Man, 44: Ben mijn hele leven single en dat zal altijd zo blijven. Heb alles gedaan, (speed)daten, singleclubs ... Wat te doen met mijn verdriet ?

Als jochie wist ik al dat ik nooit zou gaan trouwen. Eind 20 zag ik een probleem aankomen. Eind 30 zag ik dat ik overgebleven was. Zometeen word ik 44 en word ik steeds minder aantrekkelijk - alleen al omdat ik altijd single geweest ben. Ik had het graag anders gewild en daarover heb ik verdriet, dat steeds groter wordt. Ik kan er nergens mee naar toe want ik stuit op een taboe.

Toegevoegd na 14 uur:
Vader en moeder worden ouder en van hen zal ik eens afscheid moeten nemen.

Broers zie ik steeds minder.
Zussen heb ik niet.

Ik kom alleen te staan en ik maak me daar zorgen over.
Ook dit speelt mee.

Weet jij het antwoord?

/2500

Maak je geen zorgen. Ik ken iemand die was tot zijn 55 singel en heeft nog iemand gevonden. Sluit je aan bij bijv een vereniging daar kom je informeel met andere mensen in contact en geeft kans op een leuke relatie... Maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden, maar onthou goed: wees galant voor dames van jou leeftijd, verzorg jezelf, en geef ze aandacht en vraag geen aandacht....eerst geven dan komt de rest vanzelf.

dat is je probleem ook, hoe je praat , dat trekt geen vrouwen aan nee en als je nu al denkt dat het nooit gaat lukken , lukt het ook zeker niet!! Draag leuke kleding, niet te ouderwets, verzorg jezelf goed, kapsel, luchtje, en lach veel. leef ! & denk niet teveel na ! dan zie je vanzelf wat er op je pad komt !

Omdat ik zelf veel voor single,s organiseer hoor ik jouw probleem nog weleens. Als ik jou was, dan zal ik vaker met single-reizen meegaan, daar doen veel meer vrouwen aan mee dan mannen...zeg dat er 20 vrouwen zijn, zijn er misschien 3 mannen bij. Zorg dat je er sportief uitziet, ga naar een vlotte zaak en laat je adviseren. Ga naar de kapper en vraag wat hij een vlot kapsel voor je vindt. Daten heeft vaak weinig zin, want...je ziet elkaar en valt meestal niet gelijk op elkaar !! en laat het dan maar zitten ! Ik organiseer (als hobby) alleenstaanden-vakantie,s van een week. De mensen die in het begin totaal niet op elkaar vallen...die vinden elkaar aan het eind van de week juist leuk ... dan gaan ze voor het innerlijk en NIET voor het uiterlijk .. dan zien ze hoe sociaal /hulpvaardig iemand is...of hij gezellig is..naar mensen luistert...terwijl ze in eerste instantie die persoon helemaal hun type niet vindt..kunnen ze er na dagen heel anders over denken. Maar... dan moet jij je natuurlijk niet als de zielige persoon uithangen...je mag best zeggen dat je baalt van het alleen zijn, maar heb daarnaast interesse in de ander !! Er was eens een man bij die ineens spontaan een taart ging bakken ...ik nem maar effe een voorbeeld...nou...gelijk een streepje voor bij de vrouwen :-) Probeer spontaan te zijn en ga leuke dingen doen,'leuke cursus/hobby waar gezellige mensen komen. Hou je van zingen...sluit je aan bij een shantykoor..altijd veel gezelligheid. Probeer niet somber te worden, want dan vind je weinig aansluiting. Ik wens je veel succes !!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100