Kan ik zwanger zijn?

3 weken geleden was ik ongesteld. Slik ook de pil heb vrijdags toen ik weer ben begonnen met de pil sex gehad met mijn vriend. Ben de pil ook nooit vergeten in te nemen. Maar sinds vorige week zondag heb ik zere tepels en hoofdpijn soms misselijk, borsten zijn ook toegenomen, veel gerommel in mijn onderbuik deze is ook wat harder.. Weet nu niet goed wat ik moet doen.. Mijn strip van de pil slik ik nu ook gewoon door.. Wat zouden jullie doen? Mijn laatste pil is volgende week donderdag..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

predictor heeft een speciale vroege zwangerschapstest die kun je 4 dagen eerder doen dan normaal (en normaal is als je overtijd bent)

Die test zou je dus ongeveer as maandag kunnen doen

In principe is er een minimale kans dat je zwanger bent als je sex hebt ondanks pilgebruik maar die kans is erg klein

je borsten nemen wel toe met zwangerschap maar die allereerste week toch nog niet echt meetbaar, al scheelt dat per vrouw, zelfde met misselijkheid en gevoelige tepels

Je symptomen KLINKEN zwanger maar dat had je zelf ook al gedacht en hoe gek het ook klinkt, je gaat echt van alles voelen aan je lijf als je heel intensief voelt.

Hopelijk kun je het uitzingen tot volgende week en dan testen als je wilt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een waarschuwing: ook de testen die beweren dat je ze vóórdat je overtijd bent kunt uitvoeren, zijn dan nog niet heel betrouwbaar. Een eventueel vruchtje hoeft dan nog niet eens ingenesteld te zijn, en geen enkele test kan voor die tijd een zwangerschap aantonen. Sowieso geldt de hele timing niet als je misschien door de pil heen zwanger bent geworden. Een onttrekkingsbloeding heeft namelijk niets te maken met wanneer je een eisprong gehad had kunnen hebben.
amigo
13 jaar geleden
Ik realiseer me dat je gelijk hebt, dat die testen vreselijk onbetrouwbaar zijn had ik er misschien gelijk bij moeten zetten. En dat van die bloeding is natuurlijk ook nog wat, als de pil GELIJK bij pil 1 niet werkt komt je normale cyclus op gang en zou je natuurlijke bloeding ongeveer kunnen komen als de pilstopbloeding komt.
Is er echter na ruim een week iets misgegaan met die pil dan schuift je hele cyclus ook door, dus er is inderdaad geen pijl op te trekken. Maar goed, ik begrijp wel dat de vragensteller zo snel mogelijk IETS wil weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer zouden jullie de test doen? Volgende week dondag is mijn laatste pil zondags wordt ik meestal ongesteld vorige maand was het maandag bloeding was ook minder als anders.. Pil nu gewoon blijven slikken?
amigo
13 jaar geleden
In principe kun je kan pas ergens tegen het eind van volgende week testen maar ik ben het met suzy eens dat eea echt heel onbetrouwbaar is dus vraag je af wat je ECHT hebt aan de uitslag. stel het is positief (google maar eens op de vroege testen) daar staat dat je gewoon ongesteld kunt worden omdat in een stadium als dit nog vaak iets fout gaat. En stel dat het negatief is, ben je dan gerust? Ik zou dat dan niet zijn als ik me nu zorgen maakte, dan zou ik een paar dagen later toch nog eens testen. het is gewoon balen maar je weet het gewoon nog even niet maar ook ik acht de kans dat je zwanger bent heel klein veel sterkte
Het is onwaarschijnlijk dat je zwanger bent, maar ook de pil is niet 100% betrouwbaar. Het kán dus wel. En daar kom je alleen achter als je een zwangerschapstest doet.

Omdat je de pil slikt, is het onmogelijk te zeggen wanneer je een eisprong (bijvoorbeeld door die twee keer diarree) gehad zou kunnen hebben. Daarom kun je niet uitgaan van de normale regel 'testen als je overtijd bent'. Maar ik begrijp dat je maar één keer seks hebt gehad met je vriend? In dat geval kun je doortellen om te weten wanneer je kunt testen.

Zaad blijft maximaal zo'n vijf dagen leven in je lichaam. Dus van seks tot vijf dagen voor de eisprong kun je zwanger worden. En zwangerschapstesten zijn ongeveer 14 dagen na de eisprong betrouwbaar. Dus tel die twee getallen bij elkaar op: je kunt betrouwbaar een test uitvoeren minstens 19 dagen nadat je seks hebt gehad. Als je meer dan één keer seks hebt gehad, tel dan 19 dagen na de laatste keer seks.

Overigens: de kans dat je zwanger bent, is echt héél klein. Het zou namelijk nog heel erg vroeg zijn om zwangerschapssymptomen te hebben, dus de kans is veel groter dat je klachten ergens anders vandaan komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Trouwens een tip: dure zwangerschapstesten zijn niet beter, alleen mooier. Het Kruidvat heeft bijvoorbeeld een prima test, voor 5 euro per twee.