Wat ben ik nu mijn neef een baby heeft gekregen? Oudtante? Achtertante?

Toegevoegd na 36 minuten:
De baby is een jongen, zijn vader is mijn neef en ik zelf ben een vrouw. Wat ben ik nu van het nieuwe kind?

Toegevoegd na 17 uur:
Neef, als in zoon van mijn tante.

12 jaar geleden
67K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeg ik me laatst ook af, toen mijn nichtje een kind kreeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neef? u bedoelt uw nicht.
Snuffel
12 jaar geleden
Nee, mijn volle neef heeft een zoontje gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neef als in zoon van je oom/tante, of neef als in zoon van je broer/zus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan nog veel ingewikkelder, qua familierelaties. Een man kan zijn eigen grootvader worden!
http://en.wikipedia.org/wiki/I'm_My_Own_Grandpa .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Technisch gezien niet. Je moet dan over het stief- heenkijken.

Antwoorden (6)

Oudtante. Maar dat zegt niets over je leeftijd hoor :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
-min
https://nl.wikipedia.org/wiki/Familie_(verwanten)
Achtertante
je neef heeft dus een baby gekregen, gefeliciteerd!
dus dan ben jij een achterneef van de baby van je neef.

Toegevoegd na 2 uur:
Correctie ik bedoel natuurlijk achternicht i.p.v. achterneef
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent de achternicht van jouw achterneef.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tenzij de baby een jongen is natuurlijk en anders is het achternicht.

Toegevoegd na 3 uur:
Je bent de achternicht van de baby en de baby is jouw achterneefje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de vader van dat kind de zoon is van jóuw oom of tante,dan ben jíj volgens mij de achtertante van dat kind van je neef.

want: kind van broer of zus: dan ben jij de tante.

Een * graad* in de familiestamboom verder weg,krijg je de naam: * achtertante*.

Een kind van een achterneef/-nicht van jou (drie graads verwijderd in de stamboom) is dan een achter-achternichtje/-neefje en ben jij dan de achter-achtertante van,enz.

ok,groetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Momopoyolo heeft op een andere soortgelijke vraag geantwoord met het schema op de link, heel verhelderend.

Gezien het schema ben je een achter-tante als je een vrouw bent (of achter-oom als je een man bent).

http://www.vansandick.com/familie/archief/beeld/familie_relaties.htm
Bronnen:
Kristal
12 jaar geleden
Volgens mij ben je gewoon een achternichtje van de baby aangezien het een kindje is van je neef. Oudoom of oudtante of groottante of grootnonkel is enkel wanneer de kinderen van je broers of zussen kinderen krijgen. Ben 15 keer tante en 17 keer groottante of oudtante.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
-min
Hoe kan je nu een (achter)nichtje zijn van iemand die een generatie jonger is?
De vrager is ....tante. Dat is sowieso duidelijk.