hoe laat ik het haar inzien?

bij ons is het uitgegaan omdat zij het gevoel had dat ik te veel van haar en de relatie verwachtte en dat mij niet kon geven. daardoor dacht ze dat zij de schuldige was dat ik ongelukkig was.
nu ben ik er na veel gelees en gepraat achter dat ik zelf de schuldige ben door mijn eigen te hoge verwachtingen. ik heb haar toen al aangegeven dat ik er aan wilde werken maar dit geloofde ze niet.
ze zei wel toen ze het uitmaakte dat wanneer ik wist wat ik in een relatie wil, dat ik met haar zou afspreken om te kijken of er eventueel nog iets mogelijk was.
hoe kan ik haar brengen dat ik er écht voor wil gaan en dat ik er aan wil werken en oplossen en nog die kans wil krijgen, zodat ze het nog een keer wil proberen..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

Uit dit verhaal krijg ik sterk het vermoeden dat zij eigenlijk niet wil, maar dat niet durft te zeggen, en sterker nog: jou het idee heeft gegeven dat het aan jou ligt.

Ik zou het maar laten gaan als ik jou was, en me richten op de toekomst en op anderen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Wat sowieso niet gaat werken is eindeloos proberen haar om te praten.
Vrouwen vallen totaal niet op onzekere en emotionele mannen. Wat je moet doen is zelfvertrouwen, kracht, onafhankelijkheid, en humor tonen. Dan heb je de grootste kans dat ze je weer wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk zelf ook wel dat het aan mij ligt aangezien ik haar 'bekritiseerde' op haar gebreken. althans, ik verwachtte meer.
ze had er geen zin in als ze in de onzekerheid moet zitten dat er ineens onverwachts een kritische noot van mijn kant kan komen.
maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat dat niet meer het geval is, alleen wil ik dat zij dat ook in gaat zien en het nog een kans wil geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ik ben zelf ook van mening dat ik haar niet proberen om te praten. ze moet bij me zijn omdat ze dat zelf wil en niet door mijn verkooppraatjes nee. maar dat wil niet zeggen dat ik er geen moeite voor wil doen en het zo maar opgeef. en ze gaf aan dat ze hoopte dat ik naar haar toe zou komen zodra ik wist wat ik van een relatie moet verwachten. nou weet ik alleen niet hoe ik haar dat het beste kan brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok emotioneel als in gevoelig, dat natuurlijk wel, maar ik bedoel emotioneel in deze context.
Als ie gaat janken of ze m alsjeblieft nog een keer een kans wil geven, das niet t soort emotioneel waar de meeste vrouwen van houden hoor. En hoe kom ik daarbij? Omdat ik expert ben, daardoor :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm, zit wel n kern van waarheid in. Althans, als ik voor mezelf spreek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrouwen vallen op mannen (andersom ook) die zichzelf zijn. Niet iemand die zich zeker voordoet terwijl hij dit helemaal niet is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een wisselwerking. Als je weet dat zelfverzekerdheid werkt, dan heb je daar vertrouwen in, en daarvan krijg je weer zelfvertrouwen. Bovendien, als je heel erg onzeker bent, dan kun je daar wel heel open jezelf in zijn, maar bij de meeste vrouwen werkt dat echt niet erotiserend hoor :P dan kun je wel beweren dat het wel zo is, maar reken maar dat jij uit een groep mannen waarvan er 3 onzeker en zichzelf zijn, en 1 zelfvertrouwen uitstraalt (of het nou oprecht is of niet), dat jij de zelfverzekerde sterke man uit kiest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar kom ik dan te emotioneel en te onzeker over als ik haar een brief stuur waarin ik schrijf dat ik voor haar wil gaan en hoop dat ze het nog een x wil proberen..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe je het verwoordt.
Als je gewoon netjes uitlegt wat je voelt, zonder al te wanhopig en smekend over te komen, dan heb je in ieder geval uitgelegd hoe t zit, en gezegd wat je wilde zeggen. En heel misschien is dat een goede reden voor haar om je weer te willen zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou dan ga ik maar eens proberen om iets zelfvertrouwends, krachtigs, onafhankelijks, en met een beetje humor op papiere te zetten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij bent volgens eigen zeggen een expert.
Maar dat betekend nog niet dat je kan weten welke man ik zou kiezen, mijn criteria liggen niet bij zeker of onzeker. En gemaakte zelfverzekerdheid prik je zo doorheen. Tenminste ik wel, misschien wel mijn expertise, of gewoon levens ervaring :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die expert was natuurlijk een grapje (hoewel.. ;))
Maar ik bedoel natuurlijk niet dat het voor alle vrouwen precies hetzelfde werkt. Ik weet alleen wel zeker dat het bij de meeste vrouwen zo is zoals ik omschreef (ook levenservaring). Dus bij gebrek aan informatie over de dame in kwestie, zou ik adviseren wat bij de meeste vrouwen het beoogde effect heeft. Zodoende!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
© j0ve Ook hier zijn we het niet over eens, maar dat maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achja misschien is t wel een cultuurverschilletje, dat het alleen in Brabant geldt wat ik zeg :P In dat geval moet de vraagsteller zeker niet naar mijn advies luisteren! ;) (tenzij hij ook een brabo is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, leuk bedacht maar gaat niet op, ben een geboren Limbo opgegroeid in Utrecht, naar school geweest in Gelderland en nu een Brabo........
