Kun je de menopauze, "overgang" ook bespoedigen?

Dat vraag ik mij af. Ze kunnen tegenwoordig zoveel, dus is er niet een of ander -algemeen onbekend- middel op de markt waarmee je dit kunt bespoedigen?

Klaar met kindjes krijgen, elke maand weer dat drama wat steeds erger lijkt te worden... Dat zou toch een gouden kans zijn voor de farmaceutische industrie om daar wat op te vinden.

Ik weet dat er ook mensen zijn die vinden dat je (ook) daarin de natuur haar gang moet laten gaan of dat het beter is zo, maar dat bedoel ik niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar dan zou het middel voor mij nog erger zijn dan de kwaal want ik rook er ook nog bij. Mijn man is na onze laatste gesterilliseerd dus daar hoef ik de pil al jaren niet meer voor te gebruiken, maar soms zit ik er serieus aan te denken hoor!

Het beste antwoord

door tamoxifen te slikken (een oestrogeenremmer), kom je versneld in de overgang, en stopt je menstruatie vrij snel.
maar.....wees blij dat je het niet hoeft te slikken, het is bepaald geen pretje..!!
als je zo'n last hebt van je menstruatie zou ik de prikpil overwegen, die heb ik 13 jaar gebruikt, en geen enkele menstruatie gehad in al die tijd.
goede kans ook dat de overgang onder invloed van de prikpil ongemerkt aan je voorbijgaat.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt de prikpil best een goed idee, maar gelden daar dan ook dezelfde risico's voor als met de gewone pil? Ik ben natùùrlijk wel van plan om te stoppen, maar dat is eigenlijk meer 'ooit' (*blush*). Ik ben er ook nog zo'n neuroot bij dat ik bang ben voor trombose of andere bijwerkingen :-/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PS. Ik bedoel: het middel moet natuurlijk niet erger zijn dan de kwaal.
Rieneke1
14 jaar geleden
hoe het met de risico's zit zou je eens moeten overleggen met je huisarts.
ik ben een roker van heb-ik-jou-daar, en heb de prikpil altijd erg fijn gevonden.
nu ik verplicht ben gestopt, blijkt dat ik de overgang al heb gehad, hoera, geen opvliegers of niks :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zo'n vermoeden dat iemand hier 10 punten gaat verdienen :-P Maar wat bedoel je met 'verplicht bent gestopt' als je het zeggen wilt tenminste? Anders is het ook goed hoor ;-) Zijn er verder nog nadelen aan de prikpil dan? Hmmm, misschien iets voor een nieuwe vraag dan want niet iedereen leest de reacties natuurlijk...
Rieneke1
14 jaar geleden
ik heb borstkanker en de tumor bleek hormoongevoelig te zijn.
vandaar dat ik nu tamoxifen moet slikken, en niets meer mag gebruiken waar hormonen in zitten. ik heb zelf geen enkel nadeel ondervonden, ben ook niets aangekomen of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O daar ben ik even stil van. Veel sterkte dan maar. Verder voel je je wel goed naar omstandigheden?
Rieneke1
14 jaar geleden
ja hoor, ben alleen nog snel vermoeid, maar ik ga gestaag vooruit! onkruid vergaat niet :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat is wel fijn dan! Misschien had mijn moeder dan toch gelijk toen ze altijd zei dat gerookt vlees langer houdbaar is ;-) (Wrang grapje wat ik niet had durven maken als ik er zelf niet genoeg met meegemaakt had hoor ;-) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke,hoe gaat het nu met de misselijkheid,heb je al een middelyje geprobeerd/ En helpt het?
Rieneke1
14 jaar geleden
hen3ette, ware woorden van je moeder ;)) jsb, ik heb de pepermunt geprobeerd, maar dat zette geen zoden aan de dijk.
morgen ga ik gembercapsules kopen, wie weet!
bedankt voor je belangstelling :)

Andere antwoorden (5)

Nee dat kan niet... Je kunt zelf gaan klooien door de pil te gaan gebruiken of juist te stoppen ermee... Maar dat zijn geen aanraders... Het lichaam heeft zijn eigen klok en zijn eigen tijd, daar kun je niet mee rommelen...
Je kunt ter profylaxe een novasure operatie ondergaan, dat dan weer wel, maar of het ziekenfonds zoiets zonder medische noodzaak bekostigd, dat berwijfel ik...
Maar dat zou dan wel kunnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas nog geen pilletje hiervoor.

Wel een pilletje voor het verzachten van de negatieve eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zoek al 3 jaar, maar nog niet echt iets gevonden :(
Als dat zou bestaan,zou er onmiddellijk en op zeer grote schaal reclame voor gemaakt worden! Mijn dame is bijna 70 en heeft nog steeds last van opvliegers. IK ben bang dat er maar 1 manier is om er een eind aan te maken,maar dat is wel rigoreus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, mijn 'heer' is er volgens mij soms wel toe in staat! :-)))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OH..hemeltje , nee hè, tot je 70 ste !!!
ja dat kun je inderdaad bespoedigen:als je baarmoeder eruit moet bijvoorbeeld,dan begint automatisch ook je overgang proces...het is wel vaak zo dat dan je mannelijke hargroei erger is dan als het op de natuurlijke weg begint

Toegevoegd na 21 uur:
de beharing geld ook niet voor iedereen,als je het mannelijk hormoon in grote mate bij je draagt komt het op dat moment vaak vrij...vrouwen die ik behandel voor overbeharing hebben allemaal met dat probleem te maken:baarmoeder eruit of overgang vandaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het gelukkig niet bespoedigen. Want de overgang is helemaal geen pretje. Bovendien heb je veel meer kans op hart en vaatziekten en botontkalking. Dus wees blij dat je er nog geen last van hebt. Je kunt beter zeggen ik wil dat de menstruatie stopt na het krijgen van kinderen. Lijkt mij een ander verhaal. Baarmoeder verwijderen betekent niet automatisch meteen in de overgang. Het kan daardoor wel wat sneller komen, maar niet dramatisch. Dus "geniet" nog maar van de maandelijkse lasten. Dat is beter dan de overgang.