Kan ik zwanger zijn?

3 weken geleden was ik ongesteld. Slik ook de pil heb vrijdags toen ik weer ben begonnen met de pil sex gehad met mijn vriend. Ben de pil ook nooit vergeten in te nemen. Maar sinds vorige week zondag heb ik zere tepels en hoofdpijn soms misselijk, borsten zijn ook toegenomen, veel gerommel in mijn onderbuik deze is ook wat harder.. Weet nu niet goed wat ik moet doen.. Mijn strip van de pil slik ik nu ook gewoon door.. Wat zouden jullie doen? Mijn laatste pil is volgende week donderdag..

Weet jij het antwoord?

/2500

predictor heeft een speciale vroege zwangerschapstest die kun je 4 dagen eerder doen dan normaal (en normaal is als je overtijd bent) Die test zou je dus ongeveer as maandag kunnen doen In principe is er een minimale kans dat je zwanger bent als je sex hebt ondanks pilgebruik maar die kans is erg klein je borsten nemen wel toe met zwangerschap maar die allereerste week toch nog niet echt meetbaar, al scheelt dat per vrouw, zelfde met misselijkheid en gevoelige tepels Je symptomen KLINKEN zwanger maar dat had je zelf ook al gedacht en hoe gek het ook klinkt, je gaat echt van alles voelen aan je lijf als je heel intensief voelt. Hopelijk kun je het uitzingen tot volgende week en dan testen als je wilt.

Het is onwaarschijnlijk dat je zwanger bent, maar ook de pil is niet 100% betrouwbaar. Het kán dus wel. En daar kom je alleen achter als je een zwangerschapstest doet. Omdat je de pil slikt, is het onmogelijk te zeggen wanneer je een eisprong (bijvoorbeeld door die twee keer diarree) gehad zou kunnen hebben. Daarom kun je niet uitgaan van de normale regel 'testen als je overtijd bent'. Maar ik begrijp dat je maar één keer seks hebt gehad met je vriend? In dat geval kun je doortellen om te weten wanneer je kunt testen. Zaad blijft maximaal zo'n vijf dagen leven in je lichaam. Dus van seks tot vijf dagen voor de eisprong kun je zwanger worden. En zwangerschapstesten zijn ongeveer 14 dagen na de eisprong betrouwbaar. Dus tel die twee getallen bij elkaar op: je kunt betrouwbaar een test uitvoeren minstens 19 dagen nadat je seks hebt gehad. Als je meer dan één keer seks hebt gehad, tel dan 19 dagen na de laatste keer seks. Overigens: de kans dat je zwanger bent, is echt héél klein. Het zou namelijk nog heel erg vroeg zijn om zwangerschapssymptomen te hebben, dus de kans is veel groter dat je klachten ergens anders vandaan komen. Toegevoegd na 2 minuten: Trouwens een tip: dure zwangerschapstesten zijn niet beter, alleen mooier. Het Kruidvat heeft bijvoorbeeld een prima test, voor 5 euro per twee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100