hoe kom ik van mijn stinkende lichaamsgeur af?

ik sport zoveel mogelijk, douche elke morgen en ik eet geen knoflook

maar toch stink ik best wel erg, ik ben hiervoor naar een huisarts geweest maar die ging me niet echt helpen hoe kan ik proberen mijn lichaamsgeur te veranderen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.5K
Cryofiel
12 jaar geleden
Excuses als mijn vragen 'confronterend' overkomen - zo zijn ze niet bedoeld. Eerste vraag: weet je zeker dat je een nare geur hebt? Sommige mensen *denken* alleen maar dat ze stinken, terwijl dat helemaal niet zo is. Tweede vraag: ruik je jezelf, of ruiken anderen jou? Als jij alleen zelf iets ruikt, zou het kunnen dat er een nare ontsteking in één van je bijholtes zit. Anderen ruiken dat niet of bijna niet (of alleen als ze heeeeel dicht bij je zijn), maar de geur van de ontsteking komt direct jouw neus in, zodat je het zelf heel duidelijk ruikt. Derde vraag: weet je waar de geur vandaan komt? Voeten, huid, hoofdhuid, oksels, mond? Als het bijvoorbeeld om een mondgeur gaat, kan de tandarts meer voor je doen dan de huisarts. Vierde vraag: is de geur op elk moment van de dag even erg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede reactie hiervoor:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie, opbouwende vragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ter zake doende! +. Nog 1 vraagje voor Garinban: gebruik je medicijnen? Dat zou mede een oorzaak kunnen zijn van een bepaalde geur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Douche met lauw water spoel met koud na (sluit de huid ) droog je af met echt schone hand doek ! Wissel snel de hand doek ,bed de goed ,shirts ,enz . Kleed je na school of werk om ,en douche . Verwijder of hou lichaam 's haar kort .ben je een donker type gebruik goede deo ,en een pittige au de toilet .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel, ja ik weet dat ik erg zwaar ruik, mijn familie vind dat ik niet stink maar wanneer ik in een omgeving zit kan ik merken dat ze iets ruiken, ik ben hiervoor ook door mijn leraar aangesproken,
Het gekke is, dat ik mezelf niet ruik ik vind die geur haast lekker ruiken. Ik heb ook geen flauw idee welke lichaamsplek zo erg stinkt ik kan wel wat aan mijn oksels ruiken maar ik denk niet dat, dat het enigste is. Wat wel zou stinken zijn mijn voeten maar ik was ze regelmatig en als ik schoenen aan heb zou je toch niet veel moeten ruiken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://tmau.forum2go.nl

Antwoorden (9)

Minder douchen, minder zeep gebruiken.
je boent al je van nature aanwezige beschermingsstoffen van je huid af.
Hoe meer schoon boenen, hoe meer je gaat stinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet Bromohidrosis.
Men spreekt hier niet over slechte lichaamsgeur te wijten aan gebrekkige hygiene. Slechte lichaamsgeur komt vooral voor tijdens en kort na de puberteit en neemt vaak af voorbij de 40. Lees meer hierover in de bron.

Hoe kom je er vanaf:
Vooral regelmatig wassen met zeep (vooral oksel, genitaal).
Zeer regelmatig kledij vervangen.
Probeer luchtige en lichte kledij te dragen op basis van natuurlijke vezels (katoen). Het vochtabsorberend vermogen en verdampend vermogen wordt groter.
Het scheren van de oksels vermindert de opstapeling van zweet en bacterien op de haarschaften.
Gebruik niet irriterende deodorants.
Afslanken bij overgewicht.
Opletten voor alcohol en sterke specerijen.
Preparaten op basis van aluminiumchloride kunnen een looiend effect hebben op de huid en de zweetafscheiding verminderen.
Er bestaat een chirurgische techniek waarbij de zenuw naar de okselzweetklieren via een kijkoperatie doorgesneden wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hoeft totaal niets met lichaamshygiëne te maken te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat duidelijk in mijn antwoord: "Men spreekt hier NIET over slechte lichaamsgeur te wijten aan gebrekkige hygiene."
Leer eerst een tekst goed lezen voor je kritiek geeft!
Amerikaanse wetenschappers hebben ontdekt dat achter een onwelriekende lichaamsgeur een genetische afwijking kan schuilgaan die vroeger wel bekendstond als het 'vislucht-syndroom'. De afstotelijke lijfslucht zou te wijten zijn aan de uitstoot van buitengewone hoeveelheden van de stof trimethylamine (TMA).

Het eten van voedingsstoffen met choline wordt afgeraden.

Dit komt voor in:

lever zoutwatervis, eieren, en gewassen als kidney- en sojabonen.

