rustig blijven :)
even terug naar de kern. het aantal jaren vriendschappen doet het er even niet toe, net aantal vrienden ook ff niet. (kom ik later op terug)
feit is dat er spanning is, en jij de persoon bent die water bij de wijn moet doen. een sorry hoor je nooit, dus je kan er vrijwel zeker vanuit gaan dat je vriendin ook echt geen reden ziet om sorry te zeggen. met andere woorden, ze weet niet wat en waar het fout gaat en zonder dit zal ze dus ook niet veranderen.
zonder verandering van je vriendin zelf zal ook de relatie tussen jullie niet veranderen wat wil zeggen dat er steeds ruzies blijven voorkomen waarbij jij weer de mindere moet zijn.
of het nu om 8 jaar vriendschap gaat of 8 weken....
het werkt niet!! 't gaat erom dat JIJ je er niet prettig bij voelt, en het meer een 'moeten' gaat worden dan een relatie waar je je BEIDEN prettig bij voelt (dat is waar het om gaat tenslotte)
je gooit geen 8 jaar weg, maar je hebt van die 8 jaar een x aantal jaar nodig gehad om te leren dat het niet niet werkt. (wat niet wil zeggen dat je traag van begrip bent, maar het benadrukt je goede wil, doorzettingsvermogen en geduld!... en helaas ook een beetje je onzekerheid)
wat je nu doet is jezelf afhankelijk opstellen naar je vriendin. jij wringt je in allerlei bochten tegen je zin, en je vriendin bepaald of ze zich er wel of niet in kan vinden en weer 'goed' kan zijn voor haar..... maar niet voor jou! het is dus eigenlijk een schijnvriendschap want je bent jezelf niet en speelt dus een toneelspelletje eigenlijk.
ik kan me HEEL goed voorstellen dat je je hier helemaal niet lekker bij voelt :)
als je weet waar je interesses liggen, wat je leuk vind, graag zou willen, goed kan etc moet er iets te vinden zijn waar je aansluiting kan vinden bij andere leeftijdsgenoten, met de gezamelijke interesse/raakvlak al basis kan het een leuk onderwerp zijn voor een eerst contact waaruit al dan niet een vriendschap kan ontstaan.
wat je dus zou moeten doen zijn 2 dingen
-voor jezelf kiezen en je eigen weg gaan want deze vriendschap houdt net zolang stand als jij die nukken gaat pikken
-nadenken wat je wil, leuk vindt, leuk lijkt, altijd al een keer zou willen etc. en kijkt wat hierin de mogelijkheden zijn bij jou in de buurt of regio.
succes!!!