Hoe gaat scheiden in zijn werk?

Ik ben een getrouwde vrouw met 2 kinderen maar heb al een tijdje geen gevoelens meer voor mijn partner. Ik wil graag scheiden maar durf de knoop niet door te hakken omdat ik niet weet hoe het in zijn werk gaat. Hij is kostwinner en ik werk maar een paar uur in de week dus ik ben bang dat ik geen poot om op te staan heb. Er is geen ander in het spel maar puur de gevoelens die al lange tijd weg zijn. Ik durf vanwege financiele redenen niks te ondernemen. Kan iemand mij mss adviseren? Bvd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik geef je mijn mening ,en ik weetniet of mijn menig er toe doet aangezien ik maar een 17 jarig jochie ben. maar ik denk dat het zwaarder word om elke dag met die gevoelens te leven die nog erger kunnen worden. dan misschien wat financiele problemen te krijgen die misschien best zijn op te lossen als je goed nadenkt en hulp vraagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hee Duckie, er bestaat ook nog zoiets als alimentatie, zoek maar eens op google ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, ja daar heb ik wel van gehoord maar ik ben weer zon persoon dat ik daar ook weer moeite mee heb met zoiets want ik ben degene die wil scheiden dus vink ut toch ook lullig om hem daarmee te belasten. Ik ga sowieso meer werk zoeken om niet afhankelijk te zijn maar ik krijg het woord scheiden niet uit mun mond. Te weinig leg nig. Ben bang dat er te veel op mij afkomt wasr ik niet opgerekend heb. Ik kan evt wel bij mijn moeder tijdelijk wonen maar das natuurluk ook niet alles. Kvinnut doodeng maar net wat ut lieve mannetje van 17 zei, gevoellos zijn is mss erger dan het financiele. Ik wil de eerste stap graag zetten maar durf niet goed. Kzou graag advies willen van iemand met net zon ervaring. Mss dat het me helpt. Iig bedankt. (-;
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof dat dit toch een site is voor vragen stellen en beantwoorden dus waarom zou ik niet zon vraag kunnen stellen. Ben je het er niet mee eens, prima, maar ik vraag advies aan mensen die net zoiets hebben meegemaakt of er verstand van hebben. Nix mis mee. Iedereen mag vragen wat hij/zij wilt toch? Tis un doodnormale vraag lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een doodnormale vraag, maar hebben jullie samen al geprobeerd er iets aan te doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat wilde ik net vragen, stippel!
ik vind het nogal bout om (misschien wel als donderslag bij heldere hemel) zomaar mee te delen dat je wilt scheiden.
je kiest in een relatie voor elkaar en natuurlijk veranderen de verhoudingen door de jaren heen.
de vlinders verdwijnen en de sleur ligt op de loer.
zeker als er kinderen in het spel zijn, vind ik dat je een verantwoordelijkheid hebt om te proberen een relatie weer goed te krijgen.
maar ook naar je man toe vind ik het wel zo fair om hem een kans te geven om de relatie te verbeteren.
mijn motto is: liefde voor de ander is een opdracht, geen keus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn advocaten die een speciaal spreekuur hebben voor mensen die wil gaan scheiden hier kun je informatie krijgen over wat je moet regelen en wat er je te wachten staat
zeker de moeite waard daar na kun je als nog in gesprek gaan met je partner succes

Antwoorden (5)

Misschien toch eens goed om met je partner hier over openlijk te praten dan al actie te ondernemen om te gaan scheiden. Misschien denkt hij er wel hetzelfde over. Het kan twee kanten op gaan, of jullie geven het beide nog een kans en zien of er nog iets te redden valt via een relatiebemiddelaar. Of jullie hakken samen de knoop door en gaan in goed overleg uit elkaar. Dit kan bij een gezamenlijk besluit ook voordeliger zijn door 1 advocaat te nemen in goed overleg. Veel sterkte en wijsheid!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, maar dit is niet de goede plaats om dit te bespreken.

Ik merk dat je radeloos bent, maar zonder details te kennen kan niemand je echt helpen. En hier details bespreken kan echt niet, tenslotte ben je niet alleen maar heb je kinderen.

Maar begin eens onderstaande website te lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of je geprobeerd hebt er samen met je man over te spreken, dat zou ik eerst doen. Vertellen dat je gevoelens weg zijn. Misschien reageert hij er op een manier op dat je toch weer hoop krijgt dat je gevoelens, misschien met hulp van buitenaf, positief kunnen veranderen. Uiteindelijk heb je ooit van hem gehouden en in elke relatie komen er periodes voor dat je denkt: is dit het nu? Als jullie er samen aan willen werken kan het ook weer ten goede veranderen wat voor de kinderen heel belangrijk kan zijn.

Maar is de hoop weg, dan is het belangrijk dat jij niet ogenblikkelijk in schuldgevoelens stapt. Wat je in wezen doet door scheiding is je leven weer in eigen hand nemen omdat je vindt dat het leven met een levensgezel meer inhoudt.

