Hoe word je een lievelings kleinkind van je opa?

Toegevoegd na 13 minuten:
Het is omdat ik 100+km van hem vandaan woon en ik niet veel langs kan komen, daarom zie ik hem ook weinig.

En heb ik het gevoel dat hij denkt dat ik niks om hem geeft.

Ik ga morgen langs en ik wil ook niet slijmend overkomen ofzo!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga hier geen antwoord op geven, ik vind een mentaliteit als "Ik wil de liefste zijn" of "Ik wil de beste zijn" Of ik wil de leukste zijn" gewoon helemaal verkeerd. jouw broertjes of zusjes of nichtjes of neefjes hebben gewoon het recht om net zoveel liefde van hun opa te krijgen als jij. Door trucjes te gaan gebruiken als slijmen bereik je alleen maar het tegendeel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reageer dan gewoon nie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef je een advies....ik wil hier geen puntje aan verdienen, dat bedoel ik met geen antwoord op willen geven, niet dat ik je vraag onzin vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet teveel over zn erfenis praten

Het beste antwoord

Ben je dat nog niet? Wil je dat nu nog worden?
Dan raad ik je aan om regelmatig bij je opa op bezoek te gaan en leuke dingen met hem te doen. Dingen die HIJ leuk vindt. Schaakt hij graag? Leer dan schaken of vraag of hij jou dat wil leren. Kijkt hij graag voetbal? Ga samen met hem kijken.
Neem hem eens mee op stap.
Ook belangrijk: vraag hem om raad als je met een probleem zit. Opa's vinden het leuk als ze betrokken worden bij jouw leven en wat jou bezighoudt en willen graag hun kennis en levenservaring met jou delen.
Toon belangstelling voor hem.
Vraag over vroeger. Hoe zijn jeugd was, hoe het was op school in zijn tijd. Kan hij uren over vertellen.
Ik hoop dat je een leuke tijd hebt met jouw opa!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

waarom zou jij het lievelingskleinkind willen worden? Aas je op een erfenis of is het afgunst tegenover anderen?

Zoals de meeste ouders al hun kinderen even lief hebben, hebben veel grootouders dat ook.
Houd veel van je opa, ga vaak langs en doe leuke dingen samen, en of hij dan van jou meer houdt als van een ander maakt toch niet uit? Hij houdt van jou, das toch genoeg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap absoluut de min niet, ik zou het niet mooier kunnn verwoorden, helemaal mee eens! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is omdat ik 100+km van hem vandaan woon en ik niet veel langs kan komen, daarom zie ik hem ook weinig.
En heb ik het gevoel dat hij denkt dat ik niks om hem geeft.
Ik ga morgen langs en ik wil ook niet slijmend overkomen ofzo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gevoel moet je niet hebben, jij kan niet voor je opa denken. Je opa weet zelf ook wel dat je niet vaak langs kan komen. Je kan dan op zijn minst vragen hoe je je opa het gevoel kan geven dat je om hem geeft ondanks dat je je gezicht niet vaak kan laten zien.....hiervoor hoef je niet meteen het allerliefste kleinkind te willen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je 100 km weg woont, verwacht je opa je heus niet elke week. Als je van je opa houdt dan kan je hem ook elke week bellen en gezellig de week bespreken ( als hij daarvan houdt dan..) maar je motivatie "de liefste worden" , dat gaat echt nergens over.
Heeeeeeeel aardig zijn ;) misschien vaak op bezoek gaan, dingen doen die hij leuk vindt!! Succes :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door jezelf te blijven en niet je best doen om de liefste te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ben vanzelf, dat is iets speciaals dat je dan hebt met je opa.
Je kan wel door lief te zijn voor je opa en vaak op bezoek en leuke dingen doen de band die je al met je opa hebt versterken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft daar als het goed is niet je best voor te doen. Bij de meeste opa's en oma's is elk kleinkind het lievelingskleinkind. Ik woonde vroeger ook ruim 100km bij mijn opa en oma vandaan, mijn neefjes en nichtjes woonden veel dichter bij, maar ik heb dat nooit als een probleem gezien, en ik heb me altijd bijzonder welkom gevoeld.
Elk kind, elk kleinkind is uniek en heeft iets bijzonders. Dat ziet je opa heus wel.
Als jij je relatie met je opa wilt verbeteren, is daar natuurlijk niets mis mee. Je kunt hem misschien zo nu en dan een brief sturen, misschien heb je een opa met computer en kun je met hem mailen, of chatten en zo de band wat aanhalen. Maar ik denk wel dat je het minder moet gaan zien als een concurrentiestrijd met de andere kleinkinderen, en meer als iets dat je voor jezelf en je opa wilt, dat maakt het veel positiever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is ook een telefoon uitgevonden! Das nog eens handig als iemand ver weg woont, is vast over nagedacht door meneer Bell...!
Dus; ipv langsgaan, 1 x per week opa even bellen. Toon interesse in zijn leven, vertel dus niet alleen over jezelf.
Leer hoe zijn vrienden heten en onthoud dit. Onthoud ook wat hij graag doet als jullie er niet zijn en vraag hiernaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt punten wilt scoren dan bel je op een vast tijdstip je opa. Bijvoorbeeld op elke zondag avond stipt 20:00u. Je neemt dan de week met hem door. Gegarandeerd succes