Hoe houdt een 1-eiige meerling (vierling, vijfling enz) elkaar uit elkaar?

Het viel mij op bij De Vierling op Net5 dat die meiden elkaar zo makkelijk uit elkaar kunnen houden, met gemak zelfs. Zo rees bij mij de vraag, hoe doen ze dat toch, waar let een één-eiige meerling dan precies op, hoe kan het dan zo makkelijk zijn voor henzelf? Als buitenstaander moet je je aanleren om ze uit elkaar te houden maar als je zelf een meerling bent, hoe kan het dan dat zo gemakkelijk is / lijkt? Haalt een eeneiige meerling elkaar soms ook welleens door elkaar?

Als ik antwoord zou kunnen krijgen van een meerling zou dat super zijn, want dat is een antwoord uit de praktijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niemand is iedentiek, er zijn altijd kleine verschillen.

Het beste antwoord

Geen 2 mensen zijn 100% hetzelfde, ook meerlingen niet. Ik heb voor klassen gestaan met daarin ééneiige tweelingen en een ééneiige drieling waarvan ik in het begin dacht dat ik ze nóóit uit elkaar kon houden, maar na verloop van tijd wordt het steeds makkelijker omdat kleine verschillen je gaan opvallen. Zoals bijvoorbeeld kleine verschillen in uiterlijk maar ook in maniertjes en houding. Na verloop van tijd is het helemaal niet meer moeilijk ze uit elkaar te houden omdat je ze echt kent.

Nou zeg me nu, als wij dat als 'buitenstaander' al kunnen leren, zouden meerlingen, die al hun hele leven met elkaar opgroeien, dat dan niet kunnen? Natuurlijk wel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je leeft natuurlijk al je hele leven met elkaar. Het is een soort instinct dan.

Ook een groep honden met hetzelfde ras kunnen zich uit elkaar houden. Mensen die zien dat verschil dan niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was geen probleem bij die vier meiden las ik in onze gids: er is er één met een moedervlek en zo heeft een ander weer wat anders en de volgende weer wat en de vierde had niets anders ;) Als je elkaar al je hele leven kent herken je elkaar echt blind.

Ik heb het wel eens aan tweelingouders gevraagd: ze kunnen ze vaak niet uit elkaar houden als ze met de rug naar ze toe staan, niet bewegen en niet praten. Ook is het soms op wat oudere foto's lastig maar echt, je herkent ze op basis van hun stem, hun beweging etc en dan is er altijd nog wel iets lichamelijks waardoor je ze uit elkaar kunt halen.

Verder is wel eens onderzocht dat veel meerlingen niet zijn wie ze bij geboorte waren ;) vaak zijn ze dus wel vlak na de geboorte verwisseld maar als ze wat ouder worden is het echt geen probleem meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
heb ik me ook wel eens afgevraagd, of dat zo vlak na de geboorte niet moeilijk zou zijn, maar hoe weten ze dat ze ooit veranderd zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan dat onderzoek niet meer vinden maar dat was waarschijnlijk gebaseerd op verhalen etc. Ik ken een verhaal van een tweeling waarvan er eentje een paar uur na de bevalling terug werd gegeven aan moeder (in het ziekenhuis dus) met erbij: kijk mam dit is X. Moeder wist 100% zeker dat het Y was omdat er eentje met een toeter op zijn hoofd was geboren.