Ik ben een vrouw van 21 jaar woont, ik woon nog bij mijn ouders en ik studeer. Ik heb een egyptische vriend, hoe stel ik hem voor aan mijn ouders?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik ben bang, ik heb een probleem denk ik, ik ben een nederlands-bekeerde moslima, en heb sindskort een egyptische jongen leren kennen in nederland. Mijn ouders zijn nogal anti-buitenlander.. en hebben altijd gezegd dat als ik ''thuiskom'' met 1tje, dat ze mij nooit meer hoeven te zien of te spreken. Of mij zelfs het huis uitzetten.Nu is het zo dat de liefde tussen mij en mijn vriend nog pril is, maar zowel hij als ik hebben allebei serieuze bedoelingen. Hij is hoogopgeleid, spreekt goed Nederlands voor de 3 jaar dat hij hier nu woont, en werkt hard net als de meeste mensen in Nederland. Het enige probleem zou dus zijn dat hij en moslim is, en egyptenaar. Helaas zijn er veel vooroordelen, maar ik ben bang.. ik wil hem niet kwijtraken, maar ook mijn ouders niet. Ik heb nog niets vertelt tegen hen over mijn vriend.. en k zie hem ook in het geheim ''stiekem'' omdat als ik zou zeggen waar ik heen zou gaan tegen mijn ouders zij gelijk boos worden en ik problemen krijg. Daar heb ik geen zin in. Dus soms moet ik ook echt''het huis uitsluipen'' om hem te kunnen zien. Mijn ouders zijn ook overdreven overbeschermend en geven mij heel weinig vrijheid. En dan ben ik al 21 jaar!... Mijn vriend woont al op zichzelf en is 29... Heeft iemand tips??....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Rieneke1
12 jaar geleden
is het zo zoetjesaan geen tijd om op jezelf te gaan wonen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gast; ik denk dat het van belang is om een paar dingen te weten voordat de vraag beantwoord kan worden.
Hoe lang ben jij al een moslima?
Weten je ouders ervan en hoe reageerden ze? Was je al moslima en heb je daarna je vriend leren kennen in moslimkringen?
Of leerde je je vriend kennen en ben je vervolgens voor hem moslim geworden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Triest dat jouw ouders zo denken. Hun eigen mening gaat dus voor jouw geluk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krekatos: Dus als je je kind wilt beschermen gun je hun dus geen geluk. Beetje vreemd, het is logische dat een ouder meer kennis van zaken heeft dan het kind en met die informatie zijn\haar kinderen wilt beschermen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is ze moslima dan? heb ik wat gemist???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze is naar eigen zeggen een nederlands-bekeerde moslima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou als dat klopt en als de ouders dat horen dan kan me wel voorstellen dat ze zich zorgen maken idd. sinds kort leren kennen en dan zo'n keuze maken.... oei oei....!!!

Antwoorden (12)

Op de normale manier denk ik. Eerst je ouders vertellen dat je een vriend hebt en dat je hem graag voor wilt stellen.
Zijn je ouders moeilijk t.o.v. je vrienden?

Toegevoegd na 4 minuten:
Oke, ik zag later pas je toevoeging. Het is dus wat ingewikkelder. De liefde is nog pril zeg je, hoelang ga je al met hem om? Ik zou het nog even aankijken, wie weet wat je allemaal teweeg brengt als je het zegt en het raakt uit na een week.
Ik denk, dat als je ouders echt zo moeilijk zijn, je een keuze zal moeten maken. Ik wens je in ieder geval heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent een nederlands-bekeert moslima, en je hebt sinds kort een relatie met een moslim. Hoe lang ben je zelf als "moslim" en hoe hebben jouw ouders daarop gereageerd? Of weten zij dat niet? Dat opzich is al geen basis. Je houdt wel erg veel stiekem.
Praat eerst met ze over jouw bekering en ga dan dat stapje verder dat je ook met en moslim verder wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je Snap het minnetje niet.
Is toch relevant te weten hoe de ouders hebben gereageerd op het feit dat zij Moslima is geworden als zij dit tenminste weten.
Weten zij dit niet dan zullen deze ouders eerder verbaasd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien omdat het lijkt alsof kriz al een aanname doet door dit te zeggen: Of weten zij dat niet? Dat opzich is al geen basis. Je houdt wel erg veel stiekem.
Praat eerst met ze over jouw bekering en ga dan dat stapje verder dat je ook met en moslim verder wil. Op zich is dat dus niet van belang. Overigens ik heb de min niet gegeven dus ik weet dus niet waarom een ander dat wel heeft gedaan.
bereidt ze voor door eerst te vertellen dat je een vriend hebt en vertel eerst wie hij is, wat hij doet en hoe hij in het leven staat, reageren ze positief, vertel dan dat hij egyptisch is. Reageren ze negatief maak ze dan duidelijk dat je veel van ze houdt, maar je eigen keuzes wil en moet maken, vraag dan of ze kennis met hem willen maken, succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
""""""Het enige probleem zou dus zijn dat hij en moslim is, en egyptenaar. """""""
...En zo is het dus niet.

