Liefde maakt blind? Je ziet dingen die je wilt zien?

Eigen situatie, ik vind een meisje leuk, zie heeft ooit gezegd dat ze mij ook leuk vond maar dat is lang geleden(vijf maand) weet niet of het nog zo is aangezien ik veelste lang gewacht heb(dom, dom. ja), soms lijkt het er wel op dan niet.

Maar nu is mijn vraag, maakt liefde blind, ga je dingen zien die je misschien wilt zien en dus dat als iets positiefs ziet, terwijl dat helemaal niet zo is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (12)

dat kan inderdaad. als je verliefd bent, dan zie je niet alles meer even helder. dat is misschien ook wel een van de leuke dingen van verliefd zijn. alles ziet er mooier uit.
14 jaar geleden
Blind in de zin van: je ziet geen foute dingen aan je nieuwe liefde, je loopt op een wolkje en de wereld lijkt prachtig en mooi. Die blindheid…tja die ken ik ook wel bij mijn eerste vriendjes :)

Gelukkig maar dat we niet echt blind worden, dat zal me een rommeltje worden zeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die heeft hij niet, want hij HAAT homo's, ziet ze als minderwaardig en verwerpelijk.
Het is dus gewoon dommigheid dat hij het antwoord van een ander zomaar kopieert zonder even verder te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten.
Absoluut. Verliefdheid laat je alles door een roze bril zien.
Alles is mooi en leuk en aardig aan die ander, wanneer je echt hoteldebotel bent.

Je kunt ervoor kiezen om bij jezef te blijven en nuchter naar de ander te kijken, maar dat moet je wel echt willen en makkelijk is het niet.

Het gevoel van verliefdheid met alle zaligmakerij die daarbij hoort is domweg zo heerlijk, dat je er liever in zwelgt dan dat je met beide benen op de grond blijft staan.
Zie het maar als een soort roes waar je in verkeerd.

Dat geeft niks, maar schrik niet als na een tijdje alles helemaal niet zo rooskleurig blijkt te zijn als dat het nu lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je wel onderscheid moet maken tussen liefde en verliefdheid.
Verliefdheid maakt blind inderdaad. Maar echte liefde doorziet mensen heel snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde maakt niet blind, het doet wel dingen tolereren.

Toen in de beginfase met mijn vriend (want ik ben nog steeds verliefd) vond ik een paar dingen niet leuk. Als ik niet verliefd was op hem, was ik allang weg en had ik misschien zelfs contact verbroken maar had vlinders en liefde dus ik zag/zie het allemaal door de vingers..

Maar omdat we elkaar nu al 6 jaar kennen, heb ik beetje grote mond gekregen en zeg ik er wat van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde maakt dat je scherper ziet dan ooit tervoren.
http://liefdescursus.nl/wetten/les13.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde maakt blind: Ja...
Je ziet dingen die je wilt zien: NEE... Je ziet dingen NIET die je wel moet zien, zo is het...

Je ziet de slechte eigenschappen NIET van die ander...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het niet de liefde die blind maakt maar de WIL bij iemand te zijn, de WIL dat die persoon perfect is.

Deze wil is dan zo sterk dat je dingen negeert, je steekt je kop in het zand.

Ouders kunnen het ook bij hun kinderen hebben, "nee die van mij doet dat niet".
Maar ouders die wat reëler zijn en wel de negatievere kanten zien en toegeven, houden niet minder van hun kinderen.
En aangezien de liefde niet minder is of ze het nou wel of niet zien moet het 'niet zien' dus ergens anders in zitten.

Ik denk dat het door de wil veroorzaakt wordt omdat die erg veel invloed heeft, genoeg invloed om dit te kunnen doen. We willen zo graag een mooie, goede wereld. We willen zo graag dat ons kroost perfect is, al die dingen niet doet.

We willen dat de persoon waartoe we ons aangetrokken voelen perfect is. Hij voelt perfect voor mij dus is hij perfect. Maar 'perfect voor mij' is iets heel anders dan perfect in de mening van de samenleving. Perfect voor mij, stimuleert me te groeien en daar kunnen best 'negatieve' kanten voor nodig zijn.

Het is onze wil, niet de liefde die blind maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde maakt niet blind.
Je vergeet jezelf, tenminste wanneer het om verliefdheid gaat. Dan vind je de ander fantastisch, alles wat zij/hij heeft of doet is geweldig!
Dit omdat je snakt naar de liefde van die ander.
Je cijfert jezelf weg.

Echte liefde verbindt!
Maakt dat jij je eigen-liefde en die voor de ander kunt onderscheiden.
Echte liefde maakt dat jij weet wat er in de ander schuilt achter "het mens zijn".
Bij échte liefde mag je er béide zijn, in heel je 'zijn'!

Toegevoegd na 4 uur:
Ver-liefdheid maakt dus wel blind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Danii!
Liefde maakt idd blind, maar niet op de manier waar jij nu naar vraagt. Door verliefdheid zie je de negatieve eigenschappen van de ander niet of veel milder. Dat is wat ze bedoelen met liefde maakt blind.
Wat jij je wil weten heeft te maken met hoop. Je hoopt dat ze je nog steeds leuk vind. Daardoor is het mogelijk dat je haar lichaamstaal anders interpreteerd.
Of dat alleen maar hoop is of ook de waarheid kan je alleen zelf beoordelen. Maar als je haar echt heel leuk vind zou ik gewoon op haar afstappen en vragen of ze wat met je wil gaan drinken. Ze heeft tenslotte al eens toegegeven dat ze je leuk vind.
Het zonnetje is weer vrolijk gaan schijnen en op de terrasjes is het alweer heerlijk vertoeven. Ga samen wat drinken en lekker van de zon genieten.
Veel plezier en maak er wat moois van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlinders in je buik, moeite met concentratie en compleet afwezig. Verliefdheid doet rare dingen met een mens. Deze paralelwereld waarin je terecht komt is net iets mooier, je ziet dingen op een andere manier en prioriteiten liggen compleet anders.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wanneer het gevoel van verliefdheid wegneemt nemen andere dingen de plaats van verliefdheid in zoals; steun, vertrouwdheid, geborgenheid die samen de basis kunnen vormen voor een langdurige liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Mooi!
Als je bedoelt te vragen of je gedragingen van haar misschien verkeer interpreteert, misschien zo interpreteert dat ze een diepere betekenis hebben (zij vindt jou ook leuk), terwijl dat misschien helemaal niet zo is. Ja, dat kan, dat heb ik ook gehad en daar heb ik ook ervaringen mee. Maar als je jou ook leuk gevonden heeft dan bedoelt ze er misschien wel wat mee. Dat is lastig, want je geeft een beetje weinig info;)

Ik heb wel een tip voor je:
1. Kijk naar wat ze doet en doe alsof je haar niet leuk vindt of alsof ze iemand anders is en wat denk je dan. Zoek je er dan nog steeds iets achter of niet?

2. Vraag haar eens mee uit of laat haar op een andere subtiele manier zien dat je haar leuk vindt en kijk hoe ze reageert...

Succes!