Hoeveel calorieën moet je minstens binnenkrijgen als je zwanger wilt worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt een bepaald vetpercentage nodig en het is wel handig om wat aan de ruime kant te gaan zitten omdat de baby dan niet je vetreserves opeet, het lichaamsvet kan wat onaangename stoffen bevatten die mogelijk giftig voor de jonge vrucht zijn. De gemiddelde vrouw heeft een vetpercentage van 22 tot 25 procent, dus je zou wel boven de 20 procent moeten zitten schat ik zo. In principe kun je wel uitrekenen hoeveel extra calorieen je dan moet eten, het gaat al snel om meerdere kilo's vet. Vet bevat 9000 kcal per kg dacht ik. De bron gebruikt de BMI, maar daar heb ik wel bezwaren tegen omdat BMI niet geschikt is voor individuen (houdt geen rekening met lichaamsbouw). Het vetpercentage is cruciaal, omdat oestrogeenproductie direct met het vetpercentage samenhangt. Vetweefsel is een belangrijke producent van hormonen en naar mijn mening zou je niet te ver uit de gemiddelde range moeten komen voor een optimale gezondheid, maar liefst wel wat aan de lage kant.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100