wat moet je doen als je op 2 mensen verliefd bent?

ik heb nu al een paar jaar met mijn vriend. hij is super lief, we hebben geen problemen met elkaar, en ik zie het verder met hem ook wel zitten!
MAAR
toen leerde ik een jongen kennen, echt het tegenovergestelde van mijn vriend, qua alles! (behalve uiterlijk) en behalve dat ik hem ontzettend leuk vind! nou zal je Vast zeggen: je moet hem gewoon vergeten, (heb ik geprobeerd) of er met je vriend over praten (gedaan). ik heb er zelfs met die jongen over gepraat en het ergste is dat hij ook op mij is! en nu?:(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12K
Tiessacoucke23
een jaar geleden
Ik zou zelf een relatie met beide gaan als ze het oke vinden. En dan zelf je de ware miss vinden of niet miss is het beide niet maar dit zou ik doen. x

Het beste antwoord

Weeg de punten bij elkaar af. Waarom vind je hem geweldiger dan je vriend? En waarom vind je je vriend geweldiger dan hem? Misschien kom je er op zo'n manier achter. Ergens moet wel iets zitten wat je niet geweldig vind aan je vriend of aan hem wat misschien de doorslag geeft van waarom je wel of niet voor hem kiest.
Mocht dit niet helpen, doe het dan rustiger aan. Het is toch niet zo dat je persé moet kiezen? Je kunt de een ook gewoon als hele goeie vriend houden en daar veel dingen mee delen en mee doen, als vrienden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het gras aan de overkant is altijd groener. Totdat je er overheen loopt en dan merk je hoe snel dit gras dor wordt.
Iedereen heeft wel eens een periode dat men denkt dat het beter, lekkerder, mooier etc kan in een andere relatie. Maar als het erop aan komt dan komt men van een koude kermis thuis.

Laat het gewoon op zijn beloop gaan. Doe je gewone dagelijkse ding en laat je leiden door je gevoel.
Je klinkt nog jong dus je hebt nog een heel leven te gaan. Pin je niet vast op het ene "verliefde" gevoel. Want ook dat gaat gewoon weer over en voor je het weet zit je over een paar jaar weer hier met dezelfde vraag maar dan weer een andere jongen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar heb je gelijk in, en het klinkt ook niet nieuw. het zn beloop laten gaan duurt alleen wel al een jaar is dat niet wat lang?
Maak een lijstje met de positieve en negatieve punten, de dingen die je leuk- en niet leuk vindt, en de vlakken waarop jullie wel en niet bij elkaar zouden passen, voor beide jongens.
Tijdens het maken van het lijstje kom je er waarschijnlijk wel achter welke jongen je onbewust al beter probeert te beschrijven, of je komt erachter dat de positieve lijst van de ene veel groter is dan van de ander.

Kortom; je zal een keuze moeten maken. Je hart heeft deze keuze al gemaakt, alleen je bewustzijn moet er nog achter komen.
Probeer in elk geval beide jongens niet te lang aan het lijntje te houden.

Houd ook voor ogen wat je weggooit voor een eventuele bevlieging. Vraag jezelf af of je enkel een beetje verliefd bent, of je het serieus meent voor op de langere termijn, met die andere jongen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een keuze. Blijf niet twijfelen. Als je verleifd wordt op een ander, wat kan gebeuren, en het is wederzijds dan zal blijken welke liefde de grootste is. Maar wed niet op twee paarden in de liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lastig pakketje, dat kan je beide liefdes kosten...

hier een link waar je meer over polygamie - polygamie kan lezen. zoek een forum en probeer met soortgenoten hierover te praten...

en bespreek met (beide partners) hoe hun het zien... als je huidige partner hier niet in en mee kan / wil ... tja, dan kom je zowiezo in het traject "keuzes maken" zeker niet makkeljk.

De sitiatie waar je in zit keur ik absoluut niet af. De gevolenes hierin...dat is menselijk... kan idereeen overkomen, wil je wel meegeven dat het een zware emotionel beproeving gaat worden voor alle betrokkenen.

Zoek in jezelf of je dat aan kan en of je dat aan wilt.

Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen: stabiliteit en balans in een relatie is heel erg belangrijk. Functioneerd in de meeste gevallen alleen met een enkle partner.

Deze balans ben je in ieder geval op je huidig punt geheel kwijt geraakt.

Nog een tip: blijf praten met je partner, blijf open en eerlijk in deze sitiatie.
heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt ervan af hoe oud je bent. Misschien ben je nog jong en dan moet je niet te snel een keuze maken. Kan ook zijn dat er te weinig hartstocht is in je relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er niets van dat jij verliefd bent op twee anderen, ik denk dan meteen het zouden twee kandidaten KUNNEN zijn, dan kan het namelijk wel...

