mijn zoon van 2,5jaar klaagt soms over pijn aan zijn piemel, hij draagt nog een luier. ik hoor dit vaker. is dit normaal?

en zo ja, waarom hebben ze mogelijk pijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
30.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en wat zei de dokter????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben nog niet naar de dokter geweest, omdat hij niet hele hevige pijn heeft gehad, meer kleine pijntjes op een dag. En omdat ik het in mijn omgeving vaker hoor, dus denk dat het misschien wel "normaal" is voor jongetjes op deze leeftijd. Vandaar deze vraag via goeievraag.nl

Het beste antwoord

Ik heb zelf geen jongetjes, maar wel 2 neefjes en wat ik wel eens heb gemerkt bij hun, was dat waarschijnlijk door het broeien het piemeltje, het velletje, plakte aan de huid van waar het piemeltje tegen aan zat. Mijn oudste neefje had dan meestal pijn aan zijn "piepie" als hij opstond van de bank/grond/stoel en moest dan even het dingetje "recht leggen"of even van de huid afhalen waar het tegen geplakt zat zeg maar .Mijn zus gebruikte altijd wat talkpoeder. Wel vertelde ze dat als hij een stijf piemeltje had, het soms ook pijn/vervelend voor hem voelde, met de luier aan maar ook onder de douche was dat zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dit antwoord kan ik me wel vinden. Als ik het zo lees herken ik het wel. Ik ga der wat meer op letten, bedankt voor je reactie.

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk een te strakke voorhuid, als hij dan een (lichte) erectie krijgt kan dat knap zeer doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is ie wat geirriteerd? Is ie misschien rood ofzo? Als dat zo is en hij plast in zijn luier dan doet natuurlijk wel zeer. Je zou hem eens in kunnen smeren met sudocreme of gewone vaseline. Hopelijk helpt t. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die luier is wel verklaarbaar: moderne luiers zijn veel te goed. De kinderen voelen niet dat ze in hun broek plassen dus is er geen enkele reden om zindelijk te worden.
Heel goedkope (slechte) luiers, of katoenen luiers zullen helpen.
De pijn zal wel door irritatie komen. Dat gaat dan ook vanzelf over.