Waarom moet je nooit zoeken naar je liefde?

Je hoort vaak zeggen.. gij zoekt en gij zult niet vinden.
Waarom is dit zo dat als je niet zoekt je die gene juist wel vind?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

De liefde vind jou, daarom niet...

Hoe kun jij zoeken, je weet niet eens waar je op moet letten en hoe die er uit ziet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je hoort vaak zeggen? Ik heb dit nog nooit horen zeggen!
Wel: 'zoekt en gij zult vinden'. Dat is volgens mij ook het gezegde.

Maar als antwoord op jouw vraag: De dingen die jou moeten overkomen in het leven komen op jouw pad. En ook nog eens op een tijdstip dat het goed is.
Het enige wat jij doen moet is zorgen dat je hart altijd openstaat voor wat er op jouw pad komt.
En uiteindelijk gaat het altijd om liefde, in de breedste zin van het woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Zoek niet wat je nodig hebt, maar gebruik wat je vindt/tegenkomt! Dit geldt ook voor de liefde.

In het kort: als je ergens op gefixeerd bent, zie je soms het overzicht en andere mogelijkheiden niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komt dat, omdat als je aan het zoeken bent je een compleet beeld hebt van wat je wilt vinden. Liefde bestaat niet uit een compleet beeld, maar een gevoel dat je hebt.

Als je zoekt naar de perfecte partner, dan zul je die nooit vinden. Maar als je ineens iemand tegenkomt, die misschien niet 100% qua uiterlijk is, maar bij wie je je helemaal lekker voelt....dan spreek je van liefde.

Bij zoeken naar liefde kom je al snel desperaat over of let je teveel op uiterlijke kenmerken, terwijl elk individu iets te bieden heeft.....misschien wel iets wat jou erg aanspreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat liefde niet kan ontstaan uit een nood. Je kunt pas een goede relatie aangaan als je zelf alleen al "heel"bent als persoon, en het dus zonder een ander kan redden. Veel mensen die echt op zoek zijn naar een relatie hebben dit stadium nog niet bereikt en zijn op zoek naar een opvulling van een leegte die een ander heeft achtergelaten. Pas wanneer je een aanvulling wilt in plaats van een opvulling, ben je toe aan een nieuwe liefde. Dan is er mijns inziens niks mis met een beetje zoeken, maar de aard van je zoektocht is dan al een stuk minder krampachtig en rustiger, omdat je het alleen ook redt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt niet zoeken naar je (grote) liefde.
Hoe wil je dat doen? Met een lijstje in je hand en dan vervolgens vragen stellen? En bij een fout antwoord valt diegene af?
Liefde laat zich niet zoeken of sturen, liefde overkomt je. En dat kan heel iets of iemand anders zijn dan jij van tevoren in gedachten had. En dat is juist het mooie eraan!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je liefde komt van zelf op je pad, als je er maar voor open staat en er juist niet naar zoekt.