gevoelens gaan over in relatie. help?

Ik ben 18. Heb al wel aantal relaties gehad. Maar na n paar maanden of zelfs weken. Heb ik altijd "genoeg" van een meisje en ben ik er op uit gekeken. Terwijl ik in het begin helemaal verliefd ben. En ik krijg dan ook irritaties enz. Geen zin om nog af te spreken terwijl ik in het begin niet anders wou dan dat. Enz enz. Hoe kan dit? Moet ik me daar zorgen om maken of wat is dit voor n iets

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Kimath
12 jaar geleden
Hoe vaak zie je elkaar dan? Bij elke dag zien in het begin kun je het al snel zat zijn.

Antwoorden (4)

Je bent nog jong, veel zorgen zou ik me er dus niet over maken. Maar wees er wel bewust van!
Een goede relatie blijft alleen goed als je ook écht met elkaar kan praten. Ik raad je dus ook aan om hier gewoon eerlijk over te zijn tegenover iemand die je leuk vind. Heb je niet alleen een goed onderwerp om over te praten, maar dan heb je ook gelijk een band met elkaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon lekker laten! Genieten van de verliefdheid, het ontdekken van elkaar, en als je na 2 maanden er op uit bent gekeken, dan niet gaan forceren maar verder gaan.

Ik herken het, ik had altijd van die "2 maanden contracten" qua relaties. Na 2 maanden was de spanning eraf en leer je de ander beter kennen, en ga je je irriteren en kom je er vaak achter dat je helemaal niet met elkaar levelt zoals je in het begin wèl dacht. Dan hield het op voor mij.

Er zijn genoeg mensen die doorgaan en zichzelf wijs maken dat je dan moet gaan investeren e.d. Nou zeker op jonge leeftijd niet. Ik ken genoeg mannen van mijn leeftijd die nog steeds bij de vrouw zijn die ze op hun 18e hadden ontmoet. Ze hebben zich erbij neergelegd dat dat nu eenmaal hoort in een relatie. Dat de spanning afneemt en dat je dat maar tot je moet nemen.

Veel mannen (en ook vrouwen) gaan mijn inziens te geforceerd door. Wat je vaak ziet als een relatie een sleur wordt: Dan gaan ze samenwonen. Gaan de spanning ergens anders in zoeken. Als dat weer een sleur is, dan gaan ze aan kinderen denken, is daar ook weer het nieuwe af: verhuizen etc etc. En uiteindelijk: Scheiden.

Nu is dit wel heel zwart wit en gaat echt niet op voor iedereen, maar een relatie doorzetten en je neerleggen bij je (negatieve) gevoel is geen goede basis.

En hoe cliché het ook klinkt, uiteindelijk kom je de goede tegen en blijft alles spannend. Ik heb jarenlang zulke relaties zoals jij omschrijft gehad. Hooguit het een keer 9 maanden vol gehouden.

Totdat ik mijn huidige vriendin tegenkwam, en daar ben ik al heel wat jaartjes mee samen. En ik zou niet anders willen.
Dus, niets forceren, gewoon genieten, wordt het niets, dan wordt het niets. Niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het wel met je eens, al vind ik de reactie hier en daar een klein beetje over de top (maar misschien lees ik het verkeerd). Je zult in elke relatie wel eens iets tegenkomen wat je niet leuk vind, en om dan gelijk de pakken er bij neer te gooien en te vertrekken vind ik wat overdreven.
Ben het dus met je eens dat je niets moet gaan forceren en lekker moet genieten, en dat wanneer het niets wordt het niets is, maar blijf wel realistisch. Niemand is perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Rjs: je hebt gelijk, zo kan je hem inderdaad lezen. Maar bedoel het niet zo. Maar ik doel echt op dat je zeker weet dat het niets wordt, dat je dan niet kostte wat het kost gaat proberen er iets van te maken. Want dat lukt niet. Ik ben het helemaal met je aanvulling. Excuses voor de onduidelijkheid en bedankt voor de aanvulling.
Nee dat hoort bij opgroeien, zoals je alles in het leven moet leren en ervaren, is dat ook bij het ontdekken van elkaar in relaties. Zoals al eerder opgemerkt je bent jong, maar dat zegt niet alles. Het is toch altijd ook een kwestie van de ware tegenkomen.

En jij hebt zeker wel de leeftijd dat dat zou kunnen, maar waarschijnlijker is het dat je toch nog wat langer zult moeten zoeken. Ik begrijp dat je heel veel twijfelt en dat is normaal en zelfs goed. Want je bent bezig om te ontdekken hoe een relatie voelt, je vergelijkt de meisjes die je tegenkomt met elkaar en daardoor ontdek je hoe ze zijn en wanneer ze aan je verwachtingen voldoen.

En omdat je irritaties krijgt voldoen ze niet aan jouw eisen en verwachtingen, je hebt dan nog niet gevonden wat je belangrijk in een relatie vindt. Jij zou hetzelfde mee kunnen maken bij een meisje wat jij wel leuk zou vinden. Maar blauwtjes lopen hoort er ook bij.

Het is beter om een relatie te beëindigen dan er mee door te gaan omdat bv. je vrienden of broer(s) zus(sen) ook verkering hebben en jij het gevoel hebt dat je ook verkering moet hebben omdat je anders niet mee zou tellen. Dan maak je uiteindelijk jezelf en dat meisje ongelukkig en daar is niemand bij gebaat.

Belangrijk is wel dat je altijd eerlijk en respectvol bent als je het niet (meer) ziet zitten, zodat je het meisje in haar waarde laat. Om een voorbeeld te geven: je schrijft dat je dan geen zin meer hebt om af te spreken.

Toon dan wel het fatsoen - en heb ook de moed - om dat dan in een persoonlijk gesprek te zeggen. Het mag ook wel telefonisch, afhankelijk van hoe lang jullie elkaar kennen, maar zeker geen sms-je of nog erger gewoon niet gaan.

Een simpele vuistregel die je eigenlijk altijd kunt hanteren is: behandel iemand altijd zoals je zelf behandelt wilt worden.

Je komt vast op den duur wel iemand tegen waarmee je het helemaal ziet zitten, ga gewoon lekker uit, doe alle dingen waar je zin in hebt en in je latere leven plezier van kunt hebben.
12 jaar geleden
Misschien ben je tot nu alleen maar "zesjes' tegengekomen, wel leuk maar niet zo leuk om het jaren leuk te vinden. Er komt een keer een "10" langs en dan ben zomaar ineens 50 jaar bij elkaar :-)