hoe laat ik het haar inzien?

bij ons is het uitgegaan omdat zij het gevoel had dat ik te veel van haar en de relatie verwachtte en dat mij niet kon geven. daardoor dacht ze dat zij de schuldige was dat ik ongelukkig was.
nu ben ik er na veel gelees en gepraat achter dat ik zelf de schuldige ben door mijn eigen te hoge verwachtingen. ik heb haar toen al aangegeven dat ik er aan wilde werken maar dit geloofde ze niet.
ze zei wel toen ze het uitmaakte dat wanneer ik wist wat ik in een relatie wil, dat ik met haar zou afspreken om te kijken of er eventueel nog iets mogelijk was.
hoe kan ik haar brengen dat ik er écht voor wil gaan en dat ik er aan wil werken en oplossen en nog die kans wil krijgen, zodat ze het nog een keer wil proberen..?

Weet jij het antwoord?

/2500

Uit dit verhaal krijg ik sterk het vermoeden dat zij eigenlijk niet wil, maar dat niet durft te zeggen, en sterker nog: jou het idee heeft gegeven dat het aan jou ligt. Ik zou het maar laten gaan als ik jou was, en me richten op de toekomst en op anderen. Toegevoegd na 11 minuten: Wat sowieso niet gaat werken is eindeloos proberen haar om te praten. Vrouwen vallen totaal niet op onzekere en emotionele mannen. Wat je moet doen is zelfvertrouwen, kracht, onafhankelijkheid, en humor tonen. Dan heb je de grootste kans dat ze je weer wil.

Schrijf haar een brief met de inhoud die je hier beschrijft, beschrijf je gevoel! Je geeft nogal wat van jezelf bloot in je omschrijving, dat zegt heel wat, misschien begrijpt ze je! Succes!

schrijf haar een brief waarin je uitlegt hoe jij je voelde en hoe dat nu is

Misschien is het beter om eerst echt aan jezelf te werken. Dus vóórdat je haar probeert te overtuigen. Eindeloos praten en lezen helpt niet. Je zult zelf actie moeten ondernemen - als je tenminste echt vindt dat je fout zat. "Verbeter de wereld, begin bij jezelf" Het is een cliché, maar in jouw geval wel toepasselijk, lijkt me zo. Succes!

Je bent veranderd zeg je en ziet nu jouw aandeel in het stuklopen van de relatie. Ik vind het goed van je dat je niet alle schuld op je ex gooit, maar ook kritisch naar jezelf durft te kijken. Je kan het nog één keer proberen. Herinner je ex er aan wat jullie bij het verbreken van de relatie hebben afgesproken. Kijken wat er nog mogelijk is zodra jij wist wat je in een relatie wil. Zet vooraf eens op een rijtje wat je nu wil in een relatie en wat je nu anders zou doen en laat haar dat weten. Het kan zijn dat de liefde van haar over is en dat er teveel kapot gemaakt is in het verleden. Dan houdt het op. Respecteer dan haar beslissing en wens haar alle goeds voor de toekomst.

persoonlijk vind ik dat je hier niet kan spreken over een schuldige, want je hebt niets goed te maken namelijk. jij bent jij, en je ex is je ex. je hebt al aangegeven eraan te willen werken maar dit heeft ze naast zich neer gelegd. ze wou je niet de kans geven zodat je kon laten zien dat je het meende, dus op zich is zij hier fout in. wat verwacht ze nu van je? en verwacht ze überhaupt nog wel wat van je of staat haar besluit vast en laat ze het bij wat het is. ik ga er persoonlijk van uit dat als je SAMEN aan een relatie werkt je iemand simpelweg de kans wil geven (investeren in een relatie) en er SAMEN uit kan komen. nu is het net of JIJ aan HAAR moet gaan bewijzen of jij wel genoeg aan haar wensen/idee van een relatie tegemoet kan komen. ik vind dat het zo niet werkt, maar als jij dit wel vind kan je aangeven waar je achter bent gekomen en waar je '''fout'' zat omdat zij er andere gedachten bij had dat jouw. hoop dat je je niet teveel op deze persoon gaat focussen en je gaat lopen te bewijzen. ten eerste denk ik dat de reden om het uit te maken niet helemaal fair naar jou is, en ten 2e moet jij gewoon lekker blijven hoe en wie je bent. in een relatie komt het namelijk van TWEE kanten, en niet van 1 persoon die een vingertje krijgt toegewezen en vervolgens zichzelf ziet al de schuldige. praat er samen over, verwacht niet te veel, blijf aangeven wat prettig is en wat niet en dan krijg je in ieder geval duidelijkheid van/naar elkaar. of het dan wel een goede match is, is een heel ander vlak als jullie beiden een goed gevoel willen houden over de/een relatie. blijf jezelf, en laat ook een ander zichzelf blijven. werkt het niet dan hoor je blijkbaar niet bij elkaar.

je moet haar gewoon proberen te vergeten als ik dit verhaal lees denk ik neit dat er nog kans inzit dat het goed komt en als het goed komt zal het waarschijnlijk niet lang duren voordat er weer een ruzie komt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100