Het gaat niet lekker tussen m'n (ex-) vriendin en mij, wat moet/kan ik doen? Lees beschrijving.

Hallo. Ik heb, tot begin vorige week, een anderhalf jaar lange relatie gehad. Alles ging top, zijn een paar keer op vakantie geweest en verder leuke dingen gedaan, zonder problemen of ruzies, af en toe natuurlijk wel een klein meningsverschilletje of kleine irritaties, maar ik denk dat hoort er bij. Vorige week kwam ze me vertellen dat haar gevoel wat minder is en dat ze niet weet wat ze er mee aan moet. Ook vertelde ze toen dat ze alleen verder wilde om na te denken wat ze nou voelt en wilt. Voor mij kwam dit echt onverwachts en kwam dus als een klap aan. Ik hou zo veel van haar en wil haar ook niet kwijt. Ik heb gezegd haar die tijd te gunnen maar deze bijna twee weken vreten me op. Is afwachten het enige wat ik kan en moet doen of is er iets anders wat ik kan doen?
Ik ben 21 en zij wordt over anderhalve maand 20.

Groet,
Christiaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, dank jullie wel allemaal voor deze reacties! Hier heb ik zeker wel wat aan! Wat ik wel vergeten ben te zeggen is dat we nog wel contact hebben. Tenminste, contact in de zin van af een toe een smsje elke dag, wel afstandelijk allemaal vergeleken met hoe het was, maar dat lijkt mij logisch. Ik weet ook niet wat ik moet denken als ik af en toe een sms van haar krijg.

Antwoorden (14)

afwachten, stuur haar een leuke kaart voor haar verjaardag, als je dan nog niet weet waar je aan toe bent, maar gedraag je niet hopeloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je haar wel een keer kan opbellen om te vragen hoe het nu met de situatie zit! Vertel haar dat je haar mist en graag weer wil zien, vraag of zij dat ook wil. Het antwoord wat je krijgt zul je moet accepteren, als gevoel er niet is kun je dat niet zomaar maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij niet... zij wil rustig er over nadenken en dan ga je haar opbellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee weken? Als je helemaal niets van haar heeft laten horen lijkt het me wel gepast om een keer te bellen om te vragen hoe het er nou mee zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, op want ongeduldige mannen die de wensen van een vrouw niet weten te respecteren wordt altijd erg goed gereageerd. Alsof je voor de liefde niet even een paar weken kan wachten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet dat ik niet kan wachten, het is meer dat dit gevoel, wat ik al zei, me op vreet. Ik wil zo graag laten weten dat ik haar mis en terug wil. Ik geloof ook niet dat na zo'n tijd en alle leuke dingen die we gedaan hebben het gevoel in een keer weg kan zijn
Je kan heel veel dingen doen, maar aangezien zij deze rust wil lijkt het mij dat je dat moet respecteren. Het wordt er niet beter van als nu blijkt dat jij ook nog niet eens een simpele wens van haar negeert. Dus hoe graag je ook iets van je wil laten horen, niet doen. Na deze periode gewoon duidelijk vertellen hoeveel je haar gemist hebt. Als dat gevoel niet wederzijds is dan kun je er toch niets meer aan veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je mag als meisje (vrouw) een man in onzekerheid laten zitten bij toch wel een belangrijk onderwerp?
Ik snap dat een vrouw die wil nadenken over een relatie geen behoefte heeft aan ellenlange slijmgesprekken over 'ik-wil-je-terug' enzo, maar ik vind wel dat je zelf ook zo volwassen moet zijn om over je twijfels te praten! Nu komt het een beetje op me over dat je zegt dat je als man wel de gevoelens van de vrouw moet respecteren (rust nodig), maar dat de vrouw in kwestie geen rekening hoeft te houden me de gevoelens van de man (verduidelijking, update). Het lijkt mij juist gezond om in een tijd van twijfel met elkaar in gesprek te gaan over die twijfel! Als zij nou over bepaalde tijd zegt: 'ja ik wil wel verder' wat dan? Moet je dan nog dagen achter elkaar praten over het hoe en wat van die twijfels? Want dat lijkt me juist iets moois om te weten, waar twijfelde je over, wat heeft je doen beslissen dat je verder wil etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil tussen deze twee dingen is dat je bij de ene iets actiefs gaat doen waar één van de twee op tegen is. En bij de andere iets juist niet gaat doen waar één van de twee het niet helemaal mee eens is. Wat is volgens jou de meest handige en meest wenselijke oplossing? Natuurlijk moet ze op een gegeven moment wel wat van zich laten horen, maar om dat nou na een dikke week al meteen te moeten eisen? De vraagsteller vraagt natuurlijk om een mening van ons, en ik ben van mening dat je iemand die vraagt om rust maar beter ook daadwerkelijk even met rust kunt laten. Je kan wel contact zoeken natuurlijk, maar ik denk dat dat wel eens negatief kan aflopen en dan is het gewoon echt je eigen schuld.
Jullie zijn nog zoooo jong en ik kan wel begrijpen dat zij hierover na wil denken of zij de rest van haar leven met jou verder wil.

