Hoe begrijp je vrouwen?

Tja, de vraag waar elke man mee worstelt. Hoe begrijp je vrouwen?

Heb al van alles geprobeerd: met vrouwen praten, boeken lezen, een aflevering van Desperate Housewives kijken, lezen over Venus en Mars, zelfs een Cosmo doorgenomen.

Maar nog altijd snap ik echt totaal niets van jullie soort... hoe kan ik leren hoe vrouwen denken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat begrijp je niet Jeroenla?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahhaaaa lol monique

Antwoorden (27)

Dat moet je niet eens willen. Je hebt uitdagingen en je hebt uitdagingen, maar deze is niet eens leuk meer. Moet je je voorstellen dat het je lukt: wat dan? Identiteitscrisis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het beste stoppen met tijd en energie in het begrijpen van vrouwen te stoppen, en die energie gebruiken om te leren accepteren dat ze anders zijn dan wij, en voor ons dus vaak onbegrijpelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen hebben zulke andere denkbeelden als wij mannen,daar heb je een eeuwigheid voor nodig om ze te doorgronden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat wij als man nooit alles zullen begrijpen van vrouwen, maar ook vrouwen niet alles begrijpen van mannen.
Dat maakt het leven net zo leuk want als je alles van elkaar wist was er niks meer om te ontdekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mijn vrouw moet je goed naar ze ( vrouwen ) luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra je vrouwen gaat begrijpen is de aardigheid er af. Dus zo snel mogelijk mee stoppen.
Gebruik je energie door lief, aardig en attent tegen vrouwen te zijn en de hemel gaat vvor je open. Dus maar snel hiermee beginnen lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst is het verstandig te beseffen dat je vrouwen niet op deze manier kunt generaliseren. In dit zinsverband moet je 'generaliseren' natuurlijk niet opvatten zoals je dat zou doen binnen een racistische of discriminerende context, maar binnen dezelfde lijn als:

- mannen houden van voetbal en bier
- Nederlanders dragen klompen
- etc.

Wat ik namelijk bedoel te zeggen is dat er geen formule is voor het begrijpen van 'de vrouw'. Er is niet zoiets als een universeel handboek voor het begrijpen van de vrouwelijke (of mannelijke) sekse.

Ieder mens is namelijk anders. Ieder mens heeft een unieke persoonlijkheid. Verander je vraag dus in: 'Hoe begrijp ik mijn medemens.'
Dan ligt het antwoord direct voor het oprapen: door iemand te leren kennen d.m.v. omgang en gesprek. En dan is het nog maar de vraag of je de persoon in kwestie daadwerkelijk ooit zult begrijpen. Dat kan namelijk alleen als je écht een diepere band weet te scheppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vrouw vind ik dit een top antwoord.
Het verschil is Mars en Venus en dat moet zo blijven, het leven wordt anders zo saai.
Ik snap mannen ook niet altijd maar dat houdt het levendig en spannend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te luisteren leer je vrouwen kennen...

Je leert nooit als man hoe vrouwen denken, dat gaat niet, daar moet je vrouw voor zijn...