Ik kan mij de bezorgdheid van jouw ouders heel goed voorstellen.
Wat blijkt? Goed opgeleide, westerse vrouwen die vallen voor een Arabische man blijken maar al te roekeloos het huwelijksbootje in te stappen.

Vaak zijn de vrouwen op het moment van het huwelijk de Arabisch taal nog niet machtig, maar ondertekenen ze wèl een huwelijkscontract.

Waarbij ze vergeten dat ze vervolgens voor de Egyptische wet geen enkel recht meer hebben, ook niet op de eventuele kinderen.

Pas nog een film gezien over een man die zijn kinderen op die manier meenam naar Egypte. Daar kan je als Nederlandse moeder dan niets meer aan doen.
Lees de informatie in de bron.

Nu lijkt dat allemaal nog ver weg, maar probeer begrip te hebben voor de angst van je ouders.
En dus kun je het beste zorgen
* dat jij zelf heel goed op de hoogte bent.
* Dat jij je bewust bent van de gevaren en die dingen ook bespreekt.
* Dat je een volwassen vrouw bent.
* Dat je weet waar je aan begint.

Met andere woorden:
Met stiekem doen los je niets op.
Bespreek de zaken. Wees voorbereid. Zorg voor jezelf.
Kom voor jezelf op.
Win het vertrouwen van je ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Heb ook een docu daar over gezien en wat een leed zeg.
Hij was zo lieve man.... Vrouwtje was total los geslagen was kids kwijt en werd ook nog effe bedreigd.
Bezint voor je er aan begint. Gaat uiteraard niet in alle gevallen zo maar je hoort het vrij vaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Johan er zijn zat hoog opgeleide moslima's.
In Afghanistan bv ligt het wel erg gevoelig nog maar er moet een begin zijn en dat is daar nu ook aan de orde.
Nog niet zolang geleden was het hier in Nederland ook normaal dat een vrouw niet verder leerde en dergelijke en zodra zij trouwde ontslagen werd.
En kijk nu eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb die film ook gezien maar heb ook documentaires/films gezien over blanke mannen die hun vrouw vermoorde.
Of die kinderen misbruikt en ga zo maar door.
In allerlei culturen kunnen vreselijke dingen gebeuren die het daglicht niet verdragen.
Moeilijk om hier een kant en klaar antwoord op te geven.
Er zijn goede Moslims en minder goede net zoals er goede Christenen zijn en minder goede enz.
Je ouders gaan kennelijk al van het 'slechte' uit.
Je kunt nooit van te voren weten hoe een relatie zich zal ontwikkelen.
En ook niet of je ouders de keus van jou later met de tijd wel zullen accepteren waneer zij bv zien dat hun jij gelukkig bent.
Toen mijn Indische moeder eens een Nederlands vriendje had vroeger mocht de jongen niet met haar omgaan om haar afkomst.
Zo ben ik hierom ook ooit geweigerd bij de ouders van een jongen waar ik mee omging.
Sommige van mijn ooms en tantes werden in het begon van hun relatie ook niet geaccepteerd door hun schoonouders door hun afkomst maar inmiddels is er veel veranderd en is dit verleden tijd.
Het kan dus veranderen en het zal fijn zijn waneer dit al op korte termijn gebeurt alleen kun je hier niet vanuit gaan en hopen op een goede afloop.
Zo woon ik met een Turkse man samen waar mijn vader in het begin ook weer zijn bedenkingen over had (ook al is mijn vriend hoog opgeleid en spreekt vloeiend Nederlands) in de zin van het was angst voor zijn dochter die hij al met een hoofdoek achter het aanrecht zag staan.
Dit is dus niet het geval en ik heb mij ook niet bekeerd en ben dat ook niet van plan wat mijn vriend ook geen enkel probleem vindt.
Ik raad je echt aan om te praten met je ouders en eerlijk bent.
Het kan best een pittig en pijnlijk gesprek worden met bepaalde gevolgen.
Deze eventuele gevolgen moet je afwegen.
Zeg erbij dat je, je ouders begrijpt maar dat je echt gevoelens voor deze man hebt.
En dat je zou willen dat ze nader kennis met hem maken.
Ook zie ik hier antwoorden of reacties van mensen die ook al vooroordelen hebben gezien zijn afkomst.
Het is jammer maar toch ook begrijpelijk gezien Moslims ook zo hun mindere kanten kunnen hebben.
Waak erop dat je, je niet laat verleiden tot dingen die je niet wil of achterstaat.
En blijf dus vooral jezelf.

