Om te weten te komen of je van iemand houdt, is de beste vraag die je aan jezelf kunt stellen, of je wel bij hem of haar wilt zijn. Is het antwoord op de vraag ‘nee’, dat zal het waarschijnlijk geen echte liefde zijn.
Wanneer jij van iemand houdt, wilt je bij hem of haar zijn, om alles samen delen. Ook wil je na een dag werken, hard naar huis hollen om te vertellen wat er gebeurd is en wat je allemaal hebt mee gemaakt. Jullie kunnen niet van elkaar afblijven en elke minuut samen wordt besteed aan het kussen en knuffelen met elkaar, zeker in het begin.

De vlinders maken plaats voor iets mooiers en het enkel dichtbij hem of haar zijn is niet meer voldoende. Je wilt voor altijd een deel van zijn of haar leven zijn. Je wilt samen iets opbouwen, iets dat alleen van jullie twee is. Jullie kunnen over alles met elkaar praten en na verloop van tijd kun jij bijna zien wat hij of zij voelt, ziet en denkt. Dat is dan ware liefde!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dan zal die persoon dat aan jou willen vertellen. Want 'houden van' is iets heel anders dan 'verliefd zijn op'. Verliefde mensen vertellen dat niet graag, maar als je zeker weet dat de ander voorgoed in jouw hart is opgenomen dan geneer je je er niet voor om dat door te geven. Sterker nog, dan móet die ander dat gewoon weten!

Toegevoegd na 2 minuten:
De eerste zin is verkeerd-om geformuleerd: Dan zal jij dat aan die persoon willen vertellen.
Amadea
12 jaar geleden
Dat merk je van zelf wel, kijk, als die gene uit zichzelf lieve dingen tegen je zegt, of je speciale dingen geeft, zonder dat het je verjaardag is of iets wat daar op lijkt. Dan weet je al, hij/zij houdt van me. Maar als jij en die gene al lang bij elkaar zijn, en jullie "relatie" wordt steeds minder, is het niet zo dat hij/zij meteen niet meer van je houdt. Het heeft wel echt tijd nodig als je niet meer van iemand houdt: je kan niet zo 1 2 3, niet meer van iemand houden. Als je gewoon jezelf bent/ blijft, zal het heus wel goed komen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je heel sterk het gevoel hebt;" Ik kan zonder hem niet leven"! Als het zou moeten zou je je leven willen geven voor die ander of een orgaan willen afstaan om hem maar bij je te kunnen houden. Dat is natuurlijk extreem, maar zo diep kan echte liefde gaan.
Je bent dan in staat jezelf weg te cijferen en stelt hem altijd voorop. Alles wat hij doet is mooi, zijn lach, zijn blik, zijn stem en noem maar op, want ware liefde is echt blind!
Dat is geen cliché, maar een feit.
Bij hem voel je je compleet, je voelt je gelukkig als je samen bent en vindt het naar als hij niet bij je is, want je mist hem.
Liefde kan destructief zijn maar is zo belangrijk om mee te maken. De ultieme liefde is die van een moeder voor haar kind. Een moeder kan echt haar leven geven voor haar kind als het moet en dat zonder een moment te twijfelen.
Liefde voel je diep van binnen voor iemand en moet je niet vergelijken met verliefdheid. Verliefdheid is kortstondig en heftig , maar liefde moet groeien en gaat veel dieper.
amc
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Je schrijft 'hem' maar het kan natuurlijk ook 'haar' zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het zeker een + je waard!
Stel jezelf de volgende vraag: "Hoe zou ik reageren als diegene uit mijn leven zou verdwijnen" dat die gaat emigreren ofzo en dat je diegene echt nooit meer zal zien.

heb je zoiets van: Jammer maar opzich zal dit wel een mooie oplossing zijn en heb je het gevoel van :"Als diegene dat wil, moet hij/zij het doen" dan houd je niet echt van dat persoon.

Word je al naar bij dat idee en is dat het laatste wat je zou willen (puur vanwege zijn/haar aanwezigheid) ja dan hou je wel van dat persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Ik hou van je' vind ik persoonlijk een grote zin.. Want 9/10x val je op je bek daarmee, dus wees zuinig op die woorden en weet aan wie je het wilt toevertrouwen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je bij diegene wilt zijn, hem/haar mist.