Hoeveel procent van de kersverse echtparen hebben na hun huwelijk pas echt voor de eerste keer sex?

Dus vantevoren nog nooit samen sex gehad of sexuele handelingen bij elkaar verricht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Heb je het over Nederland alleen?
Daar zijn geen officiele cijfers van bekend.
Wel is er een onderzoek onder 1400 gelovige en ongelovige jongeren gedaan over (onder andere) dit onderwerp.
Dit was de uitslag:

Geen seks voor het huwelijk lijkt op zijn retour in de christelijke gemeenschap. Bijna de helft van alle gelovige jongeren heeft seks, maar slechts 5 procent is getrouwd. Driekwart van de praktiserende gelovigen vindt seks voor het huwelijk geen probleem, 30 procent van alle christelijke jongeren gelooft niet dat de Bijbel seks voor het huwelijk verbiedt.

Jonge mensen zijn ruimdenkend over seks (29 procent hoeft geen liefde te voelen om seks te hebben) maar ze belanden niet zomaar met iedereen in bed. De liefde staat centraal: driekwart van alle praktiserende jongeren vindt seks pas echt tot zijn recht komen in een liefdevolle relatie.Opvallend is dat de verschillen tussen christelijke en ongelovige jongeren niet vreselijk groot zijn. Gelovige jeugd begint nauwelijks later aan seks (17,2 jaar versus 16,6 jaar) en vindt het geloof vaak geen beletsel om geslachtsgemeenschap te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Heb geen idee of daar ooit onderzoek naar is gedaan. Volgens mij zullen er nog maar weinig stelletjes zijn die "zuiver"in het huwelijksbootje stappen! Misschien enkele heel gelovige types.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken een stel waarvoor dat geldt. Zij is zo gelovig dat ze absoluut geen seks voor het huwelijk wilde.
Kan me niet voorstellen dat zij de enige zijn...
Maar een percentage durf in niet echt te noemen. Het zal niet zo heel veel zijn denk ik.

Toegevoegd na 26 seconden:
Daarbij is er momenteel natuurlijk sprake van veel tweede en derde huwelijken. Die vallen natuurlijk allemaal al af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat de moslim vrouwen dat niet mogen en niet zouden doen.
de man daar in tegen mag dat wel
dat vind ik dan wel weer raar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Maar daar gaat de vraag dus niet helemaal niet over.
Naar meningen wordt niet gevraagd, en het gaat niet over moslims.
ik zou het niet in percentages uit kunnen drukken,maar ik denk heel weinig.
Ik weet wel dat een groep jongeren bestaat zonder een specifieke gelovig achtergrond, die geen sex willen voor het huwelijk. Aangesloten zijn jongens en meisjes in de leeftijd van 16 tot 25 jaar.
Zij hebben een soort idee dat de sex alleen dan ultiem zal zijn als ze die bewaren tot de huwelijksnacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik schat zelf zo'n 3 %....................?
14 jaar geleden
Sex is in het Nederlands met -ks. SeKS dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk 0% .