Hoe kan ik mijzelf stoppen met veranderen?

Sinds een paar maanden ben ik anders geworden.
Ik merk heb zelf enorm en ik vind het niet leuk meer.
IK heb er enorm last van.
IK verander kompleet ik wil stoppen daarmee, hier heb ik last van:
1. Op een of andere manier moet ik om alle opmerkingen tegen mij huilen.
2. Voel me enorm snel op mijn tenen getrapt.
3. Blijf lang boos.
4. Ik word stil, praat niet meer zoals twee maanden geleden.
Toen kletste ik iedereen de oren van z'n hoofd af.
IK was toen echt hartstikke druk.
5. Ik staar altijd maar, wat ik voorheen nooit deed.
Daar had ik echt een hekel aan.
6. En ik sta altijd maar te dag dromen.
7. En ik voel me hopeloos en rot.
Waardoor ik zwijg,niets zeg en verdrietig kijk.
Terwijl ik dat niet eens ben.
8. Ook vertoon ik geen puber gedrag. Zoals ruzie maken met iedereen en al die puber dingen.

Kortom ik ben van vrolijk tiener meisje, naar een stille, zwijgende, emotionele tiener gegaan.
Wat ik niet leuk vind, straks ga ik me ook nog depressief voelen.
Dit is niet wie ik werkelijk ben!!

Ps, ik ben een 17

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik rook niet, drink niet, heb geen vriendje (nog nooit gehad)
En ik werk onder de mensen, een tuincentrum.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed dat je het zelf weet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stiekem toch hormonen? Of misschien aan de pil gegaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik ben niet aan de pil.
Kristal
12 jaar geleden
Is er misschien in die tussentijd iets aangrijpends gebeurd bij jou of in je omgeving MDD?

Het beste antwoord

Dit heb ik ook gehad, alleen was dit bij mij rond m'n 13e. Misschien is het een fase waar je gewoon doorheen moet, want ik ben nu het tegenovergestelde! Hoewel ik me soms nog somber voel.

Waar het bij mij door kwam, was een beetje gebrek aan sociaal contact. Ik zat te veel binnen, alleen op m'n kamer. Bij mij heeft het geholpen om meer te gaan sporten en met mensen af te spreken. Kortom; zorgen dat je meer buiten en meer onder de mensen bent. Misschien ben je dat al, dat heb je niet vermeld.
Sterkte! Uit ervaring weet ik dat jezelf veranderen mogelijk is :) (zie bijvoorbeeld mijn vraag over hoe je een eigenschap afleert)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Misschien ben je in een sleur geraakt,

Neem een vriendje, ga eens bij iemand anders in de klas zitten, of doe wat leuks met je ouders.

Probeer niet elke dag alleen maar op (die saaie) school en thuis te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is mis met mijn reactie?
Drepolli
12 jaar geleden
Neem een vriendje denk ik dat is niet zo dat je dat zo kan nemen, dat krijg je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is nogal moeilijk in mijn geval om een vriendje te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendje koop je ook niet zo 1,2,3 in de supermarkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou wel makkelijk zijn, 'ja 1 vriendje graag'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze werkt in een tuincentrum
Miss ben je verliefd?
Het kan ook door roken komen (als je dat doet)
Kijk sinds waneer het is verandert en wat er toen is gebeurt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik rook niet, ben ook niet verliefd.
Hoe dom het ook linkt, ook deze fase - waarin je meer gaat piekeren en over jezelf gaat nadenken - hoort bij de puberteit danwel het volwassen worden, en gaat ook weer over.

Strikt genomen noemen we deze fase tussen puberteit en volwassenheid ook wel adolescentie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alles in 1 keer terug willen draaien, je bent ook niet in 1 keer zo geworden.
Begin bv met het lang boos blijven
Als je merkt dat je na een bepaalde tijd (10 minuten ofzo)nog boos bent, vraag je dan af of dat echt nodig is. Ga dat zo eerlijk mogelijk na, vaak kom je er achter dat het allemaal de moeite niet waard was, soms kun je de humor er van zien, ga je er zelf om lachen en is de boze bui over
tot 10 tellen helpt soms ook.
Als je dat onder de knie hebt, pak je het volgende aan, en je zult merken dat sommige dingen al vanzelf opgelost gaan worden
12 jaar geleden
Je kunt niet stoppen te veranderen, je zit aan het begin van de fase waarin je frontale hersenkwabben zich uitontwikkelen. Dit deel van de hersenen (zie ook prefrontale cortex) is het deel waarmee je onder andere volwassen afwegingen gaat maken.
Als je je groei al zou kunnen stoppen dan zou je later nooit als volwassene kunnen reageren. Dit is soms vervelend maar het gaat zeker over.
Maar ook ik hou er rekening mee dat je misschien verliefd bent.
Soms is een mens verliefd maar weet hij het nog niet van zichzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow herken het helemaal!! Zit r nu ook in... Kijk es naar hoe mooi en blij je vroeger was, dat ben jij nog steeds hè. Dit is een fase en het gaat echt weer over, alleen is het wel de bedoeling dat je het accepteert en bovenal accepteert wie je zelf bent. Misschien heb je ook wel een beetje last van opgekropte emoties, en is dit je les om te leren dat je emoties niet op moet kroppen o.i.d. In ieder geval, uiteindelijk zal dit een hele leerzame periode voor je zijn, het leven kan alleen nog maar beter worden. Kop op! Je bent een goed mens! (Niet over nadenken of dat wel of niet zo is. Van binnen ben je en ziel en je ziel is echt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent de dirigent van je leven;er is er maar 1 die hier iets aan kan veranderen en dat ben jij.
Als je anders wilt worden doe er dan iets aan,lukt dit je niet in je eentje zoek dan hulp.
Ga naar de huisarts,laat je doorverwijzen met een sociaal werker,zoek iemand waarmee je kunt praten.
Veel succes en sterkte