Dat het aan je vreet is logisch,maar gun haar de tijd die ze nodig heeft,natuurlijk niet idioot lang want dat zou tegenover jou ook niet eerlijk zijn.
Als zij over één a twee maanden nog niets heeft laten horen,dan zou je eventueel een sms of mailtje kunnen sturen hoe zij er dan over denkt.

Ga in de tussenliggende tijd wat afleiding zoeken en niet als een zielig hoopje thuis hangen want daar schiet je niets mee op,hier heb je alleen jezelf maar mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon lekker door gaan met je eigen leven.
Daarom noemen ze het je ex vriendin.

Toegevoegd na 5 dagen:
Stel dat jij haar dit had verteld, had je er toch ook geen probleem mee gehad? Nu verteld zij jou dat ze er geen in meer in heeft, zo what. That's live.
Uithuilen en opnieuw beginnen.
Trouwens ik heb hier nog een leuke meid waar in vanaf wil.

Toegevoegd na 5 dagen:
Laatste in moet natuurlijk ik zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Respecteer die 14 dagen. Tracht ondertussen afleiding te zoeken. (vrienden, werk,surfen op internet,sport,YouTube etc..)
Loop niet als een 'hondje' achter haar aan ook al mis je haar ontzettend.
Mocht ze na die 14dagen nog niks van zich laten horen wacht dan zelf ook nog een dag of 3 en neem dan pas contact met haar. Reageert ze koel dan weet je genoeg en probeer de eer aan jezelf te houden hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Bedenk dat in die periode dat jij geen contact met haar neemt ze tot de conclusie kan komen dat ze meer voor je voelde dat ze werkelijk besefte.
Ik wens je doorzettingsvermogen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie zijn erg jong en deze fase in je leven kun je het best gebruiken om uit te zoeken wie je bent/wilt zijn. Ik ben nu 35 en had op mijn 20e ook al dik verkering, samen wonen, het hele pakket. Voelde me toen al behoorlijk volwassen. Diverse relaties en jaren verder kan ik je zeggen dat ik met plezier terugkijk op mijn vroegere relaties, maar dat ik ook moet bekennen dat ik mezelf verder ontwikkeld heb en dat mijn vriendje van 15 jaar geleden niet meer bij me zou passen. Wat ik wil zeggen is: gun jezelf de tijd deze breuk te verwerken, maar maak weer nieuwe plannen zonder haar. Misschien komen jullie weer bij elkaar, misschien ook niet. Als je haar teveel aandacht geeft in deze fase, heb je kans haar af te stoten. Gun jezelf nieuwe plannen en dan weet ik zeker dat jij nog heel wat gave jaren voor je hebt. Sterkte op dit moment, maar ook veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
ik zou nog even wachten maar geen maanden meer.
ze geeft je met de zin: even alleen verder, om te kijken wat ik voel, eigenlijk hoop. de deur is nog niet dicht.

ik zou zeker niet aandringen, want dat werkt averechts.
maar ik zou na een maand toch eens een kaartje sturen, niet met een liefdes betuiging, maar gewoon met de vraag of ze voor jou deze onzekerheid kan oplossen. jullie konden goed opschieten, en zo geef je haar de kans om op haar eigen tijd te antwoorden, zij wil toch ook niet dat jij zit te wachten.
ik ben nl. bang dat het voor haar wel duidelijk is, je ex zou niet de eerste zijn die, die deze tekst gebruikt om het zo vriendelijk mogelijk uit te maken.(zachte heelmeesters)
maar dat kan ik natuurlijk mis hebben!

verder zou ik de andere adviezen ook maar ter harte nemen, het kan geen kwaad om gewoon door te gaan.
als je in de wachtstand blijft staan, gebeurt er ook niets.
door gewoon door te gaan en leuke dingen te doen, heb je afleiding, respecteer je haar, en ben je ook aantrekkelijker..... niets is zo onaantrekkelijk als een wachtende man, die achter je aanloopt.( niet naar bedoeld hoor)als je verliefd bent dan heb je een roze bril op, en dat kan je beoordelingsvermogen behoorlijk vertroebelen.
gebruik deze tijd dus goed, probeer het met wat afstand te bekijken.

