Ik ben nu 32 weken zwanger en ca 7 kg aangekomen. Vanaf nu komt het kind ca 220 gram per week aan, dus no worry!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor dat is heel normaal, je kunt ook iets afgevallen zijn en het kind een het vruchtwater zwaarder dan die 6 kilo. Een gemiddelde vrouw zal op het eind van haar zwangerschap zo'n 12 kilo zijn aangekomen maar je hebt er bij die op de 30 zitten en dat compenseer jij met die (nu) 6. Er zal nog wel een kilo zeker bij komen want je kindje gaat nu alleen nog maar groeien.

Toegevoegd na 29 seconden:
Oja en veel vrouwen gaan op het eind vocht vasthouden en dat weegt ook mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is helemaal normaal en individueel verschillend. De kilo's die je aankomt komen trouwens niet alleen maar van het groeiende kind maar door verschillende factoren en het aantal kilo's dat je aankomt zeggen ook niets over hoe groot het kind gaat zijn. De meeste verloskundige praktijken wegen de zwangeren dan ook niet meer, het heeft weinig tot geen meer- of voorspellende waarde en de meeste vrouwen houden het zelf toch wel bij. Je komt aan door het kind, vruchtwater, placenta, groeiende borsten, vetreserves (voor de borstvoedingsperiode, heel oer) en vocht. Je mag er blij mee zijn dat je niet zo veel aangekomen bent, scheelt je straks weer afvallen! Als alles maar goed gaat met jou en je kind en dat houdt je verloskundige (mede) in de gaten!