Heb hetzelfde probleem en weet dat het soms verdomd moeilijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
De "ontdekking" van de Amerikaanse wetenschappers is al een paar decennia oud, hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daarom van de week pas gepubliceerd in een geneeskundig tijdschrift.
Cryofiel
12 jaar geleden
*Welk* tijdschrift? Sommige populair-wetenschappelijke tijdschriften doen wel eens of een oude ontdekking gloednieuw is. Als het een serieus tijdschrift is, hebben deze wetenschappers waarschijnlijk een dieperliggend aspect van deze afwijking ontdekt. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de afwijking al bekend was, dat de oorzaak al bekend was (in de zin van: het is een stofwisselingsstoornis, inclusief de verwerkingsstap in de stofwisseling waar het misgaat), en dat al bekend was dat de oorzaak genetisch was. Het nieuwe zou dan zijn, dat nu is ontdekt om *welk* gen (of genen) het gaat. Maar voor de "praktische" kennnis omtrent deze afwijking maakt dat natuurlijk niet uit.
was regelmatig je kleding, ik weet niet of je dat al doet, maar ik had ooit een collega die elke dag onder de douche stond en elke dag deodorant gebruikte maar wel dezelfde kleding een paar dagen aan hield. de zweetgeur zat aan haar kleding en dan kun je douchen wat je wilt maar blijf je ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De - snap ik niet helemaal, vandaar mijn + ter compensatie.
't Klopt wel degelijk dat als je, na 't douchen, dezelfde kleren aan doet (die bezweet zijn) je sneller gaat stinken dan als je schone kleren aan trekt.
Schone kleren na 't douchen dus!
Reuk eerst eens aan de handdoeken die je gebruikt.
Kende eens iemand die geen frisse handdoeken gebruikte en daardoor een heel nare lichaamsgeur had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vegetarisch gaan eten , nog liever veganistisch . Ik heb nog nooit een "stinkende lichaamsgeur " bij een veganist kunnen ontdekken.
Tenzij hij/ zij tien teentjes knoflook bij mengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dit kan het niet zijn. Mensen die van nature een slechte geur hebben, ook als ze er een goede hygiene op na houden, zijn (gelukkig) zeldzaam. Veganisten zijn een kleine minderheid van de bevolking. De kans dat je een heel zeldzame afwijking aantreft onder een minderheid van de bevolking, is wel heeeeeeel erg klein. Volgens mij is dat de reden dat jij deze afwijking nog nooit hebt bemerkt bij een veganist. Dat komt niet door het veganisme, het is een puur statistisch effect. Ik wed dat je ook nooit een slechte lichaamsgeur aantreft bij mensen die twee staartjes in hun haar hebben, en aan elk staartje een bosje met drie dobbelstenen hebben hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zelfs door wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat het nuttige van sojaproducten bij een beperkte groep mensen juist voor lichaamsgeur zorgt
Kijk, je moet dit serieus gaan aanpakken.

Maak een plan van aanpak. Als je zeker weet dat je
-Iedere dag goed doucht
-Al je kleren schoon zijn
-Je deodorant goed is (Odorex gebruiken!)

Het kan ook een medische oorzaak hebben natuurlijk, dit kan je het best laten checken door aan (andere) arts.

Ten slotte kan je het evt. medisch laten behandelen. Door je zweetklieren te laten verwijderen (niet allemaal natuurlijk).

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dingen die vervelende lichaamsgeuren in de hand werken zijn :

Overgewicht ( plooien, naden en kieren ;-) )
Depressie
bepaalde voedingsmiddelen ( knoflook)
Te weinig wassen
Kleding die te lang gedragen wordt

Verhelpen:

*Je regelmatig maar ook niet te vaak wassen op de stinkplekken en daarvoor steeds een schoon washandje gebruiken. je hele huid wassen omdat je op een paar plekken stinkt is niet echt weldadig voor je huid,. Dus was je wel vaak genoeg, maar gebruik niet te heet water en was je met iets dat niet te schadelijk is voor je huid. Smeer huis in met babyolie of andere natuurlijke produkten.

*Gebruik een sterke deo, die lang werkt. Ik zweer bij axe, maar er zijn er meer.

*Zorg dat je aan jezelf denkt, dat je goed voor jezelf zorgt, stress vermijd en goed in je vel komt te zitten, want ook dan neemt het af.

*En ja, eventueel afvallen als je te dik mocht zijn, dat kan ik zo niet zien en zou dat zo zijn dan nog is dat niet makkelijk...

*Scheer haren weg op de stinkplekken, dan blijft het ook beter schoon. Houd dit ook bij, dan blijft het fris...

*Wissel kleding wat vaker.

*Draag wat meer natuurlijke stoffen. Synthetische stoffen gaan gauw ruiken... Vaak is je lichaam dan schoon maar gaat je kleding ruiken...

Natuurlijke stoffen zijn: Katoen, Linnen, Mohair, Zijde, Viscose ( gedeeltelijk), en meer...

Verschoon je beddengoed ook wat vaker. Gebruik je neus wat vaker. Zodra iets begint te stinken kun je het vervangen voor schoner of jezelf gaan wassen.

ga niet dagelijks een paar keer douchen, want das erg slecht voor je huid en daar maak je het kwetsbaar mee. douche liefst twee drie keer in de week, en was jezelf de andere dagen op de plekken die vuil zijn en/of stinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min is niet van mij. Ik heb eens gehoord dat juist een hele hete douche of bad beter is voor het doden van de bacteriën op je lichaam, lijkt me dus ook goed tegen zweetlucht, het zijn de bacteriën die erbij komen die zorgen voor die lucht lijkt mij
Probeer eens uit wat de sauna voor resultaat heeft, dan zweet je er van alles uit. Ook kan af en toe een ontgiftingskuurtje helpen, wel onder begeleiding doen. Je voedsel kan ook invloed hebben. Vermijd eens een poosje alle zuivel , vis en vlees en ga biologisch eten.
Vermijd alcohol en suikers. Als je dat lastig vind, want je eetpatroon omgooien is best moelijk, kan je een dietist advies vragen is daarbij ook