Toegevoegd na 7 minuten:
Bepaalde vooroordelen staan bij enkele reacties moet het zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je héél erg nadrukkelijk aan, vóór je over alle andere dingen definitief gaat nadenken en beslissingen nemen, om zo snel mogelijk op jezelf te gaan wonen.

Meid, vóór alles moet je als volwassen mens op je eigen benen staan, je eigen leven leven, van absoluut niemand afhankelijk zijn, en je altijd terug kunnen trekken op je eigen gecreëerde eiland : je eigen plek, je eigen flat, waar je niemand rekenschap hoeft te geven over je doen of laten.

Want je bent nu thuis nog een groot kind, die leeft in angst en beven voor de mening van haar ouders : wat een ongezonde situatie!! Je 'durft' bepaalde dingen niet te vertellen of te bespreken : wat voor situatie is dit, om van uit te gaan, en te overwegen in een relatie te stappen met iemand met een totaal andere cultuur, waarvan bekend is, dat vrouwen een ondergeschikte rol (moeten) spelen.

Ook al is je vriend vol goede wil : zijn achterban en vangnet ziet hem vooral als een 'watje', als hij jou je eigen leven laat leven, als jullie eenmaal bij elkaar horen.
Kan en vooral wíl hij dat?

Als je nu al niet eerlijk tegenover je ouders durft te zijn, die het beste met je voorhebben, hoe wil je dan op je grenzen gaan staan, om je aan te passen binnen een relatie? Je sluipt het huis uit om de man van wie jij houdt te kunnen ontmoeten : hoebedoelu? En die man, die van jou houdt, vindt dat okay, en geen klap in zijn gezicht, dat jij niet eens over hem 'durft' te praten, laat stáán hem gewoon mee te nemen en te zeggen : hieristiedan?

Eerst zelfstandig, onafhankelijk en volwassen worden en zijn, en daar bewust van genieten.
En dán eens gaan kijken, of je wéér in een afhankelijkheidssituatie wil gaan, zoals je nu met je ouders bent!!!

Denk éérst eens alleen aan jezelf, kom voor jezelf op, en vooral GROEI OP!!

