Hebben mannen een sterkere persoonlijkheid dan vrouwen?

bijv. bij een scheiding als het kind aan de moeder word toegewezen, een man lijkt dat eerder te kunnen accepteren, dan de moeder als de vader een kind zou krijgen toegewezen... Volgens mij zou een vrouw letterlijk gek worden.

bijv. omdat ze emoties beter kunnen beheersen, probeer het maar eens als je vrouw bent bij een begrafenis van een dierbare...

bijv. omdat ze minder genegenheid nodig hebben dan vrouwen. (bedoel geen sex).

je kunt er vast nog wel meer bedenken, zou het zo zijn dat vrouwen toch zwakker zijn? (ben zelf een vrouw, dus discriminatie is niet aan de orde).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het ook veel te maken heeft met het idee 'een man mag niet huilen'. Mannen worden vaak als jongetjes al een bepaald patroon opgedrongen. Ze moeten stoer zijn, sterker dan meisjes, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat van die baby lijkt mij vrij logisch. Zij heeft het kind gebaard dus zij ziet het als van haar.
Zie het als dat jij een vriendin hebt, maar je vriend gaat er met haar vandoor.

Dat van emoties uiten is allemaal lang geleden begonnen. Toen was het namelijk zo dat meisjes besjes gingen plukken en ondertussen praatte ze over wat ze meegemaakt hebben, etc.
Praten en emoties uiten was 'geen tijd' voor bij mannen. Zij zorgde voor het vlees en praatte niet over emotionele dingen. Alleen over de technische dingen

Dat zie je nu ook nog altijd terug.
Vrouwen gaan bij elkaar op de koffie om bij te praten.
Mannen gaan bier drinken en praten over technische dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is voornamelijk cultureel bepaald ; mannen hebben echt ook hun emoties en zwakke plekken. En reken maar dat er heel wat mannen kapót van zijn dat ze hun kinderen na een scheiding niet meer zien - terwijl een vrouw die in een dergelijk geval WEL afstand kan doen van haar kinderen zo ongeveer openbaar gelynched zou worden door de publieke opinie. Net als overigens een man die teveel zijn emoties en het achterste van zijn tong zou laten zien.

In de regel lijken juist vrouwen het taaiere geslacht te zijn ; mannen kiezen makkelijker de weg van de minste weerstand, waar vrouwen met de zorg en de problemen blijven zitten en zich daar doorheen moeten vechten. 't Is maar wat je sterk vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beslist niet! Ik denk dat het eerder andersom is,gezien mijn ervaringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mannen "horen" inderdaad van kinds af aan niet te huilen. en dat met het kind is logisch, en oneerlijk: zij heeft het 9 maanden gedraagen, in haar buik, heeft het leven gegeven, in de zin van de geboorte meegemaakt, zij heeft het borstvoeding gegeven. het kind is van haar, de vader is maar een persoon die geholpen heeft met het verwecken van het kind. hij helpt met geld en brood verdienen, af en toe de luier verschonen, grote beslissingen enz. maar zij is de moeder, het is haar kind.

ook is het voor vrouwen makkelijker om te huilen, emotioneel te zijn... vanaf de prehistorie is het al zo. vrouwen praaten over emoties, mannen over speeltjes, werk, vrouwen, enz. vrouwen uiten hun gevoelens veel meer, maar dat betekent helemaal NIET dat mannen niet net zo veel gevoelens hebben!