Zou toch het verschil voortkomen uit het verschil in sexe......;) ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm nee dat kan het niet zijn, want ik heb toch echt geen geringe ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet helemaal ;) maar deze dame in kwestie is wat dat betreft beetje wisselvallig; ene keer houdt ze wel van gevoelige mannen, andere keer weer niet.. blijft lastig he
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@smichaels. 1 tip van een ' oude' vrouw, ga niet proberen vrouwen te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah kijk nu komt de vrouwelijke aap uit de mouw, en ze heet nelly ;) Een vrouw die zelf zegt dat vrouwen niet te begrijpen zijn, is al bij voorbaat niet het type vrouw waar ik normaal mee van doen heb ;) Vrouwen zijn simpele dieren, net zoals mannen. En het vergt een nuchter en realistisch brein om dat te beseffen en toe te geven. Ik ga naar huis mensen! Toedeloe! x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe is zoiets: Het is nou weer een tijdje uit, terwijl ik dat helemaal niet wil. Kan me nog herinneren dat je zei, dat wanneer ik wist wat ik van een relatie kon of moest verwachten, je dan hoopte dat ik je dat zou laten weten. Ik hoop je dan nou ook te vertellen hoe ik erover denk en dat dat wederzijds is.
Ik heb te snel en misschien egoïstisch gehandeld. Achteraf kwam ik er pas achter dat ik helemaal niets anders wil en dik tevreden was met wat ik had. Door me in jou te verplaatsen, merkte ik dat ik me misschien wat aanstelde en dat ik eigenlijk juist gelukkiger was mét jou, dan voorheen zonder jou. En sowieso dan nu zonder jou, nu ik weet wat ik had.
Ik begrijp nu dat als jij een slechte of zware dag hebt gehad, gewoon ff tijd voor jezelf wil en niet hele dagen kan smsen of alleen maar aan mij denken. En dat is ook prima, tuurlijk! Ik wil ook gewoon dat je jezelf blijft en uiteraard accepteer ik jou zoals je bent. Ik ben niet voor niets gek geworden op jou als de persoon die je bent. Ik mag niks van jou eisen en ik heb ook niks te eisen! Een relatie is niet als een film, boek of sprookje en dat mag ik ook helemaal niet verwachten.
Als ik terugdenk aan alles, zie ik dat wat we hadden wél aan alles voldeed waaraan het zou moeten voldoen.. mocht er een lijstje voor zijn. Alles was wel gewoon perfect voor mij. Nu besef ik het en wil ik dat terug! Je komt er altijd achter wat je hebt, wanneer je het pas kwijt bent.. te laat. Ik hoop niet dat het te laat is eigenlijk. Ik denk nog steeds dat wat we hadden genoeg is om mee door te gaan.
Ik wil je niet pushen of smeken om het weer te proberen. Ik hoop alleen dat er bij jou van binnen toch voldoende zit om het een kans te geven om me te laten zien dat het ons wel kan lukken…
Ik mis je..
Kristal
12 jaar geleden
smichael, ik had er even een hard hoofd in toen je zei:
***nou dan ga ik maar eens proberen om iets zelfvertrouwends, krachtigs, onafhankelijks, en met een beetje humor op papiere te zetten…*** Maar dit is mooi en komt heel puur over, ik hoop dat je er totaal achter staat. Voor mij zou er aan het einde nog één toevoeging bij mogen maar dat is geheel aan jou:
- ik ben stapel op je (of ik hou heel veel van je of zoiets maar dan zoals het voor jou klopt.) en ik mis je.-
En ergens tussendoor zou misschien goed zijn om aan te geven dat je, als er iets is, jullie daar altijd over kunnen praten omdat je begrijpt dat dat er bij hoort als je een fijne en open relatie wilt opbouwen.
Maar alleen als je daar echt achter kan staan hoor, anders niet, jezelf zijn is het belangrijkste.
Succes.
Rieneke1
12 jaar geleden
@smichael, een mooie brief, en goede toevoeging van kristal.
Schrijf haar een brief met de inhoud die je hier beschrijft, beschrijf je gevoel! Je geeft nogal wat van jezelf bloot in je omschrijving, dat zegt heel wat, misschien begrijpt ze je! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jawel, maar ik weet niet goed wat ik precies moet verwoorden zodat het krachtig genoeg zou zijn zodat ze het inziet dat ik er acht aan wil werken en er zelf ook echt in geloof. want ik heb dat haar toen ook in haar gezicht gezegd en geloofde ze het niet dat ik het uberhaupt zou kunnen.
schrijf haar een brief waarin je uitlegt hoe jij je voelde en hoe dat nu is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het beter om eerst echt aan jezelf te werken.
Dus vóórdat je haar probeert te overtuigen. Eindeloos praten en lezen helpt niet. Je zult zelf actie moeten ondernemen - als je tenminste echt vindt dat je fout zat. "Verbeter de wereld, begin bij jezelf" Het is een cliché, maar in jouw geval wel toepasselijk, lijkt me zo.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent veranderd zeg je en ziet nu jouw aandeel in het stuklopen van de relatie. Ik vind het goed van je dat je niet alle schuld op je ex gooit, maar ook kritisch naar jezelf durft te kijken. Je kan het nog één keer proberen. Herinner je ex er aan wat jullie bij het verbreken van de relatie hebben afgesproken. Kijken wat er nog mogelijk is zodra jij wist wat je in een relatie wil. Zet vooraf eens op een rijtje wat je nu wil in een relatie en wat je nu anders zou doen en laat haar dat weten.
Het kan zijn dat de liefde van haar over is en dat er teveel kapot gemaakt is in het verleden. Dan houdt het op. Respecteer dan haar beslissing en wens haar alle goeds voor de toekomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
persoonlijk vind ik dat je hier niet kan spreken over een schuldige, want je hebt niets goed te maken namelijk.

