Mijn vriendin heeft 2 "verschrikkelijke" kinderen. Ik wil onze vriendschap verbreken. Hoe doe ik dat?

Ik heb een vriendin. Zij is geestig, vrijgevig, attent en nog wat meer.

Maar er zijn wat dingen die mij storen.

Zo lijken haar verhalen nooit helemaal te kloppen. Ze zou failliet zijn, maar ging wel met haar hele gezin op vakantie naar Amerika, 3 weken lang.

Haar man zou haar en haar kinderen mishandelen maar toch wil zij niet van hem scheiden.

Ik weet niet of zij liegt of dat zij de zaken "anders" voorstelt dan zij werkelijk zijn.

Maar dit is niet mijn grootste probleem.
Zij heeft twee onhandelbare kinderen. Volgens haar heeft haar oudste dochter ADHD. Haar dochter schreeuwt, krijst, gilt en is een enorme Drama Queen. Ze heeft een grote mond tegen alles en iedereen.

Haar dochter is 7 jaar. Onlangs heeft zij mijn dochter van 5 jaar in een hoek geduwd en heeft zij haar flink in haar gezicht lopen schreeuwen. Mijn dochter was volkomen overstuur.

Haar moeder grijpt (naar mijn idee) niet in. Andere vriendinnen van ons hebben ook klachten over haar dochter / kinderen.

Onlangs tilde die dochter een stoel boven haar hoofd om hem vervolgens op de grond te smijten, ze springen op mijn bank en gedragen zich afschuwelijk. Ook haar zoon in mindere mate)

Ik denk dat ik de vriendschap wil verbreken. De omgang met haar kinderen kost gewoon teveel energie. Ik krijg stress aanvallen als ik weet dat haar kinderen op visite komen. Ik wil niet liegen. Maar ik wil haar ook niet ontwijken en het bos insturen

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou heel snel een eind maken aan die vriendschap, zowel moeder als kinderen hebben geen structuur en geen fatsoen, liegen en geen respect voor andermans zaken en gevoelens... Jezelf maar ook je eigen kind wordt de dupe van dit gedrag.. Je schrijft zelf mijn dochter was overstuur. Stoppen met die hap en snel.. Ik zou het ook gewoon zeggen. Anders krijg je nog zo'n lange nasleep.. Waarom .. Hoezo.... Etc

Het is nogwel heel raar dat uw vriendin het zelf niet ziet, anders had ze hulp kunnen zoeken voor de kinderen. U kan zeggen dat u het helemaal niet meer trekt en dat uw kinderen ook helemaal overstuur zijn. Het is lastig ik weet het maar dit is denk ik toch wel het beste. Doe dit wel in een rustige ruimte raad ik aan. Heel veel suc6!

1. Als je vriendin alle goede eigenschappen bezit die je beschrijft, zal ze blij zijn met eerlijke feedback en daar iets mee doen. 2. Als je kind bedreigd wordt: einde discussie, ingrijpen! 3. Je brengt e.e.a. ter sprake, ook om haar te helpen. Het kan niet zo zijn dat ze niet ziet dat er iets mis is, als haar kind in andermans huis geweld pleegt en met stoelen loopt te gooien. Als ze dat niet ziet: kinderbescherming inschakelen!

Hebben mijn ouders vroeger ook gedaan, Alleen was dat omdat die moeder van de kinderen waar ze bevriend mee waren gewoon dingen deed die niet normaal waren, ze zijn ontzettend boos op hen geworden en toen contact laten verwateren, geen leuke manier maar het kan wel

Ik heb het gevoel dat de vriendschap een sociale verplichting (is) wordt, denk aan jezelf wat JIJ wilt! Dat moet je echt doen! Het is altijd moeilijk om zo'n keuze te maken om een vriendschap te verbreken... En die keuze kan ook niemand voor je maken omdat een verhaal 2 kanten heeft! Als ik je een tip mag geven, doe wat je moet doen en maak de keuze waar jij je goed bij voelt!

Ik zou gewoon eerlijk zijn en zeggen dat het je stoort dat haar kinderen vreselijk brutaal en druk zijn en daarbij dat je bang bent dat jouw kinderen het overnemen. Kinderen nemen dingen over dus het feit dat ze tegen jouw kind schreeuwde heeft haar moeder vast bij haar gedaan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100