Op feestje ongemakkelijk gevoel gekregen, ben bang dat ik een relatie sloop. Wat kan ik doen?

Gisteravond had ik een feestje van twee vrienden van me. Een goede vriendin van me (ik ben een jongen) ging daar ook heen en stuurde me in de ochtend al een smsje daarover.

In de middag kwam ze langs op het werk en vroeg aan mij of er nog mensen nodig waren, omdat ze zin had om met mij te werken. Tot nu toe niks vreemds, want als je het goed met elkaar kan vinden is dit logisch.

Op het feestje hebben wij de hele avond naast elkaar gezeten en veel met elkaar gepraat. Soms had ik het idee dat ze dichter naar me toe kwam zitten, heb daar verder niks van gezegd. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat ze met haar rug tegen mijn zij aan ging zitten, zodat ze goed bij de heater kon zitten.

Uiteindelijk gingen er een paar mensen Wordfeud spelen, waaronder ik ook. Zij wilde meekijken en meespelen, geen probleem. Telkens als ik mijn mobiel wilde geven, pakte ze m zo aan dat ze mn hand aanraakte. Toen ik iets tegen haar zij later, keek ze mij heel diep in mijn ogen aan. Dit voelde voor mij ongemakkelijk en heb weggekeken.

Probleem van dit alles is dat zij een vriend heeft en ik absoluut daar niet tussen wil komen te staan, omdat ik weet hoe gelukkig zij met hem is... Wat kan ik doen om het gevoel kwijt te raken dat ik tussen hen in kom te staan, want ze zal vast niks voor mij voelen ofzo...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'... ik absoluut daar niet tussen wil komen te staan, omdat ik weet hoe gelukkig zij met hem is...'???????? Als zij zo openlijk en direct met jou aan het flirten is dan zal het met dat 'gelukkig met hem zijn' ook wel meevallen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk dat in oorlog en in liefde alles geoorloofd is.

Antwoorden (10)

Als waar is wat je zegt en zij inderdaad met jou aan het flirten is, maak niet jij, maar zijzelf de relatie met haar vriend kapot. ;) Als je je ongemakkelijk voelt, moet je dat haar zeggen. Ze is een goede vriendin van je, dus je moet het gewoon bespreekbaar kunnen maken. Als jij je ongemakkelijk voelt is dat vervelend, maar door niks te zeggen weet zij dat niet. Ze kan immers niet in jouw hoofd kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus! gewoon zeggen dat je het niet wilt en uitleggen waarom. Beter voor iedereen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Het is niet jouw schuld dat ze met je flirt, maar je kunt het wel een beetje afhouden. Heel netjes van je, trouwens!

Als jullie zulke goede gesprekken met elkaar hebben, zal er vast ook wel eens een moment komen waarop je tegen haar kunt zeggen dat je op dit moment helemaal niet verliefd bent op iemand.

Of ben je stiekem wel een beetje verliefd op haar? Dan kun je tijdens die goede gesprekken ook wel aftasten hoe dat bij haar dan zit met haar huidige relatie. Goede vrienden lachen ook een heleboel met elkaar meestal, dus dan kun je haar ook wel met een lach vragen waarom ze zo 'verliefderig' met je zit te doen. Hou in elk geval de boot af totdat ze echt een punt achter haar huidige relatie heeft gezet, anders ben jij straks de boosdoener.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1!
Oppassen, als je het haar recht op de vrouw af vraagt zal je het vast verkeerd begrepen hebben, of ze gaat de zaken verdraaien. Lijkt mij een mooi voorbeeld van testen hoe goed ze nog in de markt ligt. En jij bent daar het slachtoffer van. Doet ze ook zo als haar vriend erbij is?
Voorlopig niet meer met haar alleen iets afspreken, eventueel als ze weer zo tegen je aan gaat zitten, opstaan, naar de wc gaan en bij terugkomst ergens anders gaan zitten, omdat je daar nog iemand wilt spreken.

