Hoe ga je om met vervelende berichtgeving van dierbare personen?

Ik heb nogal vervelend bericht gekregen van een dierbaar persoon in mijn omgeving. Dit betreft iets wat diegene is overkomen en mij verteld heeft. Het is alleen dat ik ondanks dat ik niet degene ben die hetgeen is overkomen toch constant ermee bezig ben. (in mijn gedachte)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

het heeft met jouw karakter te maken en je (on)vermogen om op een gegeven moment andermans sores os te kunnen laten.
Als iemand die je liefhebt iets rots overkomt, leef je daarin mee. Dat is niet meer dan logisch en bewijst dat je het hart op de goede plaats hebt zitten.
Toch is het bijzonder belangrijk om andermans ellende los te kunnen laten. Kun je dat niet, dan wordt je er in meegezogen, waardoor je zelf ook ongelukkig wordt.
Meelevendheid, behulpzaamheid en een open karakter zijn een grote steun voor je vrienden, maar wanneer jij het zelf niet meer los kunt laten, kun je je vrienden niet meer bijstaan.

Kortom: Leer ellende die niet de jouwe is los te laten.
Als je dit niet zelf kan zoek dan hulp om het te leren.
Het staat niet alleen jouw geluk, maar ook dat van je omgeving in de weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi verwoord zeg!
+ van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij ben ECHT goed!!! Kan nog geen duimen geven helaas, maar inderdaad prachtig verwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje dank je wel, Wendy. Ik word er verlegen van.
flyingcrow
13 jaar geleden
ook van mij +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ging wel gelijk op met het onderstaande antwoord echter die laatste zin en een paar dagen bezinning geven de doorslag deze toch als beste te kiezen.

Andere antwoorden (2)

Wanneer is je dit verteld? Ondanks dat je het zelf niet hebt meegemaakt kunnen ook ervaringen van andere mensen een grote invloed op je hebben. Dat is gewoon normaal gedrag.

Is het iets erg heftigs? Kijk dan of je een dag vrij kan nemen en zorg dat je wat vroeger je bed in gaat een paar dagen. Vaak heeft dit al heel veel baat.

Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga in gesprek met die dierbare en zeg dat het jou niet los laat. Misschien dat je bij elkaar je hart kan luchten en dat het daardoor een eigen plekje krijgt. Misschien vind die dierbare het fijn dat je er op terug komt, want als het zo heftig is dan is het ook nog al wat als je er bij niemand mee terecht kan.