Toegevoegd na 3 uur:
Een vrouw belichaamt de hond-energie en de man belichaamt de kat-energie... De hond heeft een baas en de kat personeel... Als je dit begrijpt, dan snap je er al wat van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord zou natuurlijk vanwege dit ongebreidelde sexisme alleen al (dus afgezien van dat het wederom bullshit is) onmiddellijk verwijderd moeten worden.....
Smakeloos.
Ik als vrouw begrijp me zelfs soms al niet, laat staan dat een ander dat doet. Er is zo`n groot verschil in denkwijze en handelen tussen man en vrouw! Als je maar één ding goed begrijpt en dat is dat een vrouw van praten/ communiceren houdt. Dat is iets waar veel mannen moeite mee hebben. Als je serieus en rustig iets vertelt of uitlegt, doe het dan op een respectvolle manier. Mannen hebben zoiets van: ' begrijp dat dan, ben je nu zo dom', dat valt dus niet goed. We begrijpen het wel, maar vaak niet de uitleg. Wij zijn meer van de details. Tenminste ik en met mij best meerdere vrouwen. Een vrouw wordt graag gewaardeerd en de meeste mannen vinden dat wat je als vrouw doet, allemaal vanzelfsprekend, omdat een vrouw nu eenmaal altijd zorgt en verzorgt. Geef af en toe een compliment, laat haar weten dat je haar nodig hebt, van haar houdt en haar waardeerd, volgens mij smelt dan iedere vrouw, want die taal verstaat ze altijd!
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook weer generaliserend, bah!
Ik ben geen verzorgende en zorgende vrouw, ik ben de kostwinner.
En ik hou wel van een goed gesprek, maar niet van dat vrouwengeleuter.
amc
14 jaar geleden
momopoyolo: Als kostwinner zorg je juist voor je gezin. Ik houd zelf ook niet van vrouwengeleuter want de beste gesprekken voer ik het liefst en meest met mannen. Dus je generaliseert zelf ook de vrouwen als zijnde leuteraars.Vind je zelf ook niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk op gevoel, kwantummechanica is in iedergeval makkelijker te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zijn denkers .... daar zouden misverstanden over kunnen bestaan. Daarom is de communicatie zo belangrijk en zou de man erbij kunnen helpen open vragen te stellen.
Zodat er duidelijkheden ontstaan. Als er niet gepraat wordt zou de vrouw wel eens in haar gedachtens kunnen blijven hangen en zouden de gedachtens een eigen leven kunnnen gaan leiden. Maar lastig is dat niet alle mannen dat door hebben. Omdat vrouwen verwachten dat mannen dat wel zouden moeten inzien. Maar als het niet duidelijk is staat de man ook voor een raadsel hahaha grappig eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet aan beginnen ,het spreekwoord zegt ,
Heb vrouwen lief probeer niet hen te begrijpen
of Al waren vrouwen als glas ze zouden ondoorzichtig blijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ons soort.....
Ons soort is net zo verschillend als mensen verschillend zijn.

Ik kan bijvoorbeeld veel beter kaartlezen en inparkeren dan veel mannen.

Als je een mens wilt begrijpen, zul je moeten communiceren en luisteren. Proberen je in te voelen in de ander.
En vooral niet praten over vrouwen als "jullie soort".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je willen weten hoe vrouwen denken ? Vermoedelijk ga je je dat nooit eigen maken. Beter is het je er in te verdiepen hoe je er mee OM moet gaan, en dat kan alleen maar door in de praktijk te oefenen.
Dan zul je ook merken dat er allerlei verschillende soorten vrouwen zijn - net als mannen - en dat je ze niet allemaal op één hoop kunt gooien.

Al die Venus-Mars-bullshit is leuk voor de commercie en spelletjes op de zaterdagavond, maar hebben met het echte leven natuurlijk helemaal niks te maken. Mensen zijn geen stereotypen.

Of je er ooit voldoende van gaat begrijpen om er mee om te kunnen gaan, hangt natuurlijk helemaal af van je eigen aanpassingsvermogen. Het leuke van mannen en vrouwen is namelijk dat ze elkaar redelijk aanvullen. De verschillen, zo die er zijn, zijn minimaal. Twee willekeurige vrouwen of twee willekeurige mannen verschillen vaak meer van elkaar dan alle mannen en alle vrouwen onderling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gezegd Marleen.
Dat is niet zo heel moeilijk al is het misschien wel moeilijk om dan ook zo met vrouwen om te gaan dat er werkelijk een goed contact of relatie uit ontstaat.
Wil jij als man echt zo veel energie steken in het hoe vrouwen in elkaar steken en er werkelijk iets mee doen dat ten goede komt aan het contact dan petje af!!
Deze wereld was tot nu toe de wereld van mannen tenminste de wereld buitenshuis.
Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat vrouwen eigen rechten kregen en gelijkgesteld werden aan mannen.
Dit proces is nog steeds niet af en op veel gebied hebben vrouwen terrein gewonnen maar ze vechten nog steeds voor hun rechten op allerlei gebied.
Ook in de persoonlijke sfeer is er nog steeds veel mis met het wederzijds respect ook al lijken opmerkingen van sexistische aard of het nu door vrouwen of mannen gedaanwordt soms heel grappig en onschuldig ze bevestigen dat het proces van gelijkheid in verschillendheid nog steeds niet af is.
Doordat vrouwen en mannen heel verschillend zijn op lichamelijk geestelijk en emotioneel gebied is er nog heel veel te puzzelen aan hoe je de wereld binnen en buitenshuis op een eerlijke en gelijkwaardige maar toch rekening houdende met deze verschillen verdeeld.
Dit maakt het ook moeilijk voor zowel man als vrouw om de juiste houding ten opzichte van elkaar te bepalen en vaak ook alleen al voor jezelf ... wat is de juiste manier??
moet je de deur open houden of kan ze dat zelf wel.
waarom krijgt ze nog steeds minder betaald voor het zelfde werk.
zijn er beroepen die een vrouw niet zou moeten uitvoeren vanwege het lichamelijke verschil?
wie zorgt voor de kinderen en wie maakt carriere.
of doet ze het allemaal.... werken moeder zijn huisvrouw zijn en een geweldige vrouw voor haar partner... of wordt dat allemaal tegelijk te veel van het goede...
dit zal iedereen individueel moeten uitmaken in samenspraak met eventueel zijn of haar partner.
Ook die zijn rol is geen vaste meer maar een van gezamelijk overleg geworden.
veel plezier met c ommuniceren !! het is er niet eenvoudiger op geworden... tenzij je er eentje kiest waar je interresse dusdanig groot voor is dat je het leuk vind haar persoonlijjkheid te verkennen en samen op onderzoek uit gaat wie nou wie is en wat de rollen zijn en hoe je die gaat invullen.
veel plezier en vergeet niet we zijn allemaal mensen maar geen mens is gelijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door bij jezelf te rade te gaan. Er even vanuit gaande dat je hetero bent.
Bijvoorbeeld vind je het leuk om pin up foto's te zien

