wat moet ik doen om vergeven te worden van een steeds terug komende gemaakte fout?

ik zou komende zaterdag 1,5 jaar met mijn vriendin hebben lijkt vor de meeste niet veel mar wel bij 17jarige leeftijd
mar dat heeft onze relatie niet gehaald..
Warm? Omdat ik keer op keer loog tegen haar ovr hoe ik met andere om ging
en uiteindelijk kwam het zover tot erotische gesprekken en ik wou meer..
Tot mijn vriendin er achter kwam
ik heb enorm spijt
ik heb haar te vaak voorgelogen
ze kon me ook niet langer vertrouwen
ze houd nog steeds van me maar ze (denkt ) t niet nog eens aan te kunne gebroken te worden door leugens
ze is ervan overtuigd dat heel onze liefde een leugen was omdat ik anders niet zulke dinge zou doen enzo
mar dat doe ik wel
ik zag er echt een toekomst in
het voelt nu alsof ik vanbinne leeggevreten wordt
ik wil haar heel graag terug
mar ik weet dat het haar emotioneel niet lukt het nog eens te proberen
wat kan ik het beste doen
zodat ze me vergeeft daarvoor en het met mij opnieuw probeerd?
En hoe kan ik het beste haar vertrouwen later winnen
kun je daarvoor meer doen dan eerlijk zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie zijn billen brandt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... Moet blij zijn dat ie niet andersom stond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL

Het beste antwoord

Ik weet niet of jijzelf weet waarom je dit doet, dat liegen bedoel ik. Je zegt nergens dat het als een soort dwang voelt, dat je niet anders kan, dus zal het waarschijnlijk niet te maken hebben met een psychische aandoening (gelukkig). Ik geloof je wel dat je van haar houdt maar eerlijk gezegd denk ik dat je gewoon nog wat te jong bent voor een vaste relatie. Je hebt je nog niet voldoende uitgeleefd zal ik maar zeggen. Op die leeftijd is het moeilijk om je nieuwsgierigheid naar andere meisjes te bedwingen, je wilt ontdekken en ervaren. Maar dan moet je wel single zijn. Als je het doet terwijl je een vaste vriendin hebt (had) dan maak je alleen maar emotionele brokken. Natuurlijk vertrouwt zij je niet meer.
Kijk, óf je gaat voor je pubertijd en leeft je uit terwijl je single bent.
Of je gaat voor haar, maar dan zal je trouw moeten blijven.
En weet je, eigenlijk denk ik niet dat je dat gaat lukken, als je haar weer terug hebt ga je na een poosje toch weer andere meisjes willen ontdekken.
Wat ik je aanraad: wees eerlijk tegenover jezelf. Je hebt nog een heel leven voor je, hopenlijk. Raak eerst maar eens je wilde haren kwijt en laat je ex vriendin los want je gaat haar alleen maar weer pijn doen na verloop van tijd.
Als je "uitgespeeld" bent kom je hopenlijk vanzelf een vrouw tegen waar je een toekomst mee op kan bouwen.
Ik begrijp dat je je nu rot voelt maar geloof me het gaat over.
Ik wens je een fijne ontdekkingstijd toe,
maar wel veilig ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij.
Los laten, uithuilen en opnieuw beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet warom ik te vaak loog, ik volge mn gevoel mn instinct dat je opbouwd uit ervaring
die ervaringen heb ik waarschijnlijk opgebouwd door mijn verleden de waarheid vertelle bv thuis in het gezin was als vragen om problemen liegen en ontkennen en mn broertjes en ik kregen dezelfde straf mar minder
sprak je de waarheid dan brak de hel voor mij los thuis
de andere werden beloont
ik ben niet egt aan het ontdekken ik werd alleen verslaagt zegmar aan aandacht die ik kreeg door zoveel mogelijk mensen te laten denken dat ze een kans hadden terwijl ik nooit egt verliefd op hen zou worden of als t puntje bij paaltje kwam echt vreemd zou gaan..
voor de duidelijkheid ik zit al bij een psycholoog voor mijn problemen..
Kristal
12 jaar geleden
Bedankt Sxiopo en Dubossies :) @pettobooster,
Dat kan heel goed natuurlijk, dat je hebt leren liegen om in ieder geval iets minder vreselijk op je donder te krijgen. Maar dan heb je nu wel eerst iets zeer hardnekkigs af te leren voor je verder met een relatie gaat, en dat is niet makkelijk. Want waar je het nu over hebt, liegen om erger te voorkomen, is een vorm van overlevingsstrategie die je thuis gebruikt en nodig hebt en waarschijnlijk woon je nog steeds thuis ook?
Wat ik dan weer heel sterk van je vind is dat je hulp aanvaardt van een psycholoog. Dat gaat je vast helpen.
Maar het kan nog wel even duren. Dus laat een relatie even voor wat het is (ook al mis je haar aandacht nu, je weet dat het is omdat je thuis te weinig aandacht krijgt) tot je zelf verder bent. Het is voor naar een meisje toe ook niet fair om haar met jouw problemen "op te zadelen" want het duurt gewoon even voor je uit gewoonte NIET meer liegt, ondanks je goede voornemens waar ik echt in geloof.
Joh, geef jezelf wat tijd, dan kan je straks eerlijk omgaan met het meisje waar je een relatie mee krijgt.
Het komt allemaal goed. ps, mag ik wel even zeggen dat ik het eng vind om naar je avi te kijken? Ik scroll precies zo dat ik het niet hoef te zien als het even kan... brrrrr ......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt dat is echt het beste advies dat ik tot nu toe heb gehad!
om je vraag te beantwoorden ik woon niet meer thuis
ik woon bij kennisen door de rechter geregeld.
en mijn avi?
dat is om mijn gevoel uit te drukken zegmar hoe ik me voel van binnen..
echt enorm badankt!

