Wat kun je doen als je met een probleem zit en er met iemand over wilt praten, maar je weet niemand?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik wil het niet aan me moeders vriendin vragen want het gaat juist om me moedr enz,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat doe je met de antwoorden van jouw vorige vraag? http://www.goeievraag.nl/vraag/ontdekt-moeder-vreemd-gaat-erg.217926
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
sxiopo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het met je eerdere vraag te maken heeft,kun je dit alleen oplossen door het er met je moeder over te hebben.

Antwoorden (12)

Neem contact op met een psycholoog, of ga (voor iets medisch) naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wil ik duss met iemand bespreken maar ik kon niet alles hier uitleggen omdat je niet zoveel kon typen en ik heb gewoon behoefte om te praten anders zit ik in een dip en die wordt steeds dieper snap je?
Dan kun je altijd met iemand praten via de telefoon, je hebt verschillende hulplijnen.
Speciaal voor depressie of andere problemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Stichting Korrelatie
Korrelatie verleent hulp bij psychische en sociale problemen zowel telefonisch als via internet.
De telefonische hulpdienst: T (0900) 1450 (30 cent pm) op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur.

Je kunt natuurlijk naar je huisarts en die kan als dat niet voldoende is je verwijzen naar een maatschappelijk werker of een psycholoog.

Succes en sterkte!

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik kijk net naar je leeftijd en je toevoeging.
Je kunt ook heel goed met de kindertelefoon bellen.
Daar zitten hele fijne mensen en je kunt er chatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjeee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsjeblieft! :)
Als je niemand weet, dan zijn er allerlei hulp telefoon lijnen.
maar ook bij goede vraag kun je veel adviezen krijgen.
Heb je echt niemand om mee te praten? moeder van vriendin, mentor, lieve buurvrouw?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een forum opzoeken, die ook over jou probleem gaat, wellicht vind je daar logenoten en of ervaringsdeskundigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op school heb je ook speciale personen daarvoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja........het is nu vakantie....
Ik denk dat die speciale mensen op school nu op vakantie zijn ;)
Je kan ook hiervoor naar de huisarts. Hij/zij kan je dan eventueel doorverwijzen, naar een hulpverlener die het beste het probleem past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle voorgaande suggesties zijn een mogelijkheid. Je kunt ook altijd nog een dominee of priester om advies vragen als je dat nog een idee lijkt.

Belangrijk om te weten is dat al die mensen, instanties een geheimhoudingsplicht hebben, dus zoek zo gauw mogelijk hulp.
12 jaar geleden
Als dit over je vorige vraag gaat, dat je ontdekt hebt dat je moeder vreemd gaat, ik heb toen in de reactie gevraagd waaruit je afleidt dat je moeder vreemd gaat,
Want je maakt je nu miss zorgen om niks
Een voorbeeldje: ikzelf heb 2 hele goeie mannelijke vrienden waarbij ik met al mijn problemen terecht kan, als ik dan eens een dipje heb gebeurt het wel eens dat hij mij een dikke knuffel geeft waarbij wij elkaar omarmen, maar wij zijn alleen maar vrienden en hebben nooit een relatie gehad en die zullen we ook nooit hebben, maar ik kan mij voorstellen dat als iemand ons op zo een moment ziet direct denk dat wij iets hebben met elkaar
Als je het toch niet aandurft om je moeder erover aan te spreken is de vriendin van je moeder dan toch miss geen slecht gedacht, en zij kan miss klaarheid over de zaak geven
Je stiefvader zou ik er zeker niet over aanspreken, want dat kan tot misverstanden leiden tussen je moeder en je stiefvader, als je moeder effectief vreemd gaat is het aan haar alleen om je stiefvader hierover op de hoogte te brengen
Ik wens je nog veel strekte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met een dergelijk probleem zit, moet je eigenlijk heel goed op jezelf letten en aldus ontdekken bij wie je je een beetje op je gemak voelt en met wie jij het gevoel hebt dat het 'klikt'

Dat hoeft niet perse een goede bekende of een huisvriend te zijn..het kan ook best de huisarts zijn.

Ook kun je je probleem als vraag op deze site deponeren en zien welk antwoord jou het meeste vertrouwen geeft.. en wie weet kun je je probleem dan met haar/hem bespreken.

Het voordeel hier is ook nog eens..dat je volledig anoniem kunt blijven.

Veel succes maar, hè

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een probleem hebt met je moeder, en het is niet een probleem dat al heel lang sleept, maar wel een probleem dat nog niet zo lang geleden ontstaan is voor jouw gevoel,

dan is eigenlijk de eerste persoon waar ik mee zou praten als ik jou was mijn moeder.
Maar alleen als het niet iets is wat je al vaker met haar hebt geprobeerd op te lossen. Waarvan je dus nog niet weet of ze jou er mee kan helpen, of ermee wilt helpen.

Is het een probleem dat al maanden duurt, of weken, en waarvan je al vaker geprobeerd er met je moeder over te praten, maar wat helemaal niets helpt, en helemaal niets oplost, dan kun je beter niet nog eens met haar erover gaan praten. Doe dan maar liever wat Snuf in het tweede antwoord aan jou zegt.

Heel veel succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan online chatten met de Kindertelefoon, of hun bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt contact opnemen met de kindertelefoon, maar www.sensoor.nl kan ook een oplossing zijn. Van beide weet je zeker dat er naar je geluisterd wordt en dat het geheim gehouden zal worden.
Je kunt je verhaal ook vertellen aan iemand uit je omgeving, die je moeder niet kent.

Of anders zijn er misschien ook wel genoeg mensen hier de je willen helpen. :)