Ik ben een meisje, ik denk dat ik verliefd ben op een ander meisje.. hoe weet ik dit precies? Ik ken haar niet zo goed, vertel ik haar dit?

Ik ken haar nog maar pas, maar vanaf ik haar zag kreeg ik voor het eerst zo'n raar gevoel in mijn buik. Ik denk gewoon constant aan haar..
Eigenlijk weet ik niet of ik echt verliefd ben op haar, ik denk het wel.. maar hoe weet ik dit? En vertel ik het haar, want ze is zelf biseksueel, hoe vertel ik het haar? Of wacht ik best nog een beetje?
Ik weet écht niet wat ik moet doen, kan iemand mij helpen aub? Ik ben 17 en het is de eerste keer dat ik (denk ik) verliefd ben.. dan nog voor het eerst op een meisje? Ik voel me daar raar bij, ook al weet ik dat vrouwen elkaar ook heel graag kunnen zien, waarmee ik dan geen problemen heb.. Alvast bedankt op voorhand.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (5)

Het is denk ik verstandig, om haar eerst wat beter te leren kennen. Je kunt dan voor je zelf ook helderder krijgen, of je echt verliefd op haar bent. Als je daar achter bent gekomen, moet je het haar gewoon vertellen. Het scheelt heel erg, dat je weet dat zij ook op vrouwen valt. Dat maakt het een stuk makkelijker, om over dit onderwerp te praten. En misschien kom je er wel achter dat het wederzijds is. Zou erg mooi zijn dan.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zoiets dacht ik ook :D +
dat raar gevoel in je buik... dat is wat je voelt, het ander is wat je denkt, wat je denkt is beinvloed door regels van de maatschappij, het gevoel is van jezelf. Ben je in staat je eigen gevoel te vertrouwen? zo ja, geloof er in en hendel er na. Wees wel eerlijk voor jezelf je vriendin en je andere "liefde". kijk het even aan of het gevoel blijft en of het sterker word. Vertouw op je gevoel, ook al is onze maarschappij meer op denken en regels en normen gebaseerd. ga in jezelf na hoe het zou zijn een vriendin te hebben die van mannen en vrouwen hout... wat doet dat met jouw? blijf voelen, niet denken, je antwoord komt dan vanzelf, luister naar je innerlijke stem en VERTROUW daar op, dat ben jezelf en dat is wat je wil, onderdruk het niet, Laar wel RESPECT boven aan staan, voor alle betrokkenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Wees eerlijk voor jezelf, je vriendin en je andere liefde?' Heb je de vraag wel gelezen? Even voor de duidelijkheid: De vraagsteller is een meisje.
De vraagsteller heeft géén relatie.
De vraagsteller is voor het eerst verliefd, op een meisje.
Het meisje op wie de vraagsteller verliefd is, is bi. Niet de vraagsteller zelf (voor zover we kunnen weten). Er is dus geen vriendin, en er is geen andere liefde. Alleen deze ene.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he SuzyQ, jep, je hebt gelijk, ik had beter moeten lezen, bedankt voor je oplettendheid howAmi, sorry voor het deels incorrecte antwoord.
Voordat je het aan haar voorlegt..moet je eerst voor jezelf weten waar je aan toe bent.

Want ook dat andere meisje heeft gevoelens die gekwetst kunnen worden als het later niet blijkt te zijn wat zij wellicht hoopte.

Maar goed..stel..je bent er voor jezelf uit en het is dus zo.

Stap op haar toe en zeg: Ik ben er nog niet voor de volle honderd procent uit..maar ik denk dat ik verliefd op jou ben.

Wacht af hoe zij reageert..en wacht ook af..hoe jij er zelf op reageert als zij blij is met jouw mededeling.

Voel je er niet raar bij, hoor. Gelukkig zijn staat de maatschappij niet meer zo afwijzend tegen dit soort 'zaken' als vroeger het geval was.

Als jij het voor jezelf accepteert..en waarom zou je dat niet doen, hè..moet je gewoon je hart volgen, meid.

Ga maar lekker genieten van je liefde en trek je zo weinig mogelijk aan van..wat anderen van je vinden.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk je niet dat het is juist omdat ze biseksueel is en jij nieuwschierig en dan dat gevoel krijgt? ik ben zelf lesbisch, en heb eigenlijk nooit getwijfeld omdat ik toen ik 16 was helemaal verliefd werd op een meisje, en dat gevoel had ik bij jongens toen nog nooit gehad, voor mij bestond er dus helemaal geen twijfel en wist het meteen zeker....anders stuur me maar een berichtje.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wordt het toch langzaam tijd dat je de gevoelens betreffende haar kenbaar maakt ! Je eigen lichaam geeft dit al aan , zoals je schrijft . Dit moet wel haast verliefdheid zijn . Vermoedelijk heeft zij al signalen ontvangen , een ander voelt dat aan . Dat zou het een stuk gemakkelijker maken , dan weet je het zeker ! Heel veel succes en gr.