jij bent jij, en je ex is je ex.

je hebt al aangegeven eraan te willen werken maar dit heeft ze naast zich neer gelegd. ze wou je niet de kans geven zodat je kon laten zien dat je het meende, dus op zich is zij hier fout in.

wat verwacht ze nu van je? en verwacht ze überhaupt nog wel wat van je of staat haar besluit vast en laat ze het bij wat het is.

ik ga er persoonlijk van uit dat als je SAMEN aan een relatie werkt je iemand simpelweg de kans wil geven (investeren in een relatie) en er SAMEN uit kan komen.

nu is het net of JIJ aan HAAR moet gaan bewijzen of jij wel genoeg aan haar wensen/idee van een relatie tegemoet kan komen.

ik vind dat het zo niet werkt, maar als jij dit wel vind kan je aangeven waar je achter bent gekomen en waar je '''fout'' zat omdat zij er andere gedachten bij had dat jouw.

hoop dat je je niet teveel op deze persoon gaat focussen en je gaat lopen te bewijzen. ten eerste denk ik dat de reden om het uit te maken niet helemaal fair naar jou is, en ten 2e moet jij gewoon lekker blijven hoe en wie je bent.

in een relatie komt het namelijk van TWEE kanten, en niet van 1 persoon die een vingertje krijgt toegewezen en vervolgens zichzelf ziet al de schuldige.

praat er samen over, verwacht niet te veel, blijf aangeven wat prettig is en wat niet en dan krijg je in ieder geval duidelijkheid van/naar elkaar.

of het dan wel een goede match is, is een heel ander vlak als jullie beiden een goed gevoel willen houden over de/een relatie.

blijf jezelf, en laat ook een ander zichzelf blijven. werkt het niet dan hoor je blijkbaar niet bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet haar gewoon proberen te vergeten als ik dit verhaal lees denk ik neit dat er nog kans inzit dat het goed komt en als het goed komt zal het waarschijnlijk niet lang duren voordat er weer een ruzie komt