Ik heb steeds ruzie met mijn man,wat kan ik er tegen doen?

Ik ben een huisvrouw en ik ben 20 jaar getrouwd,maar ik ben niet gelukkig. Ik en mijn man hebben heel vaak ruzie omdat we vaak verschillende ideeen hebben. Mijn zoon wordt in de war naar wie hij moet luisteren. Mijn zoon zit al in Jeugdzorg en ik ga ook naar een psycholoog,maar het helpt niet echt. Ik ben indonesisch,ik voel verlamd,wat moet ik doen? hier blijven of terug naar mijn land?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

Je zit in een moeilijke positie. Ik zou maar eens met je man om tafel gaan zitten en kijken wat nu echt de problemen zijn en hoe je die kunt oplossen...
Ik wens je heel veel sterkte.. ennne succes:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is scheiden een optie...? want ruzie in een gezin MET een kind is niet goed voor jezelf en het kind..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je /u kunt samen met partner in gesprek gaan bij een deskundig /relatie therapeut .

bespreek de verschillen. geeft duidelijkheid en inzicht in jezelf en de andere.

dan is de keuze aan beide partners ,elkaars verschillen te accepteren of verandering aan te brengen.

succes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een lijst van de voor en nadelen van jullie relatie.
Bekijk dan of je samen iets aan de nadelen kunt veranderen.
Pakt het zo negatief uit dat jij je ongelukkig blijft voelen dan kan je voor jezelf kiezen en samen met je kind voor een eigen leven gaan kiezen. Een ongelukkig huwelijk is ook niet gezond voor je kind.
Houd er wel rekening mee dat niet je kind, het kind van de rekening wordt. Het blijft nog altijd zijn vader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het met adrem (+1) eens dat het de beste oplossing is in jullie geval om naar een relatietherapeut te gaan. Ik kan hier nog aan toevoegen dat een klinisch psycholoog door de verzekering wordt vergoed. Je betaalt dan alleen een eigen bijdrage van ongeveer € 10,- per keer. Vaak zitten mensen vast in een patroon en kan de therapeut de communicatie weer op gang brengen.

Scheiden raad ik af. De meeste mensen zijn na de scheiding ongelukkiger dan voor de scheiding, zo blijkt uit recent onderzoek. Ook jullie zoon kunnen jullie verreweg het beste samen ondersteunen. Als jullie gaan scheiden is het waarschijnlijk dat hij denkt dat hij de scheiding heeft veroorzaakt en zal hij een schuldgevoel krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste mensen zijn na een scheiding ongelukkiger? Heb je daar een bron van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.bakadesuyo.com/does-time-really-heal-all-wounds bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat: SOME people, en niet MOST people. Het gaat dus niet om de meeste mensen bij dat onderzoek. Het is natuurlijk wel zo dat het van verschillende factoren af hangt of je gelukkiger bent na een scheiding. Als je je kinderen niet meer zien, ben je natuurlijk niet gelukkiger. Maar als een scheiding op een normale manier gebeurd, zijn de meeste mensen daarna wel degelijk gelukkiger. Onderzoekers van zowat alle Vlaamse universiteiten en van de Vlaamse overheid hebben een grootschalig onderzoek gevoerd naar echtscheidingen in Vlaanderen.
En wat blijkt? Gescheiden mensen met een nieuwe partner zijn meer tevreden met hun leven dan gehuwde mensen. http://www.radio1.be/programmas/peeters-pichal/gelukkiger-na-scheiding En het is ook niet per definitie zo dat kinderen een schuldgevoel krijgen van een scheiding. Het hangt er van af hoe ze worden opgevangen door BEIDE ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat niet dat 'some people' ongelukkiger zijn. Er staat alleen dat 'some people' er nooit overheen komen. Daar hadden we het echter niet over. Overigens wel vreemd dat het in Vlaanderen anders zou zijn dan in de rest van de wereld.
Het komt me over dat dit al lang speelt en oude patronen vragen om professionele hulp als je wilt dat ze worden doorbroken. Dat betekent dat jij en jouw man en misschien zelfs ook jouw zoon open moeten staan voor hulp van iemand die er kaas van heeft gegeten. De gesprekken zullen nu over elkaars irritaties gaan en het is strijd. Er zijn ook andere manieren om constructiever in gesprek te gaan. Dat vraagt ook dat ieder de eigen verantwoordelijkheid voor zijn rol wil nemen in plaats van de schuld bij een ander te leggen. Als je wilt vechten voor een relatie dan zoek je iemand die je kan helpen. Ga niet naar iemand die in het verleden gaat wroeten maar vindt iemand die met jullie naar de toekomst kijkt hoe daarin meer harmonie zou kunnen komen. Uiteindelijk zullen jullie er zelf mee verder moeten kunnen, ook zonder hulpverlening a en tijd van intensief begeleiden