Je bent een vrouw van 21 , zeg je....nee, je bent een MEISJE van 21, die eerst een volwassen vrouw moet worden. En snel ook, als je weet wat goed voor je is!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
mooi antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit antwoord wel heel streng.
Ergens begrijp ik de vraagsteller wel mbt de angst om haar ouders dit te vetellen wetende dat zij hier niet op zitten te wachten.
Hoe gebruikelijk is het niet dat je, je ouders iets niet durft te vertellen omdat het je ouders zijn en je weet hoe ze zullen reageren.
En zeker als het om een vriendje gaat.
In dit geval gaat het om een moslim maar het had ook om een punker oid kunnen gaan.
Ze wordt als een klein kind omschreven maar dat vind ik sterk overdreven.
Velen van onze (groot)ouders of tegenwoordig nog steeds, gaan direct samenwonen nadat zij het huis uit gaan.
Zij zijn daar toch ook volwassen mee geworden, kunnen ook op eigen benen staan en genieten daarvan.
Eerst alleen wonen is geen voorwaarde om dat te bereiken.
Ik vind stiekem het verkeerde woord, ze is gewoon bang.
Ze stelt zich niet open op naar haar ouders dat klinkt toch veel beter?
Of zijn achterban hem een watje vindt als zij haar eigen leven leeft, dat is nog maar de vraag.
In ieder geval vinden haar ouders hem blijkbaar niet de geschikte kandidaat bij voorbaat.
Over zijn ouders weten we niks.
Of de vriend van de vraagsteller het oke vindt dat zij hier niet met haar ouders over duft te praten, wie weet hoe erg hij dat vindt maar zich op de achtergrond houdt tot zij er klaar voor is hen het te vertellen.
Het is 'bekend' dat moslimvrouwen een ondergeschiktere rol spelen wordt er gezegd, en wat vind je ervan dat wij denken dat moslims denken dat westerse vrouwen allemaal snollen zijn, dat is toch ook niet waar.
Ten eerste dat denken moslims helemaal niet standaard en ten tweede is het niet zo.
Nou is het natuurlijk wel zo dat vele moslima's full time moeder en huisvrouw zijn, maar hoeveel meiden van tegenwoordig studeren niet en staan aan het begin van een mooie cariere en lopen in strakke truitjes, rokjes enz?
Denk eens aan de vrouwen 50-60 plussers gemiddeld, die waren (in het begin) van hun huwelijk ook ful time huisvrouw en moeder.
Overal moet een begin zijn.
Cariere is overigens erg belangrijk daar niet van maar ful time moederschap vind ik persoonlijk ook een hele mooie taak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 50-60 plus vrouwen bedoel ik westerse vrouwen in dit geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nonamanis : ik hoop, dat je je realiseert, dat in Nederland 50 % van de huwelijken ontbonden worden?
Als je dan, als vrouw, niets op je curriculum vitae hebt staan als : dochter, huisvrouw en moeder, zitten er nóg minder werkgevers op je te wachten, dan het geval is, als je een tijdje gewerkt hebt, vóór je je op het fulltime moederschap stortte.
En zou jij volledig financieel afhankelijk willen zijn van een man, die jou afgedankt heeft, of een man waarmee jij geen dag langer meer wilde leven? 'Stiekem' is het woord, dat gast 76083 zelf gebruikt in haar vraag : ik denk dus, dat zij het zelf zo ervaart, als ze er weer tussenuitknijpt om haar vriend te kunnen ontmoeten. En of ze nu bang is, onzeker, of bij voorbaat de reactie van haar ouders alvast voor ze invult : géén van deze reacties is die van een volwassen vrouw die stáát achter de beslissingen die ze in haar leven neemt over haar eigen leven. Er zijn véél ouders het niet eens met de keuze van hun kinderen, om welke reden dan ook. Maar je ouders houden natuurlijk wél op een bepaald moment op een beslissende stem te hebben : tenzij je dag in dag uit onder de oudervleugels leeft, en nog steeds kind-in-huis bent.
Geen klein kind : die woorden gebruik ik niet.
Maar wel een kind, die nog niet genoeg op eigen benen gaat staan, kan staan of wil staan. Als ik haar redenatie en argumentatie lees, vind ik dit niet die van een volwassen, onafhankelijke, zelf over haar leven beslissende 'vrouw' van 21, zoals zij zichzelf omschrijft. Vrijheid, die haar ouders haar te weinig 'geven' volgens haar, moet je bevechten en uiteindelijk 'nemen'- niet wachten, tot het je ooit 'gegeven' wordt. ( en dus weer afgepakt kan worden!!) En misschien vindt jij mij streng.
Ik bedoel het alleen maar goed, ben altijd nogal eerlijk,
en zeg, hoe ik het zie en voel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb respect voor je antwoord en ook zeker dat het goed bedoeld en eerlijk is.
Op mij komt het idd nogal streng over ook omdat ik me afvraag of het antwoord hetzelfde was geweest waneer het om een Hollandse jongen zou gaan waarvan de vraagsteller wist dat haar ouders hem niet geschikt voor hun dochter zouden vinden omdat hij bv uit een andere klasse zou komen of omdat hij katholiek ipv protestant zou zijn.
Stiekem vind ik in dit geval het verkeerde woord omdat ik vind dat uit je antwoord een sfeer van een stiekeme onvolwassen vrouw naar de vraagsteller uitademd.
Ik realiseer me zeker dat 50% van de huwelijken op de klippen loopt hoewel ik niet de exacte cijfers wist maar wat k bedoelde te zeggen over full time moeders is dat ik daar ook respect voor heb als zij daar voor kiezen.
Evengoed als voor werkende moeders.
In ieder geval heb ik niet minder respect voor vrouwen die dus full time moeder/huisvrouw zijn en ook met het oog op dat zij niet van een scheiding uitgaan.
Mocht dat wel zo zijn dan zitten zij idd met een probleem met betrekking op een baan.
Dan nog zou ik niet met een wijzend vingertje zeggen dat het hun eigen schuld is (niet dat jij dat doet, dat weet ik niet) maar ik vind zulke gevallen vaak schrijnend omdat deze vrouwen de intentie en het doel om voor het gezin te leven en werken kwijt zijn.
Gelukkig bestaan er wel integratie projecten of kunnen deze vrouwen door een opleiding te volgen bv in de zorg terecht.
Je bent in ieder geval niet voorgoed verloren na een scheiding zonder opleiding.
Persoonlijk heb ik dus zelf ervaren en in mijn eigen familie meegemaakt dat wij om onze afkomst al bij voorbaat in zowel persoonlijke relaties als in de werksfeer en andere alledaagse zaken achtergesteld/gediscrimineerd werden.
Klagen deden/doen mijn grootouders en ouders niet maar ik doe het wel een beetje bij deze, al is het verleden tijd ik weet toch dat zij ermee zaten.
De gene die hen en mij toen niet zagen staan doen dat inmiddels wel hoewel je niet altijd weet of dat altijd van harte is maar in ieder geval vind ik dat de vriend van de vraagsteller een kans verdient.
Trouwen zou ik ook zeker niet op korte termijn doen, maar elkaar beter leren kennen en de ouders erbij betrekken zonder in ieder geval al een negatieve mening klaar te hebben over zijn afkomst zou toch wel zo eerlijk zijn.
Het kan ook heel goed dat zijn ouders haar niet zien staan dan geld dat ook voor hen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de vraagsteller zou ik overigens ook zeker adviseren (verder) te studeren als zij dat niet al doet of klaar is met haar opleiding.
Alleen heb ik ook respect voor fulltime moeders die vaak worden vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nonamanis : nog even een kleine kanttekening : het aspect : buitenlander, heb ik bij mijn antwoord heel bewust volledig buiten beschouwing gelaten, behalve de opmerking over de achterban en het vangnet van haar vriend, waarvan ik weet (door mijn ervaring op inburgeringscursussen!!!), dat die van hem een bepaalde houding tav. zijn vrouw verwachten, en een andere houding niet zullen accepteren of tolereren....
Ow, maar dat is toch heel makkelijk? Zeg gewoon niet dat hij uit Egypte komt...

