Hoe gaat scheiden in zijn werk?

Ik ben een getrouwde vrouw met 2 kinderen maar heb al een tijdje geen gevoelens meer voor mijn partner. Ik wil graag scheiden maar durf de knoop niet door te hakken omdat ik niet weet hoe het in zijn werk gaat. Hij is kostwinner en ik werk maar een paar uur in de week dus ik ben bang dat ik geen poot om op te staan heb. Er is geen ander in het spel maar puur de gevoelens die al lange tijd weg zijn. Ik durf vanwege financiele redenen niks te ondernemen. Kan iemand mij mss adviseren? Bvd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien toch eens goed om met je partner hier over openlijk te praten dan al actie te ondernemen om te gaan scheiden. Misschien denkt hij er wel hetzelfde over. Het kan twee kanten op gaan, of jullie geven het beide nog een kans en zien of er nog iets te redden valt via een relatiebemiddelaar. Of jullie hakken samen de knoop door en gaan in goed overleg uit elkaar. Dit kan bij een gezamenlijk besluit ook voordeliger zijn door 1 advocaat te nemen in goed overleg. Veel sterkte en wijsheid!

Sorry, maar dit is niet de goede plaats om dit te bespreken. Ik merk dat je radeloos bent, maar zonder details te kennen kan niemand je echt helpen. En hier details bespreken kan echt niet, tenslotte ben je niet alleen maar heb je kinderen. Maar begin eens onderstaande website te lezen.

Ik weet niet of je geprobeerd hebt er samen met je man over te spreken, dat zou ik eerst doen. Vertellen dat je gevoelens weg zijn. Misschien reageert hij er op een manier op dat je toch weer hoop krijgt dat je gevoelens, misschien met hulp van buitenaf, positief kunnen veranderen. Uiteindelijk heb je ooit van hem gehouden en in elke relatie komen er periodes voor dat je denkt: is dit het nu? Als jullie er samen aan willen werken kan het ook weer ten goede veranderen wat voor de kinderen heel belangrijk kan zijn. Maar is de hoop weg, dan is het belangrijk dat jij niet ogenblikkelijk in schuldgevoelens stapt. Wat je in wezen doet door scheiding is je leven weer in eigen hand nemen omdat je vindt dat het leven met een levensgezel meer inhoudt. Ik ben 2 x gescheiden. Ik ken jouw besluiteloze gevoel, het is alsof je op een hoge duikplank heen en weer loopt en niet durft te springen omdat je niet eens weet of er wel water in het zwembad zit. Het is een moeilijk besluit vooral omdat je weet dat je van 3 anderen ook hun leven op de kop zet terwijl die daar niet om vragen. Hoe vaak ik niet gezegd heb: was ik maar alvast 1 jaar verder... kon ik dit deel maar overslaan. Voor mij hielp het om een soort ijkpunt te vinden dat de belangrijkste reden was voor mij om te scheiden, of tóch te blijven. Bij mijn 2e scheiding was mijn ijkpunt (na 23 jaar samenzijn) dat ik zeker wist dat wij niet verder tot elkaar konden komen dan het op dat moment was. En dat was niet meer dan huisgenoten. Dus als ik twijfelde dacht ik in gedachte weer aan die reden waarbij ik zeker wist dat ik meer wilde in een liefdesrelatie. Zo zeker dat ik uiteindelijk durfde door te zetten. vervolg in reactie

Belangrijk is dat je probeert om een baan te zoeken. Hiermee kun je weer normaal geld verdienen. Dat maakt je iets sterker en onafhankelijker. Ga dan met je man praten en kijk hoe hij daarover denkt. Als jullie gezamenlijk een echtscheidingsconvenant en een omgangsregeling op papier kunnen krijgen dan kun je met een advocaat heel snel en in korte tijd scheiden.

Zowel jij als de kinderen hebben recht op alimentatie. Waarschijnlijk zal jullie vermogen verdeeld moeten worden. Het beste kun je een kijken bij een website van de overheid over scheiding. Als je dan nog vragen hebt, kun je (gratis) informatie krijgen bij een goede echtscheidingsadvocaat. De onderstaande advocaat geeft veel informatie en drijft de zaak niet op de spits. Die kan, ook voor jullie samen, de echtscheiding op een verantwoorde manier regelen.

Bronnen:
http://www.pieterdorhout.nl
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/scheiden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100