succes Christiaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer je draad van je eigen leven op te pakken ga gezellig met vrienden leuk dingen doen je zelf op lopen vreten wordt er niet beter op .
Of stuurt gewoon een keertje een sms hoe gaat met je of zo en met verjaardag een leuk mooi kaart .Maar als ze toch duidelijk heeft aan geven dat niet meer wild ja dan moet het mischien echt los laten ps je bent nog jong genoeg de hele wereld staat nog voor je open .
En sommig dingen gebeuren nu soms heel onverwacht wij mensen zijn soms heel onvoorspelbaar.
Dit helaas het leven.
Ik wens heel veel sterkte en geniet van leven met alles mooi wat er nog op je pad komt !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hi Christiaan, als ik jou was, zou ik gewoon verder gaan met je leven.Is het niet graag is dan ook niet traag. Zoek je vrienden op en laat het voor wat het is. Op drijfzand kun je niet bouwen! Het doet even pijn maar geloof me het gaat over! veel sterkte!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Christiaan, Voor jou kwam het zo onverwacht, maar zij heeft er waarschijnlijk al weken mee gezeten en er over nagedacht hoe ze je moest vertellen dat ze een eind wilde maken aan jullie relatie.
Negen van de tien vrouwen doen dat op een dergelijke manier, ze vinden het zielig om dat rechtstreeks en duidelijk te doen.
Het nadeel is dat jij als man verward en met hoop achterblijft, en dat is heel pijnlijk.
AL zul je dit niet willen horen, de kans is niet groot dat ze de relatie voort wil zetten. Bereid je je er vast op voor.
Bel haar nog maar even niet. Dat kun je na 3 a 4 weken wel doen. Want ik vind wel dat zij, als ze inderdaad bij haar besluit blijft, het netjes af moet ronden en jou vertelt waarom ze niet verder meer wil.
Natuurlijk kun je haar een kaart sturen met haar verjaardag.
Probeer niet bij de pakken neer te zitten, en pak de draad van je leven weer op. Ga niet zitten wachten maar doe activiteiten die je heel goed zonder haar kunt doen.
Je bent nog jong en je leven ligt nog (bijna) helemaal voor je.
Een schrale troost: het gebeurt dagelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo. Vervelend voor je dat het zo gelopen is, in elke relatie zijn er inderdaad irritaties.. Het is de kunst die samen op te lossen. Ben je er achter kunnen komen waardoor zij minder gevoel voor je heeft gekregen? Komt het door de irritaties o.i.d.? Als je dat weet dan kun jij er natuurlijk rekening mee houden.

En, wat sommigen hier adviseren, niks van je laten horen of wat dan ook zou ik niet doen..
Straks krijgt ze het idee dat je helemaal niet aan haar denkt.
Ik zou haar gewoon een eerlijke mail sturen.
Over je gevoelens, want die zitten er nu eenmaal en moet je ook niet gaan lopen verbergen.

Zij kan aan de hand daarvan dan zelf haar keuze maken, en misschien komt ze er dan wel achter wáarom bepaalde irritaties waren.
Vaak, als je meer uitleg geeft, kan dat veel schelen.
Veel mensen denken dat als je 1,5 jaar samen hebt geleefd je altijd ruikt en weet wat iemand voelt, bedoeld, en denkt.. maar dit is niet zo.
Je moet blijven praten met elkaar..

Dat is misschien misgegaan.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi christiaan,

heb ongeveer hetzelfde meegemaakt en weet dat het niet gemakkelijk is voor je.
wat bij mij hielp was (ondanks dat ik er vaak geen zin in had want de (ex)relatie zit de hele tij in je achterhoofd) om toch leuke dingen met andere mensen te gaan doen.
stad, bios, uit eten, noem maar op wat je leuk vindt.
het helpt toch een beetje en elke keer iets meer.

gun jezelf dat het ook zonder haar (misschien tijdelijk, misschien altijd) leuk mag zijn.
zit niet alleen maar te wachten.
hebben jullie niets afgesproken over wanneer er een knoop doorgehakt moet worden omdat dit voor beiden beter is?

ooit in een film werd gezegt:
raak je iemand kwijt en komt hij/zij terug dan is het voor altijd de jouwe, maar raak je iemand kwijt en komt hij/zij niet meer terug dan was het nooit voor jou geweest (en voor mezelf dacht ik daarachteraan dat er dan (hoe onvoorstelbaar dat nu ook lijkt) iets beters voor terug zal komen.

sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las net je vraag en alle antwoorden. Rot voor je dat zij afstand wil. Hier staan al een heleboel antwoorden waar je wat aan hebt, maar ik mis nog een reactie over háár smsjes die ze nog altijd naar je stuurt. Je vertelt dat je daar van in de war raakt. Dat kan ik me goed voorstellen!
Je zou haar kunnen vragen om nu ook jou te respecteren. Zij wil even afstand, maar dan moet ze niet berichtjes naar je blijven sturen. Op die manier houdt ze jou aan het lijntje.
Even afstand voor allebei, en dan over een paar weken weer contact met elkaar en dingen goed uitpraten. In de tussentijd door gaan met je leven, hoe moeilijk dat ook is.
Succes!