Toegevoegd na 5 minuten:
En jij sloopt de relatie niet, dat doet ze zelf. Je helpt hem wel slopen als je op haar toenaderingspogingen ingaat.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of ze zo zal doen als haar vriend er bij is, weet ik niet. Heb nog nooit met haar afgesproken als haar vriend er bij is.
anneliez
12 jaar geleden
Ken je haar vriend? Vraag haar anders eens hem aan je voor t stellen, en kijk hoe ze reageert
Als jij zelf zo sterk op haar reageert, dat je nu zelfs nog weet dat zij je hand aanraakte, is er meer aan de hand dan alleen maar aardig vinden.
Laat dus maar gebeuren wat er moet gebeuren, dan ben je echt geen relatie sloper.
Relaties komen en kunnen weer gaan.
Daar lijk je zelf weinig invloed op te hebben.
Pas als je zelf stappen zou ondernemen om hun relatie in jouw voordeel te beinvloeden, pas dan kan je je schuldig voelen, nu echt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
precies Ed +1
Nou ja, zeg ik als buitenstaander, daar had je op kunnen wachten... Zij is waarschijnlijk hetzelfde meisje wat zoveel over haar vriendje vertelde aan jou. Blijkbaar ziet ze meer in jou. Je vertelde in je vorige vraag al dat zij wilde dat hij meer op jou leek. Hij luistert wel maar doet blijkbaar niets aan de problemen en hij kwam ook dronken bij haar.
Dus ja, of JIJ hun relatie kapot maakt... Eigenlijk denk ik dat HIJ zijn relatie kapot maakt.
Maar toch: ze hebben nog een relatie. En ik vermoed dat het voor jou makkelijker gaat worden als dat niet meer zo is. Jij en deze vriendin zijn vrienden, je kan ook veel plezier met haar hebben schreef je en tussen de regels door lees ik wel dat zij jou ook niet onberoerd laat (wáre het niet dat zij dat vriendje heeft...).
Ik zou je toch adviseren om eerst bij jezelf goed te raden te gaan: zou jij iets met haar willen hebben? Een relatie?
Zo nee: dan zou ik me wat afzijdig houden en gewoon niet reageren op haar toenaderingen, neutraal blijven. Dan kan je evengoed vrienden blijven maar snapt ze wel dat het verder niets wordt.
Zo ja: dan zou ik eens voorzichtig gaan polsen (dat past bij je ;-)) of zij er nu wel of eigenlijk niets mee bedoelt. Of je zou op een gepast moment voor de grap kunnen zeggen:
-jaja als je geen vriendje had wist ik het wel!-
Dan weet zij dat je er wel voor open staat maar niet als ze een vriendje heeft.
Maar wel realistisch blijven. Jij bent typisch zo'n jongen die zichzelf overal verantwoordelijk voor voelt ook al gedraagt haar vriéndje zich als een... ehm... nou ja, ook al gedraagt haar vriendje zich niet.
Het kan natuurlijk zijn dat zij jou uiteindelijk gewoon veel leuker vindt dan hem.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier niet om hetzelfde meisje als in mijn vorige vraag...
Kristal
12 jaar geleden
ah okay, vergeet dan het verhaaltje tot de eerste alinea. Vanaf: Dus ja, of jij hun relatie kapot maakt etc. is nog steeds geldig als een advies. Zie of je er iets aan hebt, er zijn nog veel andere antwoorden waar je iets aan kan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He da's schrikken.;-)
Toch nog een plus waard hoor.
Kristal
12 jaar geleden
Hahaha Ed, nou! Ik ben nog maar net van de schok bekomen, pjuewww... ;-))
Dank voor je plusje :-)
als ik het zo lees is zij de persoon die wat meer zoekt dan vriendschap, en niet jij!

ZIJ is dus de persoon die met haar gedrag dingen op het spel zet, en niet JIJ!!

geef haar aan dat je het niet tof vind voor haar vriend als ze zo doet. vraag of het wat meer afstandelijk kan omdat jij je hier niet prettig bij voelt zodat je gewoon vrienden kan blijven.

ik denk dat ze wel wat voor je voelt want het ligt er m.i. nogal dik op dat ze flirt met je. maar in feite is dit niet belangrijk. ze heeft een relatie en hier wil je niet tussen zitten. tijd voor wat duidelijkheid dus lijkt me ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af waarom ze haar vriend niet had meegebracht naar dat feestje. Misschien loopt de relatie minder lekker dan jij denkt? Misschien is het intussen al uit en heeft ze dat nog niet verteld?
Is ze intussen aan het kijken hoe haar "marktwaarde" ligt?
Of jij haar leuk vindt!

Zoals bovenstaande beantwoorders al terecht opmerken: Jij sloopt geen relatie. Zij is aan het flirten, niet jij, Jij houdt zelfs gepaste afstand! Knap hoor!
Voorlopig zou ik niets doen. Wacht maar af, laat zij de eerste stap maar zetten, ze is al begonnen.
Laat haar eerst haar huidige relatie maar netjes "afwikkelen", zodat jij niet alsnog het gevoel krijgt dat jij een relatie sloopt.
Voel je nu maar gevleid dat ze je leuk vindt!
Maar kijk uit met die types, als een relatie haar verveelt gaat ze zo weer een deurtje verder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer haar een beetje te negeren net alsof ze er niet is.
Maar niet overdrijven met overdrijven bedoel ik alsof ze niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is het antwoord heel simpel.
Zolang jij er niet op ingaat, zal je nooit tussen de relatie staan.

Verder eindig je je verhaal met "want ze zal vast niks voor mij voelen ofzo..." Als dat klopt is er dus niets aan de hand.

En soms zijn mensen ook wat sneller lichamelijk zonder er bedoelingen mee te hebben,maar zich gewoon veilig genoeg voelen omdat in dit geval jij,er niets meer achter zal zoeken dan vriendschap.
Al met al ben jij degene die bepaalt of je er tussen komt te staan. Het zal dan ook nooit gebeuren als je het zelf ook echt niet wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals iemand hier voor al op zei.

Niks gaat fout als jij hier niet op ingaat.. Zij maakt avances(verleid je) maar jij bent wat afstandelijk omdat je weet dat het fout is dat trekt haar nog meer aan.

Het beste om hier te doen is om je gevoel op zij te zetten en er over spreken:

zeggen dat ze al een vriend heeft en dat ze jij hier niet mee in betrokken wilt raken wat normaal is..

Deze situatie is mij ook overkomen en ik heb gewoon tijdens een gesprek over haar relatie begonnen en hoe het ging uiteindelijk bleek dat het goed ging en ze eigenlijk door had waar ze mee bezig was en het gevoel voor mij was over:)

Des te beter voor mij en onze vriendschap

Dus breng het onderwerp is ter sprake hoe is het met haar relatie en zeg dat jij er niet tussen wil staan.

Spreek er over maar op een neutrale manier en begin niet vragen zoals heb je gevoelens voor me?.. Maar vraag over haar relatie

Hopelijk help dit!!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het blijkt dat haar relatie helemaal niet meer goed loopt en dat ze het uit wilt maken moet je jezelf de vraag stellen of je haar ook leuk vindt? Zo ja dan heb je eigenlijk niks te verliezen ik zou wel tegen haar zeggen dat ze eerst haar relatie afhandelt en het dus uitmaakt...