Vriendin wordt( denk ik ) mishandeld, wat moet ik ermee doen?

Een van mijn vriendinnen wordt regelmatig geslagen door haar moeder, als ik bij haar ben slaat en schreeuwt ze ook, ik vind het gewoon ook eng om daar te zijn als die moeder er is. Wat moet ik hiermee, hoe help ik mijn vriendin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Ik denk dat je het meeste informatie bij de kindertelefoon kan krijgen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de kindertelefoon bellen (0800-0432 dacht ik) maar dat nummer kan je ook even opzoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht is het een idee om de kindertelefoon te bellen om raad te vragen. Of met je vrienden erover praten en samen met haar of haar contact op te laten nemen met de kindertelefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt contact opnemen met het AMK. Ze kunnen je daar verder helpen en vertellen wat je het beste kunt doen.

En praat er ook over met een volwassene die je kunt vertrouwen, bijvoorbeeld iemand op school. Zit je in dezelfde klas? Neem dan je mentor in vertrouwen. Die kan dan zorgen dat je vriendin hulp krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, het AMK heeft hier procedures voor, zij kunnen je het beste helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste advies. +1
hoezo 'denk ik'?
je ziet het en je hoort het dus het lijkt mij overduidelijk dat er sprake is van mishandeling.

probeer er eens over te praten met je vriendin.
geef het aan op school, een vertrouwenspersoon, de mentor, of doe een melding bij het AMK of neem contact op met het steunpunt huiselijk geweld.
je kan genoeg ondernemen!

als jij het al eng vind, hoe moet het voor je vriendin dan zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kindertelefoon-vertrouwenspersoon (op school)-eigen ouders. Heel veel sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou in eerste instantie inderdaad de kindertelefoon kunnen bellen.
Het mooie van de kindertelefoon is dat je met een iemand van het bedrijf een soort van band op kan bouwen door af te spreken wanneer je belt.

De mensen die bij de kindertelefoon werken zullen je probleem ook altijd serieus nemen, en weten vaak goed hoe je iets op moet lossen.

Het is erg belangrijk om over zoiets te praten, want misschien heeft jouw vriendin zelf de moed n

Toegevoegd na 1 minuut:
de moed niet om erover te praten.

Vaak krijg mensen op latere leeftijd spijt van het niet melden wat ze zagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van alle adviezen die zijn gegeven, vind ik dat over het steunpunt huiselijk geweld het beste. Je kunt het anoniem melden. Zij gaan heel zorgvuldig na wat er daar aan de hand is, en zoeken hulp voor moeder en kind.
In iedere plaats is er een steunpuntvermelding in de gemeentegids of in het telefoonboek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk uit wie je belt want als de jeugdzorg voor de deur staat is er geen weg terug eerst met de vriendin praten.