Andere antwoorden (3)

Dit antwoord ga je helaas HELEMAAL niet leuk vinden.

De beste manier om OOIT haar vertrouwen te winnen is haar NU te laten zien dat je geen jammerende kleuter bent die zijn knuffel niet meer kan vinden.

Luister, je hebt (GROTE) blunders begaan. Als je NU van haar verwacht dat ze je weer gaat vertrouwen als je haar maar op de juiste manier bewerkt, laat je haar niet in haar waarde.

Wat ik denk dat het ENIGE is wat je kunt doen om de schade niet nog groter te maken is op je (blote) knieen je excuses aanbieden en zeggen dat je (hoe erg je het ook vindt) je neerlegt bij wat ZIJ wil.

Dat is de enige manier waarop zij, of nu gelijk of hopelijk in de niet te verre toekomst denkt: hij is de kwaadste niet.

Maar het is geen garantie: een dure vaas die stuk valt kun je ook niet helemaal onzichtbaar lijmen en als het te veel stukken zijn lukt het helemaal niet.

Dan is het enige voor jou, slikken en doorgaan en er (hopelijk) van leren

sorry voor de harde woorden
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Dit antwoord zal je niet bevallen, maar helaas:
Als je de boel keer op keer loopt te bedriegen is de relatie (terecht) voorbij. Zo werkt dat nu eenmaal. Krokodilletranen zit je je vriendin niet op te wachten. Wees een vent, betuig oprechte spijt en dan is het aan je vriendin of ze daar in geloofd, en aan jezelf om 100% te bewijzen dat je het meent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertrouwen is iets wat lang duurt om op te bouwen en in een ogenblik helemaal weg kan zijn. Je heb stomme keuzes gemaakt en je moet de consequenties dragen. Als je echt van iemand houdt die je haar geen pijn.

Vraag om een nieuwe kans. Als ze je die geeft doe er alles aan om haar vertrouwen te winnen.

Als ze die niet geeft, laat haar verder met rust. Je hebt het je ex al moeilijk genoeg gemaakt.