Wat is de eerste verliefdheidsfase?

Ik heb gelezen dat er een eerste verliefdheidsfase of stadium bestaat.. maar heb je dan ook een tweede en derde? Of bestaat er alleen maar één.. en wat is dan het verschil met de rest?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Totale obsessie van die ander, daar begint het mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlinders in je buik.
Niet meer kunnen eten of drinken.
Alleen maar elke sec. aan die ander kunnen denken

De tweede fase. Liefde
Samen leuke dingen doen.
Elkaar op een dieper niveau leren kennen.

De derde fase.
Houden van.
Je leven samen delen.
Elkaar door en door kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar fase drie wordt dan toch uiteindelijk gevormd door fase 1 en 2 samen. Dus wat ik daarmee bedoel te zeggen.. verschijnselen van fase één kunnen ook nog in fase 2 of drie voorkomen toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker kan dat. Maar je moet je ook niet vastpinnen aan de fases. Bij iedereen is het toch weer anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel uiteindelijk.. hoe hoger hoe beter.. ;-)
Volgens mij is de allereerste verliefdheidsfase het moment, dat je iemand ziet als de enige mens-in-kleur in een zwart-wit-foto - het "WOW'-moment. Je wilt dan maar één ding : dat die ander jou óók ziet.....En als dat gebeurt, als die blikken kruisen, houdt alles en iedereen zijn adem in.....

Als alles en iedereen weer doorgaat met ademen, kán het zijn, dat er werkelijk een ontmoeting plaatsvindt, en dan volgen de andere (zéker niet minder byzondere !!) fases van verliefdheid - maar dat eerste, wereld-stoppende moment vergeet je een leven lang niet.
Of je glimlacht naar elkaar in een gedeelde seconde, en loopt door in je leven, ieder zijn weg. Met een neurie in je hoofd, en een ster in je ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allesoverheersende onrust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste fase komt in de eerste ontmoeting, kan alleen maar het geval zijn bij de eerste keer dat je elkaar ziet. Het is een fase waarin een bijna onbeheersbaar verlangen gaat ontstaan naar 'meer': de enige gedachte is om de ander beter te leren kennen.
Tweede fase is de verliefdheid van een stel dat elkaar pas kent, er is nog veel te verkennen bij elkaar maar je weet al duidelijk meer van elkaar dan alleen elkaars telefoonnummer.
Dan, vanaf de derde fase, komt langzamerhand het begrip liefde om de hoek kijken, er is een geleidelijke overgang van verliefdheid naar liefde.

het verhaal eindigt als (over)grootouders met (achter)kleinkinderen... Dan hoef je elkaar niets meer te vertellen, je kijkt op omdat je weet dat de ander ook opkijkt, en je zegt allebei 'aha'.