Hoe weet ik of ik mijn baby goed verschoon? Zijn er meer vaders die verschonen aan de vrouw overlaten?

Ik ben best vaak bang dat ik de pamper of luier verkeerd aandoe bij mijn dochtertje daarom laat ik het aan mijn vrouw over. Ook vind ik het erg onwennig om bij een baby tussen haar schaamlipjes te moeten schoonmaken. Dit komt ook een beetje door de nieuwsberichten van die pedofielen. Maar snap wel dat je de poep niet overal kan laten zitten..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Koop luiers waarop stripfiguren staan. Als je de luier goed-om aandoet, kijken die stripfiguren je aan; dus zeg maar het gezicht van de stripfiguur moet dezelfde kant opkijken als het gezicht van je dochter.

Kan niet missen...

Verder de "flapjes" rond de benen en het lichaam naar buiten trekken, die zorgen dat de luier niet in de huid snijdt.

Oefen met hoe je je kind neerlegt. De meeste ouders leren dat het kind met het hoofd links en de beentjes rechts moet liggen. Ik kwam erachter dat ik het veel handiger vond als ik het kind met het hoofd van me af en de beentjes naar me toe neerlegde. Gewoon beide mogelijkheden drie keer proberen en kijken wat jou het beste bevalt. Als het jou bevalt, bevalt het het kind ook. En als je vrouw het anders doet - so what?

Schoonmaken: ja, je zult je kind overal moeten aanraken. Ook met doekjes, eventueel met je vinger, in de schaamstreek.

Denk je dat je dochter daar last van heeft? Echt niet! Die vindt het eerder fijn dat ze wordt verschoond.

Kijk vooral naar jezelf. Raak jij opgewonden van het verschonen? Dan niet doen, en dan moet je overwegen in therapie te gaan om te voorkomen dat er over een paar jaar problemen ontstaan. Maar waarschijnlijk kun jij je zelfs niet voorstellen dat je iets sexueels met dat lieve kleine dochtertje wilt doen - misschien ben je er bang voor, maar dat is meestal een onrealistische angst.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je bent de vader en laat je vrouw je het een of een paar keer voordoen. Je kunt niet alles altijd maar aan haar overlaten. Het is gewoon een kind een schone luier omdoen en zorgen dat ze weer schoon is. ( wat je verder daarbij in je hoofd haalt snap ik niet wat heeft dat met wat te maken) Je bent de vader
13 jaar geleden
Ik begrijp je aarzeling, maar zolang je zelf weet dat je bedoelingen goed zijn, kun je prima als vader je dochter verschonen.

En wat de luiers betreft: het is een kwestie van even oefenen, maar je hebt het zo onder de knie!
13 jaar geleden
Jij kan het dus niet los zien van elkaar begrijp ik... apart
Wat vindt je vrouw ervan? Een luier kan niet verkeerd om zitten, want dan krijg je deze niet dicht...
Wat moet een moeder dan als ze haar zoon moet schoonmaken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De techniek van een luier is gewoon te leren, gewoon een kwestie van met aandacht oefenen.

Dat is echt niet iets dat de meeste vrouwen "zomaar" kunnen. Toen ik mijn eerste baby kreeg hadden we gelukkig kraamhulp een paar dagen want wij hadden BEIDEN nog nooit een luier vastgehouden laat staan, omgedaan.

Wat betreft de heisa over de pedofielen. Mijn mening is dat iedereen ECHT weet of hij goed of fout bezig is. sommigen weten gewoon dat ze fout zitten maar doen het toch. Baby's moet je schoonmaken, klaar uit.
Alleen jij kunt bepalen met welk gevoel je dat doet. De kans is toch heel groot dat je bij het volstrekt normale grootste deel van de bevolking hoort. Maak je daar aub dan niet te druk om. Straks krijgt jouw (dan 3 jarige dochter) vriendinnetjes over de vloer, mogen die dan niet in een badje in de tuin als het mooi weer is en jij bent aanwezig?
Voor normale mensen is er NIETS erotisch aan het schoonmaken van babybillen en omgeving, niet voor mannen, niet voor vrouwen, niet bij babyjongens en niet bij babymeisjes.
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat techniek betreft... het is al gezegt, maar gewoon oefenen. Natuurlijk gaat dat een keer fout, dan zit de luier niet helemaal aangesloten bij de beentjes ofzo. jammer dan, verschonen en nog een keer. succes!
Natuurlijk verschonen is natuurlijk ook niet het leukste van ouderschap .;p
mannen kunnen natuurlijk ook bang zijn om het kindje pijn te doen zo teer zijn die kleintjes
maar je kan gewoon vragen aan je man/vrouw hoe je het dioen en of je het goed doet !

Succes !