Maar echt verliefd zijn op twee is een paradox, met het verliefd worden op één zeg je tegen die ene: Jij bent de allermooiste, jij bent de allerliefste... Hoe kun je dat dan tegen TWEE personen tegelijkertijd zeggen?

Ik geloof er dus niets van, het zijn wellicht twee kandidaten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan wel voorkomen bij pubers, vanwege hun hormoonverandering en dan is alles door de war,
en aangezien ik een puber ben.. : ( ik ga er heus niet om liegen, want denk je dat ik het leuk vind door te maken ofzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen bij pubers hoor... En ik zal je precies uitleggen wat en hoe... Neem afstand, je hoeft er NU, op dit moment niet echt iets mee, kijk naar jezelf en zie wat er is... Maar laat het even hierbij... Verliefdheid is eigenlijk een ziekte, je wordt er misselijk van, het pakt je alsof je ziek bent, je lichaam staat op zijn kop en de je bent slachtoffer van het proces, de verliefdheid... Ik ben geen puber, maar ik herinner me het nog... Tot zover... Wees wakker en zie wat er in je gebeurt, als je kunt kijken dan zul je ervan leren... Geniet de beweging in je leven alsof je van een ziekte kunt genieten... Je hebt geen keuze, het is ziek of verliefd en het pakt zoals een 300 kilo zware gorilla je neemt en pas dan stopt wanneer die gorilla dat wil... Onderga het en bezie het, dat je dit ervaart laat zien dat je goed bezig bent, lichamelijk en geestelijk, iedereen moet hierdoor heen ooit... Dit is een volwassenwordingsproces... en klaar is klaar, maar zolang het niet zo is, is het lastig en pijnlijk...
Het allereerlijkste wat je kan doen, vooral tegenover kje huidige vriend, is voorlopig uit elkaar gaan, en dan in die tijd proberen alles bij jezelf op een rijtje te zetten. Ga je je huidige vriend ontzettend missen, dan weet je dat je er alles aan moet doen om met hem te werken aan een goede relatie. Verlang je juist ontzettend naar die ander, dan moet je je misschien afvragen of je echt zo verliefd op hem bent, of dat je oude relatie gewoon is doodgebloed en dat je op zoek bent naar iets anders.

Hoe dan ook kan ik je afraden om van de ene relatie in de andere te rollen, omdat je toch vaak dan nog moeite hebt om het eerste los te laten en je te storten op het tweede.

Gun jezelf sowieso wat rust, om na te denken en dan kom je er zeker wel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu? Om te beginnen gaan genieten van het verliefde gevoel! Dat kan ook zonder dat je iets met die verliefdheid doet, dat is althans mijn ervaring.

Als je vriend (en natuurlijk die andere jongen) ervoor openstaat, kun je proberen met allebei een relatie op te bouwen. Voor sommigen werkt dat prima. Google maar eens op de volgende termen:

- polyamory
- polyamorie
- polyamourie

Als je vriend er niet voor open staat (en dat is zijn goed recht!) zul je moeten kiezen met wie je een relatie opbouwt, en voor wie je alleen verliefde gevoelens hebt zonder er iets mee te doen. Ga niet je vriend belazeren, daar wordt uiteindelijk iedereen ongelukkig van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, iemand heeft ongetwijfeld een heel goede reden voor die min. Wat jammer dat diegene te verlegen is om die goede reden met ons te delen...
Luxeprobleem haha!! Whats the difference?

Maak eens twee lijstjes met plussen en minnen, wie zal de strijd winnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verliefd op 2 jongens is niet erg wel lastig ik heb het ook gehad en het is eigenlijk best wel grappig maar aan ded andere kant ook niet want je weet niet voor wie je moet gaan.
en dan zoen je met de ene boy en dan met een andere boy het is meer een players gevoel maar als je verliefd bent op 2 jongens dan moet je niet te gelijk met die jongens gaan chille want dan word het moeilijk en je moet ook niet te veel laten merken dat je ze echt heel leuk vind dan kan het zijn dat ze je niet moeten of hard uitlagen.

Suuces.!!!

Bekijk het maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hej, =p met die ene jongen zoen ik helemaal niet, want dat kan ik niet verkopen aan mijn vriend. sterker nog. die jongen is nog nooit met iemand geweest. maar grappig is het niet meer, want aan de ene kant vind je t helemaal niet erg dat je aan iets leuks denkt, (de jongen) andere kant voel je je rot want je vriend heeft niks verkeerd gedaan!
nouja bedankt i.i.g :)