Hoe zorg ik ervoor dat we het toch optijd af hebben?

Voor school moeten we een reisgids maken.
Die we volgende week woensdag moeten inleveren.
We zitten met z'n vieren in een groepje en ik ben de leider.
Ik heb de taken verdeeld en iedereen maakt het.
Nu heb ik dus als probleem:
Iedereen heeft het af behalve 1.
Ik zit haar steeds achter de broek aan dat ze moet opschietten.
Maar ik krijg maar geen gehoor.
Steeds onder de werkmomenten is ze ziek, dan stuur ik een mailtje, van schiet op, ik wil het samen kunnen voegen.
Geen gehoor.
Iedereen heeft het af en zonder het materiaal van dat meisje krijgen we het niet op tijd af.
Dat zal betekenen dat we een 1 krijgen.
Dat wil ik dus niet, dus wij hebben haar aangesproken vandaag en ze zei: het is vet veel.
Toen liep ze weg.

Ze heeft het dus niet gemaakt.
IK wil geen 1, wat kan ik als beste doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet erover praten met je docent met diegene erbij.

Het beste antwoord

Zelf zou ik eerst de docent benaderen en hem vertellen dat ze geen gehoor geeft aan de opdracht en samen met je docent op zoek gaan naar een oplossing. Het lijkt me niet dat jij of iemand anders voor haar werk moet gaan opdraaien. Of dat iedereen die wel zijn opdrachten heeft gemaakt gestraft wordt door iemand die er met zijn pet naar gooit. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan het beter dan zelf gaan maken, over met die 2 andere mensen maken (met z'n 3en dus). En even tegen je mentor/ leerkracht melden. Als kinderen zo gaan doen kan je het beter zelf gaan maken. Dan heb je het ook hoe je het zelf wil.
Zulke problemen heb ik ook heel erg vak op school. Erg irritant is dat zeg. Maar van zo'n persoon moet je maar denken; laat maar. Het is je niet waard om je druk daar over te maken. Maar ik begrijp dat het erg irritant heeft.

Wens je veel succes met je opdracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bespreek dit met zo spoedig mogenlijk met je docent. Waarschijnlijk word iedereen indivueel beoordeeld. Jij kan hier ook niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon niet maken, dat is haar verantwoordelijkheid. Dan vermeld je desnoods in het Marloes dat zij dit zou maken en dit niet heeft gedaan.

Een redelijke docent houdt hier rekening mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijgen jullie allemaal een 1 als er een persoon is die haar werk niet doet? Dat zou onrechtvaardig zijn. Jij bent er als groepsleider wel verantwoordelijk voor om iedereen achter de broek te zitten, maar als het ECHT niet lukt is dat overmacht. Bespreek het zo snel mogelijk met je leraar.
Misschien kun je voorstellen dat jullie met je hele groepje een aantal punten krijgen die je dan onderling mag verdelen.