Ik ben 2 x gescheiden. Ik ken jouw besluiteloze gevoel, het is alsof je op een hoge duikplank heen en weer loopt en niet durft te springen omdat je niet eens weet of er wel water in het zwembad zit. Het is een moeilijk besluit vooral omdat je weet dat je van 3 anderen ook hun leven op de kop zet terwijl die daar niet om vragen. Hoe vaak ik niet gezegd heb: was ik maar alvast 1 jaar verder... kon ik dit deel maar overslaan.
Voor mij hielp het om een soort ijkpunt te vinden dat de belangrijkste reden was voor mij om te scheiden, of tóch te blijven. Bij mijn 2e scheiding was mijn ijkpunt (na 23 jaar samenzijn) dat ik zeker wist dat wij niet verder tot elkaar konden komen dan het op dat moment was. En dat was niet meer dan huisgenoten. Dus als ik twijfelde dacht ik in gedachte weer aan die reden waarbij ik zeker wist dat ik meer wilde in een liefdesrelatie. Zo zeker dat ik uiteindelijk durfde door te zetten.

vervolg in reactie
Kristal
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
vervolg op antwoord: Bij een scheiding met kinderen is het zaak achter je besluit te gaan staan en hen erover te vertellen zonder in drama te gaan. Dat is moeilijk maar voor de kinderen het beste. Spreek niet slecht over je man, of vol teleurstelling. Hij is ook hun vader en uiteindelijk zijn er bij een scheiding (vrijwel) altijd twee de oorzaak ook al ga je scheiden zonder dat je man dat zou willen. De scheiding is een eindproduct van jaren samenzijn en vaak onmacht van beiden.
Stap ook uit het schuldgevoel dat ik door je woorden heen voel. Schuldgevoel is onterecht en zorgt voor slechte besluitvorming. Het zorgt ervoor dat jij jezelf en je kinderen zwaar tekort gaat doen in een (onbewuste) poging te boeten voor de pijn die je de kinderen en je man aan gaat doen.
Dat is geen goede basis om beslissingen te nemen. De opzet zou moeten zijn het voor allen zo goed als maar mogelijk is te regelen. Jezelf en je kinderen dus niet tekort te doen en je man niet financieel uit te kleden. Wanneer je gaat scheiden en ook zelf werkt kan je een aanvullende uitkering ontvangen. De uitkeringsinstantie zal wel alimentatie van je man verlangen als hij voldoende verdient.
Jij kan wel zeggen dat je dat niet wilt, maar dan zal je zelf voldoende moeten verdienen, de uitkeringsverstrekker gaat het echt niet in plaats van je man aan jou betalen. De alimentatie voor de kinderen moet je ook gewoon aannemen. Tenslotte zijn de kinderen van jullie samen en mogelijk blijven jullie samen voor ze zorgen (co-ouderschap), in ieder geval financieel. wordt vervolgd
Kristal
11 jaar geleden
Vervolg. Het heeft ons erg geholpen een scheidingsmakelaar in te schakelen. Die is bemiddelend en wil alle partijen er zo goed mogelijk uit laten komen. Als dat ook jou uitgangspunt is kan je daar veel aan hebben. Dat kost wel geld, maar in geval van een eigen huis en kinderen kunnen zij, ook financieel, veel goede adviezen geven waar je man en jij beiden veel aan hebben. Mocht je dat niet willen ga dan eens naar het gemeentehuis en vraag hoe je het stap voor stap het beste kan regelen. Doe het echt stap voor stap. Als je almaar verder vooruit wil kijken wordt de berg te hoog. Denk na over de stap die voor je ligt, en doe het met respect naar je kinderen, jezelf en je man. En ja, we zouden allemaal in de toekomst willen kijken om te zien hoe het met ons zal gaan na de scheiding maar die uitkomst kan je helaas niet krijgen. Maar als je iemand hebt, een zus of vriendin die bereid is je te steunen, emotioneel, neem dat dan met beide handen aan. Je kan steun goed gebruiken. Sterkte meis ...
Belangrijk is dat je probeert om een baan te zoeken. Hiermee kun je weer normaal geld verdienen. Dat maakt je iets sterker en onafhankelijker. Ga dan met je man praten en kijk hoe hij daarover denkt. Als jullie gezamenlijk een echtscheidingsconvenant en een omgangsregeling op papier kunnen krijgen dan kun je met een advocaat heel snel en in korte tijd scheiden.
11 jaar geleden
Zowel jij als de kinderen hebben recht op alimentatie. Waarschijnlijk zal jullie vermogen verdeeld moeten worden. Het beste kun je een kijken bij een website van de overheid over scheiding. Als je dan nog vragen hebt, kun je (gratis) informatie krijgen bij een goede echtscheidingsadvocaat. De onderstaande advocaat geeft veel informatie en drijft de zaak niet op de spits. Die kan, ook voor jullie samen, de echtscheiding op een verantwoorde manier regelen.