moet je na je 40ste als je zwanger wilt worden, ALTIJD hormoon injecties gaan halen??

Toegevoegd na 4 minuten:
na 20 jaar kom ik de man weer tegen van wie ik kinderen wilde, ik heb ze niet omdat ik met geen ander ooit kinderen wilde. Nu heeft hij ook nog geen kinderen, en we hebben het er over gehad om het dit keer te proberen. Een vriendin van mij vertelde mij , dat je na je 40ste, ALTIJD hormoon injecties moet halen. Is dit zo?
(ik vind dat iets voor als je het echt heeeel graag wilt maar t lukt niet, dan ga je dat toch pas doen? )

vast bedankt voor jullie antwoord, ik weet t echt niet, heb me er al die jaren niet meer mee bezig gehouden, en had me al neergelegd geloof ik, met dat ik kinderloos zou blijven)

Umria

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Die vriendin is niet zo goed op de hoogte, blijkt wel.
Vruchtbaarheidsinjecties heb je nodig als je om welke reden dan ook verminderd vruchtbaar bent, en een eisprong moet bewerkstelligen. De meeste vrouwen van 40 ovuleren nog gewoon, en hebben dus geen hulpmiddeltjes nodig om zwanger te worden. Leeftijd KAN een factor zijn,m maar het hoeft niet. Als je NA de overgang nog zwanger wilt worden (waar we in Nederland gelukkig niet zo vóór zijn) heb je wel altijd kunst- en vliegwerk nodig om zwanger te worden, maar dat is dan ook verre van natuurlijk. Op je veertigste moeder worden is bij goede gezondheid niks onnatuurlijks aan ; hooguit is het wat laat voor je éérste, maar je lichaam kan het nog best aan.

Wel heb je door veroudering van het genetisch materiaal en afnemende lichamelijke conditie wat meer kans op complicaties (vroeggeboorte), maar met goede zorg en begeleiding hoeft dat geen drama te worden. Ook is de kans op chromosomale afwijkingen verhoogd, waarvoor tegenwoordig uitstekende prenatale testen bestaan - die je uiteraard wel voor keuzes stellen die je bereid moet zijn te maken.

Hormooninjecties komen pas ter sprake als het je na een jaar nog niet gelukt is om langs de natuurlijke weg zwanger te worden. Dus wacht eerst dat maar af. De meeste mensen lukt het zo nog uitstekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boven de 35 mag je na een half jaaf al naar de dokter om te kijken of hormoon toediening een optie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel weer Marleen, voor je uitgebreide antwoord! lfs van Umrai
Kristal
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (5)

Eerst maar eens zonder proberen. Als het na een tijdje niet lukt, kun je altijd nog voor injecties gaan.
Dit is trouwens typisch een vraag om aan je huisarts te stellen als je plannen in die richting hebt.

Mijn moeder is geboren toen mijn oma 43 was, en daarna heeft ze nog een broertje gekregen. Dus wie weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was snel, Stippel! hahah leuk........
bedankt voor je antwoord.............. mischien idd eens een afspraak maken met mijn huisarts..............
Kristal
12 jaar geleden
+1
Nee het kan nog prima zonder hormonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, er zijn ook vrouwen zó vruchtbaar dat zij dat niet nodig hebben. Van de vrouwen boven de veertig wordt slechts de helft niet vanzelf zwanger. De andere helft heeft dus geen hormooninjecties nodig.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord, en ook voor de link! ik ga gauw even kijken.......................
Kristal
12 jaar geleden
+1
Pas na een jaar proberen zwanger te worden kun je naar de huisarts, die zal nu echt niets geven omdat je het nog niet geprobeerd hebt. Misschien kan het op deze leeftijd wel wat eerder maar zeker niet nu en je hebt ZEKER geen standaard injecties nodig na je veertigste. Grote onzin, iedereen is anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na een jaar geldt voor vrouwen tot 35 jaar. Ben je boven de 35 dan mag je na een half jaar al naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje snel als je eerst inderdaad jarenlang de prikpil hebt gebruikt vind ik....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is idd waar martine.
na je 35ste dringt de tijd nu eenmaal.
het wordt ook per vrouw bekeken (menstrueer je wel keurig elke maand, enz.), want soms is het wél verstandig om meteen naar de gyn te gaan.
ik zou dus het advies geven om eens langs de huisarts te gaan en samen met hem te bespreken hoe óf en hoe lang je het eerst zelf gaat proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankkie ook voor deze reaktie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag altijd naar je dokter gaan, al is het alleen maar om de kinderwens te bespreken, wellicht heeft je dokter nog tips of adviezen wat je kan doen zonder hormoon injecties.
Kristal
12 jaar geleden
+1
Ik ben nu zwanger en 43 jaar. Ik heb echt geen hormoon injecties gehad... was gelukkig in een keer raak!!!!
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te gek! gefeliciteerd!!! ik wens je alle goed toe in de zwangerschap en alle jaren daarna!! jemig, wat fijn zeg.....
ken je niet maar Dikke Kus!!!! lfs van Umria
Kristal
12 jaar geleden
Gefeliciteerd :-) Piepklein plusje voor de kleine ;-)