Mijn vriendin denkt dat ik lieg?

Ik heb nou onderhand al bijna een jaar een relatie en we hadde het over een ex die ik nog in mijn msn had staan alleen heb ik er al heel lang geen contact meer mee. Zij dacht daardoor van wel dus had ik haar verwijderd om te laten zien dat ik dus echt niks meer om haar geef. Een paar dagen later was ze op mijn msn geweest en op 1 of andere manier zag zij haar nog in mijn msn lijst staan terwijl ik haar toch echt verwijderd had. Nu denkt ze dat ik lieg en dat ik toch geen afstand van haar kan doen terwijl ik gewoon de waarheid spreek. Ik probeer er alles aan te doen om het haar te laten geloven alleen het heeft gewoon geen zin. Dus uit wanhoop vraag ik hier wat moet ik doen? :S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

hoe wil jij je tegen het verzonnen denkbeeld van je vriendin gaan verdedigen? dit is gewoon niet mogelijk.

waarschijnlijk heb je haar niet helemaal verwijderd, maar laat je vriendin maar lekker bewijzen dat het anders is. ZIJ is de persoon die het beweerd dat het anders is.

jaloezie is haar probleem, niet dan van jou. doe minder je best om te bewijzen dat je echt echt echt echt (pffff) de waarheid spreekt. leg haar even haarfijn uit ook hoe het voor jou voelt dat ze je niet vertrouwd.

ga niet op je teentjes lopen, zij is hier echt de persoon met een probleem, dus zorg ervoor dat ze dat niet het probleem van jou kan maken.

ook hier weer,. hoe meer rekening je ermee gaat houden, en hoe meer je voorzichtig om die jaloezie heen gaat leven, hoe groter dit probleem kan worden. nu is het MSN, en een andere keer wat anders.

draai de boel eens om voor de fun. spit eens in haar telefoon! je kom op, zij in jouw prive dingen? prima, maar jij dan in die van haar.
kies een nummer uit en ga hier moelijk over doen. gooi haar wat voor haar voeten en laat ze maar uitzoeken hoe ze het tegendeel moet bewijzen.

vraag haar vervolgens hoe dit voelt, en vraag haar hoe kinderachtig dit is en leg haar even haarfijn uit je jij dit niet meer doen bij haar, maar zij ook niet bij jou.

misschien kan ze wat aan haar zelfbeeld doen, misschien dat hier wel wat aan rammelt en ze zo onzeker is over bepaalde dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het belangrijkste in een relatie is elkaar kunnen vertrouwen, vraag haar wat je kunt doen om haar duidelijk te maken dat er niets aan de hand is. Leg t probleem terug bij je vriendin. Zeg idd dat je eerlijk was en hoe zij denkt verder te kunnen als zij je niet vertrouwd! Laat haar maar met een oplossing komen! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk hoort ze je wel te vertrouwen. Ga nog een keer met der praten. En als ze je dan nog steeds niet gelooft, zou ik het uitmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrouwen denken anders als mannen... Laat het geruzie en gezeur over je heen komen en zeg niets... Nadat ze is uitgeraasd pak je haar vast en kus je haar... En dan zeg je iets in de trant van...
Niemand is zo belangrijk als jij
Of jij bent de enige vrouw voor mij
Of schat ik hou alleen van jou...
Niet proberen het uit te leggen of op te lossen... Dat werkt niet...!!!
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel haar nog 1 keer duidelijk jouw kant van het verhaal. en vraag haar waarom ze toch zo wantrouwig is. misschien is ze ooit bedrogen en dan kan het soms lang duren voordat je weer echt honderd procent vertrouwen in iemand kunt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vertrouwen is de basis van elke relatie iedereen weet dat wel, dus als je ze echt leuk vind en een relatie met je wilt dan zou je moeten vertrouwen en geloven wat je zegt, als ze dat niet doet dan staat jullie relatie op lucht en kan elk moment naar beneden vallen! dus zet er snel iets onder zodat het blijft waar het is, dat kan je doen zoals haar een heel bijzonder cadeautje te geven iets dat voor jullie beide echt iets betekent en als ze er dan naar kijkt dat ze echt aan jouw denkt dat moet altijd wel werken. zoniet dan moet iets doen waardoor ze je echt weer vertrouwt en gelooft.

succes ermee en ik hoop dat dit je helpt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt ook best een beetje gek, je verwijdert je ex en toch staat je ex er nog in.

Er zijn een paar mogelijkheden (en vast ook nog een paar waar ik nu niet aan denk):
1.je hebt het je ex verwijdert en je vriendin is zó ongelooflijk jaloers dat zij waanbeelden heeft en tóch je ex in je msn ziet staan waar ze niet staat.
In dat geval zou ik eens goed overwegen of je met deze vriendin verder wilt.
2.je dácht dat je je ex verwijderd had, maar hebt iets verkeerd gedaan waardoor ze niet verwijderd is uit je msn.
Dan kan je beter tegen je huidige vriendin vertellen dat je blijkbaar iets niet goed hebt gedaan en alsnog je ex verwijderen. Wees open en transparant, laat het haar zien als je haar vertrouwen wilt winnen.
3.je zéi dat je je ex verwijderd had maar deed dat niet om welke reden dan ook.
In dat geval kan je ook beter open en eerlijk uitleggen waarom je je ex nog niet verwijderd hebt;
- Misschien wel omdat jij het vervelend vind om je ex te verwijderen omdat het gewoon een stukje van je leven is geweest dat je niet wilt ontkennen.
-Of: omdat je misschien inderdaad nog om je ex geeft.

Zoals je ziet: alle opties zijn volgens mij het meeste gebaat bij openheid en transparantie. Misschien heeft je huidige vriendin een nare ervaring met iemand anders gehad in het verleden waardoor ze weer moet leren vertrouwen.
Volgens mij ben jij echt gek op haar en daarom de uitgelezen persoon om haar daarmee te helpen, met openheid/transparantie.

Behalve in optie 1, dat kan uit gaan lopen tot vergaande manipulatie met jouw gevoelens. Het is niet de bedoeling dat een jaloerse vriendin jou gaat vertellen hoe je je leven dient te leiden, wat mag of niet.

Maar ik krijg meer de indruk dat ze gekwetst is.

Dus met geduld en openheid kom je dan een eind. En probeer het niet persoonlijk op te vatten als ze door een ander gekwetst is. Haar jaloersheid heeft dan niet zozeer met jou en je ex in je msn lijst te maken, maar met onverwerkt verdriet dat een ander haar aandeed. Jij fungeert meer als een trigger nu. Dat is niet altijd even leuk voor je maar als je van haar houdt en geduld hebt komt het wel goed, geef het tijd.
Kristal