En als ze vragen waarom hij zo'n raar kleurtje heeft, dan pas zeggen wie hij echt is...

Je ouders vragen erom om behandeld te worden als kleine kinderen. Dus als ze boos worden omdat je het niet hebt verteld, maak jij ze ff goed duidelijk waarom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker geheimzinnig doen, nee dat vinden ouders heeeel prettig want die zijn niet dom hoor. win je vertrouwen mee, en laat dat nu net zijn wat je wil in deze situatie. FAIL!!!! ze woont nog thuis dus denk niet dat ze in de positie is om hoog van de toren te blazen. wil je een strijd dan verlies je waarschijnlijk als ze op hun strepen gaan staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsof je aan iemand niet kan zien dat hij uit het midden-oosten (in dit geval Egypte) komt! Die mensen hebben een totaal andere lichaamsbouw!
pap, mam, dit je Jan... gaat zeker niet op (vanwege de naam alleen al niet)

je hebt moslims en moslims. hier is ook niet elke katholieke even streng gelovig om maar een voorbeeld te noemen.

stel hem voor zoals je anders ook zou doen. ik denk niet dat ze kleurenblind zijn en zullen zien dat hij een andere afkomst heeft. vragen komen er vanzelf, en die zijn er om te beantwoorden.

zie je vragen die ze niet uit durven spreken help ze dan op weg met achtergrond info. als het bespreekbaar is of wordt gemaakt komt de rest vanzelf.

luister naar hun zorgen (ze doen het niet om je dwars te zitten, ouders zijn nu eenmaal bang dat hun kind een verkeerde keuze maakt) maar geef ook aan wat JIJ voelt.

zeg dat je bang bent dat je moet kiezen en dit niet wil. m.a.w. speel gewoon open kaart met ze.

21 jaar... toch een beetje tijd om je kind los te laten als ouder zijnde, of het nu leuk is of niet.

zoals elk persoon en ooit ook je ouders hebben ze moeten leren van hun fouten. (want ze zijn vast bang dat je deze gaat maken met deze jongen)

hou het bespreekbaar is het enige wat ik kan adviseren. een toverspreuk zodat je ouders hem op slag accepteren heb ik niet voor je.

bovendien zal elke lover met kritische ogen bekeken worden en aan een screentest onderworpen worden. ene Jan met melkboerenhondenhaar was deze dans ook vast niet ontspringen lijkt me.

