bemoeienis wat moet ik doen om mijn zus en zwager te stoppen met hun bemoeienis?

zij vragen achter mijn rug om info op bij mijn hulverlener.
ik krijg allemaal verwijten als ik iets uitleg.
zij luisteren niet komen gelijk met vooroordelen

Toegevoegd na 2 dagen:
de hulpverlener heeft geen info gegeven.
zij geven mij overal de schuld van, omdat ik hun geen aandacht geef over hun werkzaamheden.
ik heb genoeg aan mijn eigen gezin.
dat is allemaal flauwekul; ik maak mij te druk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

n jaar uitsluiten , weet bij ervaring dat het helpt , tís hard maar het werkt wel , onze relatie is nu beter als ooit tevoren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je hulpverlener mag geen info verstrekken zonder jouw goedkeuring! Dat is niet voor niets.

Ga met je zus praten... Ze bedoelt het waarschijnlijk goed, maar hiermee bereikt ze alleen maar dat jullie nóg minder gaan praten...

Zoals in zoveel relaties, communicer!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste in een gesprek beginnen met als je het respect niet kan op brengen om me uit te laten spreken .en niet na me luistert dan ga ik geen gesprek meer met je aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en je hulpverlener geeft deze info??!!!

daar zou ik eerst eventjes mee praten, want dit mag helemaal niet, tenzij je hier toestemming voor gegeven hebt!

verder werk jij aan je probleem want je spreekt een hulpverlener. wat anderen zeggen of vinden is dus niet belangrijk. commentaar is TOTAAL niet bevorderlijk.

vraag of ze hiermee willen stoppen en als dat neit wil neem wat meer afstand van ze. zeg dat je UITLEG wil geven als ze luisteren en vragen stellen, en dus niet oordelen gaan spuien.

feit is dat jij niet verder kan komen als mensen je blijven aanvallen op dingen die helemaal niet relevant zijn omdat ze het verkeerd zien. tegen verwijten die niet kloppen kan je je gewoon niet verdedigen.

als ze teveel op je lip blijven zitten creëer dan zelf afstand van hun. of ze het begrijpen of niet, dat is HUN probleem dus maak het neit dat van jouw. jij moet met jezelf aan de slag, en niet met hun. (al klinkt het hard....)
geef aan dat je het even niet kan hendelen en dat je tijd en ruimte nodig hebt voor jezelf.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn je zus en zwager soms voogd over jou en heb je toestemming gegeven? In dat geval mag het. Als hun helemaal niets met je opvoeding te maken hebben en jij hiervoor niets getekend hebt heb jij het recht je hulpverlener op het matje te laten roepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, anders zou je het net zo goed in het plaatselijke krantje kunnen zetten en vast onderduiken voor al het commentaar (puur onbegrip wat zo hard aan kan komen) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Eucalypje...misschien bij het nos journaal dam wordt het wereldnieuws haha