Is niet een specifiek aantal voor te noemen, maar in elk geval wat je nodig hebt op een dag om op gewicht te blijven.
Dus niet bezig zijn met een dieet om af te vallen, dat verlaagt je vruchtbaarheid.
Gewoon alles met mate eten, niet te veel stressen.
Om te kijken wat je ongeveer nodig hebt, kun je dit gebruiken: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Een uitleg staat hier: http://tinypic.com/view.php?pic=xdwktt&s=5

Toegevoegd na 58 seconden:
Natuurlijk moet je naast je eten wel de benodigde activiteiten met je partner uitvoeren als je zwanger wilt worden ;)

Toegevoegd na 7 uur:
Goed punt uit reacties, wel zorgen dat je op een gezond gewicht zit.
BMI schaal zegt niet alles, maar als je tussen de 20 en 25 zit is je vruchtbaarheid over het algemeen beter.
Met overgewicht of ondergewicht word de kans op zwanger worden minder, omdat dit te stressvol is voor het lichaam.

Toegevoegd na 1 dag:
Naar aanleiding van je reactie op de hoofdvraag:
Je wilt afvallen, maar je wilt wel vruchtbaar blijven.
Snel afvallen is stressvol voor je lichaam, maar langzaam afvallen wil wel.
Stel dat je 2200 op een dag nodig hebt, dan kun je prima 2000-2100 gaan eten, dan heb je een klein kcal tekort en ga je geleidelijk afvallen.
Maar als je bijvoorbeeld 1700 kcal gaat eten, heb je een gat van 500 kcal en dat kan wat te veel zijn voor je lijf.
Bekijk dus wat je nu gemiddeld eet, houd het in een week bij. Als je op gewicht blijft met dat eten, weet je hoeveel je nodig hebt op een dag. En dan kun je daar een klein beetje afhalen.
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Niet alleen eten wat je nodig hebt om op gewicht te blijven - je moet eerst op het juiste gewicht zittten! Stel dat je eerst jezelf enorm uithongert en nog maar 40 kg weegt. Als je dan precies zoveel eet dat je op dat veel te lage gewicht blijft, zul je nooit zwanger worden.
Ritsuka
9 jaar geleden
Goed punt

Andere antwoorden (1)

Je hebt een bepaald vetpercentage nodig en het is wel handig om wat aan de ruime kant te gaan zitten omdat de baby dan niet je vetreserves opeet, het lichaamsvet kan wat onaangename stoffen bevatten die mogelijk giftig voor de jonge vrucht zijn. De gemiddelde vrouw heeft een vetpercentage van 22 tot 25 procent, dus je zou wel boven de 20 procent moeten zitten schat ik zo. In principe kun je wel uitrekenen hoeveel extra calorieen je dan moet eten, het gaat al snel om meerdere kilo's vet. Vet bevat 9000 kcal per kg dacht ik.

De bron gebruikt de BMI, maar daar heb ik wel bezwaren tegen omdat BMI niet geschikt is voor individuen (houdt geen rekening met lichaamsbouw). Het vetpercentage is cruciaal, omdat oestrogeenproductie direct met het vetpercentage samenhangt. Vetweefsel is een belangrijke producent van hormonen en naar mijn mening zou je niet te ver uit de gemiddelde range moeten komen voor een optimale gezondheid, maar liefst wel wat aan de lage kant.