Hoe kan ik mijn vriend hierheen halen? (zie extra uitleg)

Mijn vriend woont in het buitenland en we willen graag met nieuwjaar bij elkaar zijn.. Alleen helaas is zijn visum afgekeurd(al een maand geleden). Nu gaan we het nog eens proberen, maar via een ander land, hopelijk zijn ze daar wat soepeler. Iemand nog tips of ideeen?? Ik hoor het graag!! Alvast bedankt
Verblijf is voor korte duur, dus niet dat hij voor altijd komt.
En de vraag is dus welke mogelijkheden er allemaal zijn om hem hier te krijgen, dus nee ik kan niet die kant op, helaas zit die optie er niet in..

Toegevoegd na 31 minuten:
Reden van afkeuring is dus dat er geen bewijs is voor terugkeer, ( de herhaaldelijke redenen die voor iedereen well wordt gebruikt) angst voor (illegale) verblijf..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je verteld niet wat de afwijzing is, maar in een ander land gelden ook andere regels, het proberen waard. Een tip: persoonlijk naar het 'consulaat' gaan de kwestie uitleggen, kan ook weleens helpen...veel succes en alvast een happy nieuwjaar!!

Toegevoegd na 22 minuten:
De aanhouder wint! als je het zo graag wilt dan zou ik al ik jou was blijven proberen, en een hele goeie reden verzinnen, voor zijn verblijf.

Toegevoegd na 1 uur:
als i.p.v.al
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan het wellicht via een ander EU land proberen.

Zal gemakkelijk zijn als u in dat land iemand kent die u daar kent en daarbij wilt helpen. Reizen binnen de EU is nml vrij als u eenmaal rechtsgeldig in de EU bent. Alleen zal uw vriend zich weleens bij die kennis moeten verblijven. ivm de papieren/eisen die het land zich stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schrijf naar Robert ten Brink. Tijdens de kerstuitzending van 'all you need is love' haalt hij geliefden uit het buitenland. Nadeel is wel dat je dan op tv komt. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jullie oud en nieuw bij elkaar wil zijn kan jij wel naar hem. Voor nederlanders is het niet moeilijk om de wereld over te reizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via belgië laten komen .