Kan het nog gebeuren..?

Ik ben nu ongeveer 4 weken met een jongen bezig (beide 16 jaar) en hij is nu in totaal 3 keer hier geweest.. De rest bestaat uit smsen en msnen enzo.. Ook hebben we meerdere keren gezoend..
Nu na een goed gesprek zegt hij dat hij teveel van zijn vrijheid geniet en dus bang is om aan iemand vast te zitten.. Dat hij iemand net als hij haar een beetje begint leuk te vinden laat "vallen" en zich terugtrekt.. Bindingsangst? Nu vind ik hem dus wel echt leuk.. Wat moet ik hiermee? Want dan gaat hij me niet leuk vinden? Of kan dit op een of andere manier toch.. Ik wil het echt laten werken maar ben bang dat het niet gaat? Kan ik hem op andere gedachtes brengen? Dat relaties net zo leuk kunnen zijn als die vrijheid?

Vast bedankt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Stel voor jezelf vast hoe lang je hem zou kunnen missen. Stel dit is 3 dagen. Vervolgens laat je niets meer van je horen, ook niet per sms, msn, etc. Dan kijk je hoe lang hij erover doet om naar je toe te komen, cq te bellen. Langer dan die 3 dagen = op zoek naar iemand die wel het besef heeft dat liefhebben een werkwoord is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo kan ik er dus eigenlijk achter komen of hij daadwerkelijk wat geeft om mij of mijn aandacht? Erg fijn..!
Maar stel. Ik laat een dag niks horen van de 3 en meteen na de eerste dag begint hij al te vragen waarom ik niks zeg enzo.. Wat moet ik dan? Reageren ofniet? Dankjewel!
Het is dat ik op mijn mobiel geen plusje kan geven (dat ik weet)
Zodra ik op de computer ben!
Misschien zegt hij wel dat hij bindingsangst heeft omdat hij geen relatie met jou wil, en is dit gewoon een smoesje. Ook kan het zijn dat hij bang is om jou kwijt te raken, als de relatie toch niet soepel verloopt. Ik zou zeggen praat er nog eens over met hem en ga misschien een stapje verder, door ook samen leuke dingen te doen etc. Wanneer hij jou nog beter leert kennen, komt hij er ook beter achter of jij voor hem de ware bent en een relatie tussen jullie twee voor hem een want is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer hem te negeren en reageer koel en ongeïnteresseerd
Misschien dat je hem zo over de streep trekt.
Als hij echt om jou geeft of gaat geven moet hij er wel wat voor doen en niet alleen jij.
Het zal van twee kanten moeten komen toch?
12 jaar geleden
Lieve Persoon, deze jongen is blijkbaar goudeerlijk en laat jou op deze manier weten dat hij je leuk vindt maar dat je verder niets van hem moet verwachten. Punt.
Dat is waarschijnlijk niet wat je horen wilt maar ik zeg het expres zo duidelijk omdat hij zo duidelijk is.
Respecteer zijn gevoel en stop met daten als je zelf veel meer voor hem voelt. Want hij zal je laten vallen zegt hij zelf al, en dat doet nog veel meer zeer als je nog gekker op hem wordt.
Wees voorzichtig met jezelf en je gevoelens meis.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie..
Het zal maar moeten dan.. Groetjes,
Fleur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog 1 vraag..
Hij is tot nu toe bij alle meisjes zo geweest.. Nooit een relatie gehad..
Hoe komt dat dan..:$ Vast bedankt
Kristal
12 jaar geleden
Ik weet wat het is lieve Fleur, uit eigen ervaring,
en het spijt me echt voor je...
Maar weet je, je bent gewoon waard dat iemand je GRAAG wil!
Kristal
12 jaar geleden
Ik ken hem niet natuurlijk, maar weet je, meisjes zijn vaak wat eerder aan een vastere relatie toe als jongens op die leeftijd. Hij voelt zich misschien nog te jong en wil nog veel meer ontdekken voor hij eraan toe is zich te verbinden aan één meisje.
Het is wel te waarderen dat hij daar zo open in is, en daar niet pas mee komt als jullie al maanden verkering hebben en zelfs misschien al gevreeen zouden hebben.
Dan zou je je zo misbruikt kunnen voelen, en dat voorkomt hij wel op deze manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Héééél erg bedankt..
Dit had ik natuurlijk graag anders gezien.. Ik gun hem ook zijn tijd en plezier dus zal het hierbij laten voor wat het is.. uiteindelijk zal hij wel iemand vinden waar het wel voor gaat. En wie weet ik ook^^ altijd mooi.. Maar Echt bedankt:$
Kristal
12 jaar geleden
Ik gun het je ook anders,
maar dat gaat ook vast wel gebeuren,
alleen met een andere, nog veel fijnere jongen ;-)
probeer je verwachting op deze jongen los te laten. Elke keer als je hoopt en het komt niet heb je jezelf ermee. Het is goed mogelijk dat om welke rede dan ook deze jongen nog niet klaar is om zich te binden. Ook is het mogelijk dat hij je wel echt heel leuk vind. In ieder geval leuk genoeg om toch al 3 keer naar je toe te komen en je meerdere malen te zoenen. De aantrekking is er dus. Ik denk dat je hem misschien kan interesseren door hem vrij te laten en hem voor jou te laten kiezen. Niet negeren als hij je dan een x belt of smst, nee dan gewoon als goede vriendin reageren en verder zoveel mogelijk van hem laten komen. Beschouw het als een hele goede vriendschap plus. Niet zelf weer oppakken en achter hem aan want ik denk dat dat een beetje benauwend voor hem kan voelen, iets wat hem ondersteund in het gevoel van aan iemand vastzitten. Het aangaan met hem kan ook zijn hem gewoon laten. Bedenk en voel goed bij jezelf of deze jongen je energie die je hier in gaat steken waard is. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ben jij al een stukje "verder" in het klaar zijn voor een vaste relatie dan hij. Dat verschilt per persoon, geef het tijd, probeer niet te veeleisend over te komen, dat kan benauwend werken. Als het zo mág zijn, komt het vanzelf... ben zelf precies evenoud als jullie bij elkaar opgeteld, 7 jaar verloofd geweest, meer dan tig relaties gehad, en toch zat miss right er misschien wél tussen maar heb ik zelf de zooi verpest. ALLES kan nog gebeuren, misschien loop ik ook nog wel een keer iemand tegen het lijf. Het foutste wat je kunt doen is té graag willen, dan word er nog misbruik gemaakt en ben je afhankelijk geworden van die persoon door jezelf weg te cijferen en daalt je eigenwaarde, hoe bot het ook mag klinken. Tis echt zo. En JA natuurlijk kan het nog gebeuren! Maar je hebt nog een héél leven voor je, zei die 32 jaar ouwe mafketel..... Het is moeilijk, maar geef het de tijd en ruimte. Zo te merken vind je hem hartstikke leuk, en hij jou ook, wie weet bedenkt hij zich wel? Gun het tijd en laat je onzekerheid gewoon ff je onzekerheid. Als het Mr Right is, komt dat vanzelf goed. Het teken dat je een goed gesprek hebt gehad, geeft al aan dat je in ieder geval met elkaar kunt praten en hij daar eerlijk in is. Ik ken je verder niet, maar weet wel dat vrouwen sowieso 2 jaar voorlopen op mannen doorgaans in ontwikkeling. En misschien staat hij heel anders in het leven dan jij. Laat het los, hou contact en ik hoop dat het goed gaat komen voor je! Niet te veel druk leggen, dat werkt alleen maar tegen! Succes!