Kan een executeur in overleg met de erfgenamen de bepalingen in een testament, negeren of omzeilen?

Bepalingen, zoals schoon-zoon/-dochter uitsluiting door middel van een tweetrapsmaking

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Dat kan gebeuren, maar het deugt natuurlijk niet. Degene die het testament heeft laten opstellen, heeft gewild dat het zo wordt uitgevoerd. Maar de overledene kan er natuurlijk niets aan doen als een dubieuze executeur ermee gaat "rotzooien".

De bronsite merkt op:

"Ook bij een executeur heb je geen garanties. Het niet correct uitvoeren van een testament is moeilijk aan te tonen. Het kan onder omstandigheden een onrechtmatige daad opleveren. Het kan ook verduistering zijn, dat is een strafbaar feit. De kans op vervolging is erg klein."
Toegevoegd op 18 februari 2020 03:05: bron