Zijn stoere mannen nou wel eens ooit ergens bang voor?

een boom van een man, jerommeke, superman of bouwvakkers type bedoel ik dan dus...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Grote mond, klein hartje.
Ruwe bolster, blanke pit.

ik geloof juist dat hoe stoerder ze zich voordoen, of hoe stoerder ze lijken, hoe onzekerder ze van binnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent me net voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (13)

Tuurlijk, de stoerste mannen kunnen ineens heel bang zijn voor naalden of spinnen of de dood of verlies van naasten. Iedereen heeft wel een angst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Ruwe bolster, blanke pit.
Maar natuurlijk nooit laten merken he. Angst is een zwakte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel...ze zijn bang vaak voor emoties (die van zichzelf, die van anderen). Dus noooooit toegeven dat je bang bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens een stoere man zien huilen toen zijn vriendin hem verliet. Hij bleek verlatingsangst te hebben en is haar gaan stalken... Dat gebeurt heel vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er inderdaad mensen (kunnen ook vrouwen zijn) die nergens bang voor zijn.
Ik denk alleen niet dat er mensen zijn die nooit onzeker zijn. Angst en onzekerheid worden vaak verwisseld, maar het is iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, stoere mannen zijn bang voor afwijzing.
Anders zouden ze namelijk niet zo stoer hoeven te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat ze bang zijn om te zeggen waar ze bang voor zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das een goeie
Zeker, ik zelf ben denk ik voor een ander wel een stoere vent,groot,breed 100KG Tattoo's heb een Harley Davidson, maar ik zo bijvoorbeeld naar de tandarts,en echt waar,ik schijt bijna in mijn broek van angst,dat is nog nooit anders geweest en iedereen in mijn omgeving weet dat ook, daar schaam ik me echt niet voor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een gezonde dosis angst geen kwaad kan. En ik kan me ook niet voorstellen dat een bouwvakker die op 45 meter hoogte aan het werk is nooit eens bij zichzelf denkt: "Als ik hier val dan overleef ik dit niet. Dus laat ik mijn PBM's maar eens grondig vast zetten!"

Ik denk alleen dat die gezonde dosis angst niet wilt zeggen dat iemand dan terug deinst om iets te doen. En ik denk ook dat je die gezonde dosis angst vooral niet moet verwarren met het bang zijn voor iets. Sommige risico's worden bewust genomen, omdat daar een schandalig goed salaris tegenover staat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor, ruwe bolster blanke pit. mn ex, bouwvakker en de grootste mond van de wereld, was als de dood voor muizen en dat soort dieren. ik kwam erachter toen de hamster van mijn zoontje was ontsnapt.
doodsbang! stoer zijn is vaak alleen maar buitenkant, en ook nog vaak om hun eigen onzekerheid te verbergen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
M'n vader als voorbeeld is wel een stoere man, altijd hard gewerkt (o.a. kisten sjouwen) en in het leger gezeten. Toch valt hij flauw als hij bloed ziet.

Iedereen heeft wel iets waar hij of zij bang voor is ook stoere mannen.

En zoals ook al eerder door iemand opgemerkt stoere mannen zijn sowieso bang om niet stoer gevonden te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zijn ze zeker. Mijn mannetje komt nogal stoer over, door z'n uiterlijk maar ook de manier waarop ie zich gedraagt en praat. Maar je moet hem eens zien als er een wesp in de buurt komt, nooit geweten dat ie zo goed kan dansen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker ook stoere mannen zijn soms wel eens ergens bang voor,maar aangezien je alleen maar bang bent voor het onbekende kun je over die angst heenkomen door het onbekende bekend te maken.
Als je bang bent voor hoogtes kun je er aan werken dat hoogtes niet eng zijn en zo over je angst heenkomen waarna je toch op die hoogte kunt werken(als bouwvakker).
Iedereen is bang voor het onbekende dat is een normale reactie en heeft vanuit de prehistorie de functie dat je alert bent en klaar om op de vlucht te slaan of aan te vallen,op het moment dat je weet hier gebeurt mij niets valt de adrenaline stoot weg en voel je de angst niet meer, de volgende keer dat je in dezelfde situatie beland ben je wel nog op je hoede maar je voelt niet meer die angst die je voordien had, tot je de situatie zovaak meegemaakt hebt dat je geen onbewuste lichaamelijke reactie meer krijgt op dat moment ben je over je angst heen.
De stoere mannen in je vraag zijn vermoedelijk diegene die zo rationeel aan hun angsten werken dat ze deze overwonnen hebben.