Hoe kom je , je levenspartner tegen die echt bij je past?

Dan bedoel ik niet via datingsite's enz.. maar gewoon buiten het hele internet en media gedoe om.

Komen wij die ooit ergens vanzelf tegen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (12)

De meeste partners worden op het werk gevonden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat werken heb ik wel eens geprobeerd, maar ben daar geen partner tegengekomen. :)
Dat kan ook zijn via sportclubs ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja... daar blijven we maar op hopen. Volgens mij zijn mijn schoonouders de ideale levenspartner nooit tegengekomen, waardoor ik de mijne dus ook nog niet tegengekomen ben.

Ik ben echter niet zo van mijn hele leven op internet gooien. Als ik "in het wild" iemand tegenkom die echt voor me bedoeld is (dan hoop ik hem te herkennen), zou het leuk zijn en zo niet.. nou ja, dan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hee, c4th is single én vrouw. Da's interessant zeg !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is toch nog steeds wel een verschil tussen een datingprofiel en 'je hele leven op internet gooien'? Je hoeft er voor niemand je hele levensverhaal kwijt, het is geen blog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@toerist kon je dat van mijn profielfoto niet aflezen dan? Toch typisch vrouwelijk... misschien had ik toch mijn roze sokjes aan moeten laten voor de foto :) @SuzyQ Ja, je hebt gelijk, maar ergens vind ik het datingprofiel nog steeds zo'n zielig gebeuren... ik weet, het werkt wel (tenminste, zowel mijn zus als mijn broer hebben daar iemand vandaan geplukt), maar ik heb toch meer met het ouderwetse oogcontact, drankje, babbeltje gebeuren als met het zenden van interesse berichten en dan per e-mail eerst elkaar leren kennen...
Het overkomt je... Je kunt dat niet afdwingen, geluk moet je hebben... Hoe kun jij die persoon herkennen die echt bij je past? Zit er ergens een chip of een streepjescode, nee... Het is gewoon louter geluk als het je overkomt... Het vinden van de echte partner kun je wel stimuleren... Hoe meer je jezelf bent hoe groter de kans is dat je de echte partner ontmoet... Stel je doet je best om mr universe te zijn of de meest sexy playmate, dan trek je wel anderen aan die op zoek zijn naar zo'n mr universe of zo'n miss playmate... En is dat werkelijk wie je bent? en is dat werkelijk dat wat je wilt? Snap je wat ik bedoel...

Veel geluk met je zoektocht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of in een kroeg. Beetje ouderwets maar werkt goed.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk door niet te zoeken. Hoe gretiger je zoekt, hoe mgroter de kans de verkeerde te treffen, want dan geeft je verkeerde signalen af.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat mgroter moet uiteraard groter zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iemand tegenkomt, kun je niet weten of dat een partner wordt voor het leven. Er gaat een hele lange tijd overheen eer je weet of hij/zij bij je past.
En als het past, heb je geluk. Geluk in de liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen komen hun levenspartner tegen, anderen zijn er hun hele leven naar op zoek. Die hebben namelijk het idee dat je meteen bij de eerste blik al dat gevoel hebt: "Dit is de ware, hier ga ik mijn leven mee delen".
Maar de waarheid is dat de meeste relaties zo niet beginnen, maar zich ontwikkelen. Je ontmoet iemand, je ziet hem/haar wel zitten en je gaat elkaar verder ontdekken. Ook daar kan uit blijken dat het je levenspartner is.
En waar ontmoet je die? Tijdens het uitgaan, op een verjaardag, tijdens het uitoefenen van je hobby (gezamenlijke hobby helpt enorm...), tijdens het uitlaten van je hondje, op de boot naar Texel.... Kortom, door een sociaal leven op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je niet zoekt zult gij vinden, dat is in de liefde zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juustem !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel gemakkelijk voor de mensen bij wie het toevallig zo is gelopen. Jammer genoeg is het bepaald geen natuurwet, er zijn genoeg mensen die niet spontaan, net als ze niet zoeken iemand tegenkomen. En evenzoveel mensen die hun levenspartner tegenkomen als ze wél zoeken. Zelf had ik mijn man nooit leren kennen als we niet allebei 'op zoek' waren geweest.
ik kwam de mijne ooit ergens vanzelf tegen. toen nog niet wetende natuurlijk. 23 jaar geleden... we hadden een one night stand. was super... maar onze wegen scheiden zich. 15 jaar lang zagen en hoorden we elkaar niet. maar ik had een zoon van hem gekregen na die one night stand. na 15 jaar leerden ze elkaar eindelijk kennen. nog eens 5 jaar later vonden we het tijd eens een "goed gesprek"te hebben. en vanaf dat moment zijn we onafscheidelijk, nu 2,5 jaar, de grote liefde van elkaars leven... echt een potje en een dekseltje...en ... we gaan trouwen.

dus ja... ooit ergens vanzelf.... kun je die tegenkomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je mentale instelling te veranderen.

De meeste mensen die ik ken en die zoeken naar een partner hebben vaak een hele waslijst met eisen/wensen waaraan de partner moet voldoen. Ik vraag hier altijd naar.
Zoals, hij moet groter/kleiner zijn dan ik. Hij moet een eigen huis hebben. Hij moet lief voor me zijn, romantisch. Hij moet mannelijk zijn.
Dit zijn even voor op zoek naar een man.

Door het lijstje benadruk je eigenlijk wat je NIET wil. Een lijstje ontstaat alleen maar omdat je dingen hebt meegemaakt, en / of gezien hebt bij anderen.
Bovendien is het altijd zo, dat hoe langer het lijstje is, hoe meer (potentiële) partners afvallen.
Hiernaast vind je de partner die ECHT bij je past niet via een lijst maar op gevoel.

Dus verander je mentale instelling, naar deze ene zin:
"IK ZOEK EEN PARTNER DIE PRECIES BIJ ME PAST"

Als je een lijstje had, omvat de bovenstaande zin alles wat op dat lijstje stond EN nog veel meer.
Gooi het lijstje WEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Onthoudt GEEN enkel punt wat er op stond!!!!!!!!!!

Zeg tegen jezelf: "Ik zoek een partner die PRECIES bij me past."
Beter is zelfs: "Ik vind een partner die precies bij me past."

Want als je zoekt, vind je zelden. Je kunt het beter gewoon vinden. Je wilt het ook vinden, want met alleen zoeken heb je nog niets.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, "zoek" niet naar die ene. Er zijn er vele voor jouw.
Niet allemaal natuurlijk. Maar ook niet maar 1-tje.
Het zijn er veel meer dan 1.

Dat maakt het alleen maar eenvoudiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hele leven lang zoeken en hopen dat 1 van die 6.793.697.300 mensen de ware is of 3.396.848.650 mannen en 3.396.848.650 vrouwen.