Toegevoegd na 39 minuten:
vertel vooral over zijn werk en opleiding. vertel hem wat de do's en dont's zijn bij je ouders.

misschien dat jullie samen een keer kunnen koken voor je ouders? (zet niet de kookwekker aan, want met deze instelling en wat tikkends slaan ze misschien wel helemaal door)

probeer niet in de verdediging te schieten, het is enkel angst voor het onbekende, en uit angst dat er iemand wat slecht voorheeft met hun 'kleine meid' (want dit blijf je altijd voor ouders, als ben je 60 en 2 meter lang!) ;-)

kies zelf niet en speel open kaart, als hun je voor een keuze stellen kiezen HUN, en niet jij. hou dus de eer aan jezelf.

succes, en heel veel geluk met je vriend!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
Ik sluit me aan bij het verhaal van momopoyolo.
Angst voor de ouders mbt de bekering en dan een Egyptisch vriendje.
Het is een hele magere basis om zulke grote stappen te nemen in het leven.
Op voorhand kan ik al zeggen dat uw ouders stante pede grijze haren krijgen als ze het al niet hadden met zo,n dochter.
Waarom woont u niet op u zelf?
Heeft u op uw 18e zich al ingeschreven als woningzoekende?
Welke redenen lagen er aan ten grondslag om u te bekeren? Was het voor uw nieuwe vriend?
Ik denk dat u deze zware materie niet goed overdacht heeft. Vandaar dat stiekeme.

Heeft u zich al eens verdiept in het leven als toegewijd echtgenote in Egypte?
Ik denk dat u zich zwaar in het ongeluk stort.
Nu heeft u angst om het uw ouders te vertellen, en later heeft u angst om uw identiteit en meer te verliezen.

Binnen de kortste keren kunt u bij uw vriend wonen.
Zeg tegen uw ouders dat u bekeert bent, en dat u stapelgek bent op een lieve Egyptische jongen.

Ik wens u veel wijsheid toe in deze.
Laat u nog weten hoe het afgelopen is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eerst eens om erachter te komen WAT je ouders nu precies tegen allochtonen hebben. Misschien hebben ze een op vooroordelen gebaseerd totaal foutief beeld en beantwoordt jouw Eg. vriend daar helemaal niet aan. Als jij, op grond van jouw ervaringen met hem, hun ideeën kunt weerleggen, sta je al een stuk sterker. Verder zou ik hen eerst vertellen dat ik een vriend had en wat hij doet, en pas als je hem komt voorstellen bekend maken dat het niet om een Nederlander gaat. Mochten ze ondanks alles toch negatief reageren, zeg dan dat het jouw leven en jouw keus is, overigens met alle respect voor hen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit me helmaal aan bij de waarschuwingen die je van andere GV-er krijgt.
Maar als je hem toch echt wil voorstellen aan je ouders, kun je dat doen zonder er bij te vertellen dat hij egyptenaar is. Als ze de kans krijgen om hem te leren kennen, kan je dat altijd later nog vertellen. Misschien vinden ze hem dan al zo aardig dat ze hem al in hun armen hebben gesloten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn antwoordt is deze praat eerst met je ouders over dat jij nu moslima bent.
Wat daar de volgen van zijn want volgens de islam mag een mag 1 moslima alleen touwen met een moslim.
Gezien Er niet al te veel nog niet al teveel Nederlandse mannelijk moslim zijn is al voor hand dat dit iemand van buitenlandse afkomst wordt.
Ten tweede vraag ik af hoe dit verbergt aan gezien als moslima een hoofddoek moet dragen en wijd vallende kleding volgens de voorschriften van Islam.
En ten 2de als 21 jaar ben vrij in keuze die maakt on geacht de mening van ouders .
En als hij goed praktiseren de moslim weet hij dat hij altijd de toestemming nog heeft van jou ouders om te trouwen .
Want samenwonen is niet toegestaan in de Islam
Sorry eerlijkheid zijn toch grondlegger van het geloof dus niks stiekem doen.
Dus gewoon eerlijk en vraag er desnoods iemand van de Moskee erbij voor een bemiddeling gesprek .
Als dit echt wat je wild en er 100% zeker zelf van bent.
Ga voor zelf goed na welk weg je slaat en hoe daadwerkelijk de Islam aanwezige is echt alles volgen Koran of gematigde .
Ps spreek uit ervaring mijn fam liep er in begin ook overweg maar respect moet men nu eenmaal verdienen.
Bij ouders of nu nederlander of niet
Ik wens heel sterkt en wijsheid toe Inshallah
Kom alles goed .