Dan weet je dat de gemiddelde vrouw het leuk vind om een leuke bink te zien

Mannen trekken de kleren graag uit vrouwen hebben graag nog iets aan

Mannen houden van vette braadworsten met bier, vrouwen van magere vis met een elegante wijn

mannen platte hakken met broek

vrouwen hoge hakken met rokje

mannen kort haar
vrouwen lang haar

Je draait als het ware alles om, houdt rekenig met jezelf en begrijpt zo iets beter onze aard; alhoewel het niet altijd opgaat bijvoorbeeld als we ongesteld zijn en/of hoofdpijn hebben dan is deze logica weg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien helpt het wanneer ik je zeg dat ik (als vrouw zijnde), zelf van veel vrouwen ook geen snars begrijp. En het ook niet eens wil probéren :)

Qua gevoel en beleving zit de gemiddelde vrouw toch anders in elkaar dan de gemiddelde man. Toch zijn er in essentie vele overeenkomsten. Richt je daar op en bedenk dat niet iedereen te begrijpen is. En dat dit ook niet perse hoeft tot in de kleinste details.

Geen vrouw is gelijk, geen man is gelijk, geen mens is gelijk. We zijn er veel gelijkenísssen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo lastig zijn vrouwen niet te begrijpen, het is heel logisch allemaal ;)

ze willen aandacht, maar je moet niet te opdringerig zijn
dat je je gevoelens toont, maar niet te veel.
ze willen bij je zijn, maar ook tijd voor anderen over houden.
ze willen zekerheid, maar toch ook vrijheid.
ze willen een knappe man, maar niet TE knap. (Jaloezie, te veel vrouwen er achter aan, snapje ;))
ze gaan niet graag in hen eentje naar het toilet, zijn niet graag zonder make-up in het openbaar, hebben liever mooie kleding die niet zo lekker zit dan kleding die lekker zit en er niet uit ziet.

begin je ons vrouwen al een beetje te begrijpen? ;)

anders kun je vrouwenbladen lezen (magriet, libelle, Cosmopolian, ELLE etc. etc.)
vrouwen series kijken op tv (Desperate house wives, sex and the city, Mc Loyds Daughters, grays anatomie etc. etc.)

Of je regelt je een paar goede vriendinnen, zussen of zo en die kan je mooi alles vragen over hoe het nou zit met vrouwen...

en vergeet niet: Je moeder en/of je vrouw/vriendin..
die kennen je en vertellen je met alle plezier alles! :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door goed te luisteren lukt het je misschien om ze te begrijpen.
Maar er zullen altijd onderwerpen zijn waar wij mannen de vrouwen voor geen meter zullen begrijpen!
Je kunt je best doen maar het zal je niet lukken, net zo min als de vrouwen ons af en toe niet begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke vrouw is anders, dus het proberen te begrijpen van vrouwen is niet mogelijk. Misschien kun je je doel aanpassen en 1 vrouw een beetje leren begrijpen ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praat er met ze over, dat doen vrouwen ook altijd om elkaar te begrijpen ... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer eens te beginnen met luisteren. Wij vrouwen hebben het trouwens ook opgegeven om mannen te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je niet gewoon toegeven dat je een man bent? Vrouwen zijn een klasse apart. Begrijpen? Ik weet het niet hoor! Blijf gewoon wie je bent en leef je leven. Je zal zien dat er gewoon iemand komt die je niet hoeft te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel jezelf voor hoe jij zou reageren op bepaalde situaties.. met een beetje begrip kom je een heel eind!