Hoe kan ik het beste mijn stamboom onderzoeken?

Is er bijvoorbeeld een goede site of andere instantie die (gratis) helpt bij het zoeken van je stamboom?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn familienaam is overigens Van den Berg. Mijn moeder heet Schager. Mijn oma (van moederskant) heet Pelleboer (van de weerman, dat weten we wel zeker.) Mijn vader heet dus Van den Berg, mijn oma Hondema.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Kijk eens op de site genealogie online daar kun je vragen stellen .
Wel eerst inloggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Is zover als ik weet gratis ben er zelf ook voor jaren terug mee begonnen prima site.

Toegevoegd na 4 minuten:
De namen die je aangaf zijn allemaal aanwezig op genealogie online.
Succes er mee.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan altijd naar een archief gaan. Gemeentes houden deze bij, en je kan ze op afspraak wel bezoeken. Je zou hier naar gegevens over je grootouders kunnen zoeken. Meestal zijn er wel geboortegegevens of trouwgegevens te vinden. Zo kan je steeds terugwerken tot je niet meer verder komt.
Als je namen en geboorteplaatsen te weten komt kan je weer contact opnemen met een archief in die regio om zo weer verder te werken.
Het zal je wel heeeeel veel tijd gaan kosten.

Succes ermee en veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn oom heeft heel de stamboom uitgezocht via onderstaande site. Heel leuk om te zien. Het is gratis , maar voor een kleine bijdrage kan je nog meer gebruik maken van bepaalde dingen.