Wegens woningnood in NL heb ik de de keuze om met een onbekende vrouw samen te wonen, maar mijn vriendin is hier niet blij mee. Wat moet ik doen?

Mijn vriendin is een beetje jaloers aangelegd, maar ze vertrouwt me wel en ik mezelf ook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je niet bij haar blijven dan?
Ik begrijp wel dat ze dat niet chill vindt, bekijk t vanuit je zelf als zij dat zou doen met een andere man..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen hoor! Daar hoef je niet eens zo jaloers voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pipl toch! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe heb je natuurlijk gelijk. Kaapstad is ver weg... Ik vroeg me ook al af wat er precies bedoeld wordt met het delen van een huis. Zie mijn antwoord.

Het beste antwoord

Als je gewoon je eigen kamer hebt lijkt mij dat een prima oplossing. Dan ben je gewoon huisgenoten met die vrouw. Daar is niets mis mee zolang je duidelijke afspraken maakt met de dame in kwestie. Zet afspraken duidelijk op papier. Ook de financiële afspraken. Wie betaald wat en hoeveel.

Als je vriendin volwassen is zal ze heus wel begrijpen dat dit een noodoplossing is. Stel de vrouw waar je de woning mee gaat delen eerst een voor aan je vriendin.
Eerlijk en duidelijk zijn is het beste. Zo krijgt ze ook niet het gevoel dat je iets achterhoud of verbergt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Beter dat dan onder de brug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga lekker bij je vriendin wonen. Wel zo gezellig!
12 jaar geleden
Logisch dat je vriendin dit niet leuk vind maar woningnood?Weet niet waar je woont hoor maar er is niet overal in Nederland woningnood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is samenwonen? Samen in een huis met ieder je eigen kamer(s) en gedoetje? Eventueel een gedeelde woonkamer? Dat moet natuurlijk wel kunnen. Veel mensen die op kamers wonen delen toch een huis, ook met het andere geslacht. Daar is niets mis mee.
Echt samenwonen met een gedeelde huishouding ect., daar moet je mee uitkijken als je vriendin je lief is. Er kan natuurlijk altijd iets opbloeien...
Maar ze woont in Zuid Afrika en dat is nogal ver weg. Misschien is daar geen woningnood..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het probleem dan precies .
ik neem aan dat je bij een onbekende vrouw onderdak kunt krijgen .

Een eigen kamer tot je beschikking hebt en ws de keuken /badkamer moet delen .

Dan ben je elkaars huisgenoten kom je elkaar tegen enzov.maak je afspraken en hou je je aan bepaalde regels .

ieder heeft zn eigen prive ruimte .
Samen wonen is mi iets anders .

het gaat je om de ruimte/onderdak en niet om die vrouw.

als dit zo uitlegt aan je vriendin
kan het toch niet zo moeilijk om het te begrijpen .

succes .