Ik mag mijn schoonouders niet wat moet ik doen?

Ik ga binnekort samenwonen met mijn vriend maar hij is heel close met zijn ouders. Ik kan er niet omheen dus af en toe naar zijn ouders toe te moeten, zelf wil ik dit niet doordat er verschillende situaties zijn geweest waardoor ik mijn vertrouwen in hun ben kwijtgeraakt.
Wat moet ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

oei, vriend heel close met zijn ouders en jij hebt geen vertrouwen in hen, hoe rijmt dit? weet hij van deze situaties? begrijpt hij jou wantrouwen? hebben jullie het daarover? als zulke dingen niet uitgesproken worden, blijven het vaak oude koeien, die zich opstapelen..... wat jij moet doen? je krijgt hele goede adviezen en ik ben het er mee eens. de tijd doet soms ook wonderen, en als er geen nieuwe situaties ontstaan, kun je het misschien ooit vergeten. Ik weet niet wat er gebeurt is, maar misschien kun je eens alleen naar je schoonouders gaan(of met je ma of pa) met het voorstel: ik ga binnenkort samen wonen met uw zoon, en ik wil graag met een schone lei beginnen, zouden we voor uw zoon bepaalde dingen eens kunnen bespreken? geef dan ook je eigen aandeel in de situatie toe en leg uit hoe dat kwam..... accepteer dat iedereen verschillend is. en dat je ook geen hartsvrienden hoeft te worden, maar voor je vriend, hun zoon zou het prettig zijn als er een soort wapen stilstand kwam. je laat hiermee zien dat je het beste wil, geeft duidelijk je grenzen aan, en niet geschoten is altijd mis toch? en btw, je hoeft niet altijd mee, maar misschien hebben ze dan weer wat te zeuren, zolang het er tussen hangt zien beide partijen het als bevestiging wat ze toch al dachten.

Ik heb helaas hetzelfde ervaren. Wij hebben het opgelost dat mijn man elke week bij zijn ouders langsging en dat ik alleen voor verjaardagen meeging. Vonden ze niet leuk, maar je moet op een gegeven moment voor jezelf kiezen. Als je vriend dit weet en ook begrijpt is dit volgens mij het beste. Heeft voor ons in ieder geval altijd goed gewerkt, zo kreeg ik in ieder geval geen ruzie met mijn schoonouders en mijn man nog een redelijke verstandhouding met zijn ouders. Veel succes ermee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100