Waarom reageren er zoveel oudere mannen op datingprofielen op van vrouwen die hun dochter kunnen zijn?

Gisteren heb ik een profiel aangemaakt op een site. De eerste drie reacties zijn van mannen die gemiddeld 20 jaar ouder zijn dan ik.
Ik weet dat er goede relaties zijn tussen mensen met een aanzienlijk leeftijdsverschil, maar ik denk dat die elkaar ooit "spontaan" hebben ontmoet.
Missen die mannen realiteitszin of is dit sport?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Biologisch gezien is het natuurlijk om een jonge vrouw te kiezen aangezien die in de bloei van haar leven staat en dus waarschijnlijk in staat is om kinderen te krijgen.
Daar is het de man (onbewust) van origine natuurlijk allemaal om te doen. Daarom vinden mannen over het algemeen jonge gezond uitziende vrouwen aantrekkelijk.

Vrouwen daarintegen kiezen regelmatig voor een oudere man omdat die vaak aanzien heeft en goed in staat is om voor de vrouw (en kroost) te zorgen.

Onbewust voert het allemaal terug naar de oertijd ook al denken we dat we zo goed ontwikkeld zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Vooral gebrek aan realiteitszin vrees ik. Ze denken vermoedelijk werkelijk dat ze nog aantrekkelijk zijn voor een jonge meid, omdat ze zelf jonge meiden nog zo aantrekkelijk vinden.

Nu kunnen oudere mannen ook heel aantrekkelijk ZIJN voor jonge meiden hoor ; ze zijn rustiger, hebben vaak al een aardige carriere opgebouwd, een spaarcentje achter de hand, zijn wat rijper en leven wat regelmatiger ; dat kan voor veel vrouwen heel aantrekkelijk zijn. Maar lang niet elke oudere man heeft daarvan genoeg in huis om een jonge meid te kunnen krijgen en houden. En al helemaal niet als e daarbij zelf nog krampachtig proberen jong te doen. Dat maakt ze alleen maar een beetje sneu. Wie dat wel kan, heeft daar in de regel geen datingsite voor nodig.

Maar er zullen ook best een hoop mannen zijn die dermate 'wanhopig' zijn dat ze gewoon 'op alle paarden willen wedden'.
Als een soort loterij 'niet geschoten altijd mis ofzo. Ook dat maakt niet altijd een even serieuze indruk.

Nu ben ik niet zo thuis in die materie, maar ik kan me ook voorstellen dat er gewoon veel meer oudere mannen ingeschreven staan bij zo'n site dan jongere. Dan kan het ook gewoon de wet van de grote getallen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zieneres geen jonge meid meer willen noemen.
En als taalpurist
@marleen 'de wet van de grote getallen zijn' slaat echt als K op Dirk, om het maar popuair te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet ? Voor een man van 60 is iemand van amper echt nog een jonge meid hoor ; leeftijd is óók relatief. Ik zou haar gene oude vrouw durven noemen.
En als er van de 100000 mannen op zo'n site 100 onder de veertig zijn en de rest ruim erboven, heeft het aantal natuurlijk echt wel invloed. Okee, strikt genomen is het niet de wet van de grote getallen (feitelijk : grote áántallen), maar wel een kwestie van kansberekening. De kans dat er meer oude dan jonge mannen reageren is dan gewoon erg groot. Da's maar gewoon een uitdrukking, hoor, daar moet je geen diepere betekenis of ingewikkelde formule achter zoeken.
Zoals Dutchbright in onderstaande vraag al zei:
Jongere vrouwen zijn gewoon sexueel aantrekkelijker dan oudere vrouwen.

Dat sexueel aantrekkelijk heeft niets met seks op zich te maken als wel met het feit dat deze vrouwen vruchtbaarder zijn. Dat is dus evolutionair bepaalt en heeft te maken met het in stand houden van het ras (niet dat dat erg nodig is...).

Bekijk ook onderstaande vraag even.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mannen die daten alsof het spam is. Ze reageren op alle profielen die ze tegen komen meestal met een standaard bericht. Vaak met 1 of 2 woorden om het enigzins persoonlijk te maken.

Die mannen hebben juist veel realiteit, ze schieten met hagel en hopen iets te raken. Als je op 1000 profielen een bericht zet en 1% stuurt een antwoord heb je toch al 10 mensen waarmee je in contact bent gekomen.

Toegevoegd na 45 seconden:
"Vaak met 1 of 2 woorden om het enigzins persoonlijk te maken." ik bedoel dus 1 of 2 woorden die over jouw foto of profiel gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ze geen realiteit hadden zouden ze op 1 of 2 profielen een bericht plaatsen en denken dat ze daar wel een date mee konden 'scoren'.

En er bestaan natuurlijk wel vrouwen die juist opzoek zijn naar een oudere man. Misschien zijn het er niet veel, maar kleine percentages zijn bij daten in bulk geen probleem ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die reageren juist op datingsite's omdat ze in het gewone leven niet eens schijn van kans maken als ze een jonge dame zouden proberen te versieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat elke ouwe bok wel een groen blaadje lust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt de vraagstelster geen groen blaadje meer :-((
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als degene die op haar reageerd 20 jaar ouder is, is ook de vraagstelster gewoon een groen blaadje in zijn ogen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
trouwens volgens mij best nog een jong blaadje hoor, misschien niet meer zo groen ;)
Omdat mannen in hun midlife-crisis denken dat ze de prins op het witte paard zijn waar een jonge vrouw naar zoekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we het eens omdraaien. Waarom reageren oudere vrouwen niet op jongere mannen? Deels heeft het te maken met de algemene opinie en reacties van de omgeving. Een jonge man zal eerder het verwijt krijgen dat hij het doet om het geld van de vrouw. Gelet op het feit dat een oudere vrouw minder kans heeft om noch kinderen te baren (natuurlijke wijze), kan een oude man wel een kind verwekken bij een jongere vrouw.
Ook het gevoel van eigenwaarde, knap, als hij een jong blaadje aan de haak heeft geslagen. Tevens twijfelt hij er aan als hij een oudere vrouw aantrekkelijk zal vinden.
MAAR: Naar mijn inziens is de hoofd reden: dat ook al ben je net zo oud je hersenen niet verouderen.
Ons lichaam word oud, maar onze organen, w. o. de hersenen (bij gezond een gezond mens) vele malen langer mee kunnen. Zie het feit dat als je met een oud persoon spreekt, de tijd van hun leeftijd als een raket is voorbij gegaan.
Van nature willen we langer leven, maar worden door ons gebrek en tekort leven gedwarsboomd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe dan ook is het natuurlijk oneerlijk dat het niet wederzijds werkt. Het zal natuurlijk ook veel onzekerheid in de hand werken. Steeds weer de gedachte: Zal het niet weer mislopen. Goede raad is duur. Sommige vrouwen zullen daarom het opgeven om te reageren op jongere mannen. Vooral daar emoties (of aantrekkingskracht naar het andere geslacht) bij vrouwen soms wat langzamer op gang komt (maar heel sterk en intens kunnen zijn) dan bij mannen die snel naar uiterlijk kijken. Vrouwen hebben een bepaald gevoel, dat koesteren ze of wijzen het af.
Dat kan gebeuren als ze toch op zoek zijn naar die "arm om hun heen", geborgenheid.
Vaak geeft een vrouw het op, of verlegt haar interesses naar oudere mannen. Een man zal zich misschien niet zo druk maken (doe ik zelf ook niet, daar ik tot nu to ook jonger uit zie dan mijn leeftijd), daar er meer mannen een jong "blaadje" aan de haak hebben geslagen.
Succes naar je zoek tocht!