Hoe kan je er achter komen, waarom twee mensen enorme ruzie hebben? Bijvoorbeeld wie is begonnen, en wat was de oorzaak? Wie heeft gelijk?

Ze zijn familie van elkaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt aan het type mensen die ruzie hebben. Er zijn mensen die de situatie niet alleen aankunnen en zoeken iemand anders om te hulp te schieten, er zijn types die willen dat iedereen getuige is hoe hun iemand uitschelden of uitgescholden worden. Er zijn types die het liever onder 4 ogen houden uit schaamte of gewoon degelijk gedrag.

Van de types die er mensen bij betrekken kan je het gemakkelijk te weten komen, die betrekken er iemand bij en kiezen vaak voor een persoon die het gemakkelijk verder verteld.

Van de types die het liever onder 4 ogen houden kan je het niet te weten komen en mensen die het je niet vertellen willen niet eens dat je het weet.....niet mee bemoeien dus.

Bemoei je zo en zo niet met een ruzie, ook niet als ze het van je verwachten...Je bedoelt het goed maar als de ruzie eenmaal weer is bijgelegd wordt jij als schuldige aangekeken en ben jij de gebakken peer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk kom je daar nooit echt achter omdat ze daar beide anders tegen aan zullen kijken. Het is ook beter om niet de oorzaak te zoeken maar de oplossing. Zeker als ze familie zijn moeten ze zich afvragen wat beter en belangrijker, is gelijk krijgen of liefde krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn mening ook....kijk niet achterom, maar werk vooruit met wat je hebt!! +
dat weet je alleen als je erbij was en niet partijdig bent.

vaak is het zo dat het door blijft gaan als ze eenmaal op verkeerde voet staan met elkaar maar denk niet dat de oorzaak belangrijk is.

vingertjes blijven vaak naar elkaar wijzen, dus hier schiet je niets mee op m.i.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan je alleen achter komen door het ze alletwee afzonderlijk te vragen. En dan moeten zij natuurlijk ook bereid zijn jou hún versie van het ontstaan van de ruzie te vertellen. Vergelijk daarna de versies en trek je conclusie. Maar.... jouw concusie kan best wel bezijden de waarheid zijn; houd daar rekening mee.