Maken de verschillende persoolijkheidstype's wat uit?

Laatst was ik een persoonlijkheids test aan het maken , daaruit kwam hoe jij bent en wat voor type er bij jou past. Ieder mens heeft twee persoonlijkheids type die bij hem of haar past. Je hebt de bouwer, de verkenner, de onderhandelaar en de regelaar. Vaak is het zo dat sommige tegenspoolen elkaar erg aantrekken en bij sommige types trekken elkaars gelijken heel erg aan.

Verkenner-Verkenner
Bouwer-Bouwer
Regelaar-Onderhandelaar
Onderhandelaar-Regelaar

Stel je bent een Verkenner en je bent tegelijktijd ook een regelaar. Je partner is een verkenner en daarnaast een bouwer. Dan is de tweede type van jou toch niet gelijk aan die van je partner, kan dit leiden tot problemen binnen een relatie en is het beter als onze partner dezelfde twee types als ons heeft?
Elke combinatie van partners hebben vaak wel dezelfde eerste persoonlijkheidstype maar is het tweede nou ook van belang?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef ons een link tot die test. Dan kunnen we beter oordelen.

Het beste antwoord

De persoonlijkheid is voor de mens wat de geur is voor een bloem. Twee verschillende bloemen kunnen makkelijk in één vaas. Wellicht wordt het daardoor juist minder saai.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

als je elkaar respecteerd om wie je bent in een relatie zouden alle mogelijkheden bij elkaar passen vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt dit soort indeling niet nodig om te bepalen of je bij elkaar past of niet. De werkelijkheid is veel genuanceerder, iedereen is veel meer dan alleen maar 1vande4 types.
Het klikt of het klikt niet, dat moet je merken in je relatie.

Maar het valt me op dat je op dit forum veel vragen over je relatie stelt. Ik zou voorstellen dat je dit meer met je (a.s.) partner bespreekt, wat je van ons te horen krijgt is alleen maar 'algemeen', niet specifiek op jouw situatie van toepassing.
14 jaar geleden
Het enneagram geeft alleen aan vanuit welke motivatie je dingen doet. Die is voor elk enneagramtype uniek. Uit onze ervaring kan ik je vertellen dat tests op het internet niet al te betrouwbaar zijn.
Binnen het enneagram is elke combinatie mogelijk als het gaat om je partner. Elk type kan met elkaar een prima relatie opbouwen. Het is van belang dat je weet hoe jij en je partner stress en ontspanningsgedrag ervaren en hoe je dat bij elkaar kunt herkennen. Indien gewenst zelfs kunt bijsturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke antwoorden van iedereen.
Maar echt antwoord op deze vraag kan niet gegeven worden.
Ten eerste is de test op internet net zo betrouwbaar als dat je hem invult. Met daarbij natuurlijk een verwachting wat eruit gaat komen.
Ten tweede er zijn meer dan 4 persoonlijksheidstypes.
Dus, aan de uitslag van de test heb je niks extra's dan aan de daghoroscoop in de krant.

Als je wilt weten of je relatie goed is, moet je bij jezelf en bij je partner te rade gaan. Testjes op internet of in tijdschriften zullen je niet verder helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je zo'n persoonlijkheidstest uit een (meestal vrouwen)weekblad gemaakt. Zoals in de libelle, margriet, flair, viva e.d. staan. Leuk om te maken, maar je moet er niet teveel waarde aan hechten. Iedere test kent weer andere persoonlijkheidstypes.
In principe zal ieder mens een overheersend karakterkenmerk hebben, maar ook kenmerken uit andere types.
Welk type je partner is doet er ook helemaal niet toe. Wat er wel toe doet is of je in staat bent om samen uit liefde bepaalde tegenstellingen te overbruggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk, de ene vind je aantrekkelijk en de andere vind je afstotelijk... Dat is me nog al een verschil...

Ja die tweede is ook van belang...