De vriend van een vriendin van me vind me leuk. Moet ik dat nu tegen die vriendin vertellen?

Die vriend van me zit de hele tijd aan me en kijkt vaak naar me. Maar ik wil dus echt helemaal niks van hem, maar ik wil hem ook niet kwijt als vriend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag: een driehoekshouding is nooit écht fijn,weet je...

Het beste antwoord

dat is moeilijk zeg. gelooft je vriendin je, als je het zou vertellen? of gelooft ze haar vriend als hij het gaat ontkennen.
ik zou niets onder 4 ogen doen, dan is het altijd jou woord tegen die ander.
bedenk wel dat het nogal sneaky is van die vriend, vrienden horen niet sneaky te zijn!
ik zou het gekscherend zeggen als ik met hun samen was of samen in onze vriendengroep. ook al doet hij op dat moment niets verdachts.
ik zou zeggen. he joh kijk niet zo, je lijkt wel verliefd!
of kijk niet zo,daar wordt ik verlegen van.
met een big smile, op een grappige manier.
dan heb je getuigen, je kunt altijd zeggen grapje!
maar je vriendin gaat dan vast opletten hoe haar vriend naar jou kijkt. en hij weet meteen dat je het niet wilt!
en zal dan denken nu moet ik oppassen want ze gaat hier niet in mee!
misschien een oplossing?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

vertel het aan hem.. gewoon als je die vriendin ff naar de wc is of er gewoon niet is.. en zeg dat je hem graag te vriend houd maar dat je je niet aangetrokken voelt tot hem en dat hij zich moet focussen op zijn vriendin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg eerst maar eens tegen die jongen dat hij zijn handen thuis houd.
Verder mag hij je best leuk vinden, al heeft hij een vriendin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja vertellen, desnoods als hij dit doet, hardop zeggen dat jij hier niet van gediend bent, zodat zij het ook hoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praat erover met je vriendin! Dat moet je echt doen, anders dan komt er misschien een misverstand.
Het vriendje van mijn beste vriendin vond mij ook leuk, maar gelukkig zag mijn vriendin dat zelf ook en dumpte hem.
Jouw situatie is wel anders, want jij bent bevriend met die jongen.

Praat met je vriendin én met die vriend.
Laat je vriendin weten wat er aan de hand is en verzeker haar ervan dat je niets in hem ziet.
Praat dus ook met die jongen en zeg hem dat je geen zin hebt in ruzie en hem graag te vriend wil houden, maar je hem simpelweg niet leuk vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeggen tegen m dat je r niet van gediend bent en tis je vriendin ze zal je misschien niet willen geloven maar zeg t r !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk zou ik die vriend in alle discretie er over aanspreken dat je er niet van gediend bent dat hij jou aanraakt.
Kijken mag hij natuurlijk, het is te zien op welke manier hij kijkt.
Gewoon zeggen dat je je ongemakkelijk begint te voelen op den duur.
Niet te lang meer wachten om hem daarover aan te spreken anders bestaat de mogelijkheid dat je ze allebei kwijt geraakt en dan ben je verder van huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben het eens met phoebanne,
dan weet zijn vriendin er van.
dan kan die vriendin ook op dr hoede zijn,
ook naar andere meiden toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je zo ver mogelijk bij hem uit de buurt blijft, dus niet naast maar tegenover hem of ga niet naast hem staan. Blijf afstandelijk en praat alleen het hoognodige.
Die vriend en je vriendin zullen dit ongetwijfeld merken en jou vragen wat er aan de hand is dat jij zo afstandelijk bent naar hem toe. Je kan hem dan onder 4 ogen vertellen dat hij dat zijn vriendin zelf maar moet gaan uitleggen.
Verder zou ik als ik jou was maar niet tussen die 2 gaan stoken.......straks ben jij de gebeten hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,

Je kunt óók gewoon zeggen dat je al op een andere jongen bent,maar dat je m gewoon als vriend ziet,meer niet.

Zeg dan gewoon,dat tie eerlijk moet zijn tegen z'n vriendin en gewoon eerlijk zegt wat hij voor d'r voelt enzo ,zodat zij óók weet waar ze aan toe is.

Als tie dat niet doet en je vriendin blijft bedriegen zeg maar,dan kun je t altijd tegen je vriendin zélf zeggen,k?

Hee,ik hoop dat je hier wat mee kan doen..

Groetjes,

Dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was gewoon nog alleen met je vriendin afspreken zonder hem erbij of zorgen dat als samen met iets af willen spreken dat jij ook leuk jongen bij heb .
De risico als vriendin vertelt en zei tegen hem zou zeggen dat hij ontkent en jij gebeten hond wordt .
Heel veel wijsheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou hem, de volgende keer als hij weer aan je zit, zeer duidelijk vertellen dat je dat niet wilt.
Daarna zou ik er voor zorgen dat je niet meer met hem alleen bent. Altijd en alleen met je vriendin erbij, en als zij even wegloopt, met haar meegaan. Vermijd hem zoveel mogelijk. Ik zou voorlopig niet de vriendin inlichten, want zoals al gezegd, misschien gelooft ze je niet en verwijt ze jou jaloezie, of, erger, op je vriend uit te zijn. En dat wil je vast niet.
Ik denk dat deze relatie geen lang leven beschoren is, en je kunt beter de vriendschap met je vriendin niet op het spel zetten. Niet om hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
naast alle gegeven antw .

even kort en bondig re , confronteer de vriend van jou vriendin met zn ongepast gedrag .

en vraag hem hoe hij het zou vinden ,als jou en dus zijn vriendin dit gedrag bij een andere goeie vriend zou doen .

moet ie wel na gaan denken toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht doe je er verstandig aan die vriend eens op zijn, toch wel opdringerige, gedrag aan te spreken.

Doe dat als je vriendin eens even weg is en zeg erbij dat je dat gedrag ook niet wilt om je vriendin de pijn en de vernedering te besparen.

Daarnaast kun je hem zeggen dat je hem wèl als een vriend wilt behouden echter niet als lief..

Zeg hem ook dat je nòg niets tegen je vriendin hebt gezegd..maar dat je dat wèl zult doen als hij doorgaat met zijn laakbare gedrag en..doe dat dan ook..

Overigens vind ik het heel mooi van je dat je je vriendin de pijn en de vernedering wilt besparen en dus krijg je van mij een dikke +

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst zou ik uitvogelen of die vriend van die vriendin van je jou echt leuk vind, of is hij gewoon aan het dollen? (dat doen jongens ook wel eens gewoon voor aandacht ;))

Zodra je dat weet, moet jij jouw gevoelens naar hem duidelijk maken, en zeggen dat als hij niks voor je voelt, hij ook niet meer zo moet doen omdat je dat vervelend vind.
(als jij ook niks voor hem voelt..)

Als hij wel iets voor je voelt, moet jij hem vertellen wat jouw gevoelens naar hem zijn, en als jij hem eigenlijk ook leuker vind dan gewoon een vriend (anders zou je het aan je zitten denk ik ook niet tolereren..) dan moet je dat wel tegen hem zeggen, en ook tegen je vriendin. Aan je gevoelens kun je niks veranderen, en je kunt er ook niks aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zei in de beschrijving al dat ik niks met hem wil en dat ik gewoon vrienden met hem wil zijn. Absoluut niks meer! Maar ik heb in de beschrijving ook niet gezegd dat ik dat aan me zitten tolereer, ik zeg er altijd wat van of haal zijn hand weg en kijk hem boos aan. Maar hij houdt gewoon niet op! Of hij het nou niet snapt of doet alsof hij me niet door heeft weet ik nog niet.